پریزاد سیف قصد دارد نمایش «خوشدلان» را بعد از پایان شرایط کرونایی تئاتر با حضور سعید پورصمیمی روی صحنه ببرد؛ اثری با فضای طنز که توسط پورصمیمی در حال نگارش است.
به گزارش سینماسینما پریزاد سیف بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش «آواز قو» را با حضور سعید پورصمیمی به صحنه برد، درباره تولید و اجرای اثری جدید با حضور این بازیگر مطرح تئاتر ایران گفت: نمایش «خوشدلان» توسط آقای سعید پورصمیمی در دست نگارش است و هنوز به پایان نرسیده و به طور کامل نوشته نشده است. «خوشدلان» اثری کمدی است که اولویت ما برای تولید و اجرا است.
وی تأکید کرد: معتقدم با توجه به زمانه ما و شرایطی که به دلیل کرونا بر جامعه حاکم شده، برای کم کردن بار سختیها و مشکلات از دوش مردم اجرای آثار کمدی و طنز بر صحنه تئاتر میتواند تأثیرگذار باشد.
سیف درباره مکان مورد نظر برای اجرای نمایش «خوشدلان» اظهار کرد: باید متن کامل شود تا تصمیم بگیریم کدام سالن برای اجرا مناسب است ضمن اینکه شرایط نیز در انتخاب سالن تأثیرگذار خواهد بود و اینگونه نیست که حتماً در سالنی که مدنظر داریم بتوانیم نمایش را اجرا کنیم.
این هنرمند عرصه تئاتر درباره دیگر متون مدنظر برای اجرا، گفت: آقای پورصمیمی نمایشنامه «هوای بی دود» را توسط انتشارات گویا منتشر کرده است. متن موضوعی انتقادی به از بین رفتن کشاورزی و دامداری سنتی در دنیا و استفاده بی رویه از منابع طبیعی و آلودگی هوا و زیست محیطی دارد که در سایه سیاستهای غلط و آگاهانه رؤسای حکومتهای مختلف در جهان رخ داده است.
وی توضیح داد: «هوای بی دود» در ۲ شهر که میتواند هر شهر یا کشوری در جهان باشد رخ میدهد؛ یک شهر مهد کشاورزی و شهر دیگر مهد صنعت. این ۲ شهر که در تقابل با هم قرار دارند تصمیم میگیرند با هم دوست شده و با هم پیش بروند اما این امر باعث بروز اتفاقاتی عجیب میشود.
سیف نحوه پرداختن به موضوع «هوای بی دود» و نحوه پیش رفتن قصه را از ویژگی این نمایشنامه سعید پورصمیمی ذکر کرد.
این کارگردان تئاتر در پایان سخنان خود درباره برنامه ریزی برای اجرای «هوای بی دود» تأکید کرد: این نمایشنامه هم در برنامه ریزی اجرایی ما مدنظر قرار دارد ولی اولویت اول برای اجرا نمایش «خوشدلان» است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت سعید پورصمیمی به صحنه/ «خوشدلان» روی صحنه میرود
- «برگ جان» بهترین فیلم شانزدهمین جشنواره توسعه سبز شد
- به بهانه زادروز سعید پورصمیمی/ نمونه بازیگری مدرن در تئاتر و سینمای ما
- «آواز قو» به شهرستانها میرود؟
- کارگردان «آواز قو» از ویژگیهای نمایشنامه چخوف و ارتباط آن با شکسپیر میگوید
- «کلمبوس» از آذر ماه اکران میشود + تیزر
- سعید پورصمیمی به «یک تعبیر عاشقانه» پیوست
- اختصاصی سینماسینما/ کارگردان «زینت» در تدارک ساخت دومین فیلمش: به زودی «برگِ جان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





