پنجمین همایش ملی رادیشناسی در دو بخش پژوهش ونمایشنامهنویسی ۷ اسفند در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، پنجمین همایش ملی رادیشناسی با هدف نگاه به آثار و اندیشههای زندهیاد اکبر رادی و تقویت بنیان نمایشنامهنویسی ایران و برای شناختن استعدادهای جدید عرصه نمایشنامهنویسی و پژوهش، توسط بنیاد اکبر رادی و با همکاری نهادهای فرهنگی، آموزشی و هنری برگزار میشود.
ریاست این همایش را که در تهران برگزار خواهد شد، حمیدهبانو عنقا، همسر اکبر رادی، بر عهده دارد و اعضای هیات رئیسه آن عبارتند از حمیدهبانو عنقا (رئیس هیئتمدیره بنیاد اکبر رادی)، فریندخت زاهدی (دبیر علمی همایش)، بهزاد صدیقی (دبیر همایش)، فرامرز طالبی و آرش رادی.
این همایش طی یک روز در هفتم اسفند برگزار و طی آن مقالات برگزیده، توسط نویسندگان مقاله خوانده خواهد شد.
موضوعات و عناوین بخش پژوهش پنجمین همایش ملی رادیشناسی با تمرکز بر آثار این نمایشنامهنویس به این شرح است :
۱- رهیافتها و الگوها در دراماتورژی آثار اکبر رادی
۲- بررسی تطبیقی نمایشنامههای اکبر رادی با آثار ادبیات نمایشی جهان
۳-سبک زندگی ایرانی و تحولات اجتماعی در آثار او
۴-زبانشناسی و تحلیل گفتمان در آثار رادی
۵- تقابل سنت و مدرنیته در آثار رادی
۶-جامعهشناسی نهاد خانواده در آثار او
۷- روایتشناسی آثار رادی
۸- مفهوم شهر و شهرنشینی در آثار رادی
۹- مفهوم روستا و روستانشینی در آثار رادی
۱۰- روانشناسی شخصیت
۱۱- گرتهبرداری، اقتباس و برداشت آزاد از آثار رادی
۱۲- شیوههای کارگردانی نمایشنامههای او
۱۳- افقهای تفسیر آثار اکبر رادی از دیدگاه هرمنوتیکی
۱۴- نشانهشناسی اضطراب
۱۵- تکآوایی یا چندآوایگی در نقد آثار اکبر رادی
۱۶- آشناییزدایی در شخصیت و روایت
۱۷- بررسی آثار اکبر رادی با دیدگاه نقد تکوینی
۱۸- رویکردهای نقد بلاغی و شناخت آرایههای ادبی در نثر رادی
۱۹- شایستهسالاری در نمایشنامههای او
۲۰-نشانهشناسی فرهنگی در نمایشنامههای اکبر رادی
عناوین بخش مسابقه نمایشنامهنویسی پنجمین همایش ملی رادیشناسی نیز عبارتند از: دراماتورژی و اقتباس از آثار اکبر رادی و نمایشنامههایی با موضوع آزاد.
براساس اعلام دبیرخانه این همایش، جوایز پنجمین همایش ملی رادیشناسی شامل لوح سپاس و جایزه نقدی خواهد بود.
برگزیدگان این دوره در دو بخش نمایشنامهنویسی و مقالات پژوهشی با موضوعات و محورهای مذکور در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد و لوح سپاس و جایزه دریافت خواهندکرد.
براساس برنامهریزیها پس از داوری آثار توسط دو هیئتداوری جداگانه در دو بخش پژوهش و مسابقه نمایشنامهنویسی، مراسم اختتامیه پنجمین دوره همایش ملی رادیشناسی در اسفند سال جاری با حضور هنرمندان تئاتر و خانواده فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.
تقویم برگزاری پنجمین همایش ملی رادیشناسی نیز به شرح زیر است:
۱. پایان مهلت ارسال چکیده مقالات پژوهشی به دبیرخانه: ۱۰ دی ۱۳۹۶
۲. اعلام پژوهشهای مورد تأیید هیئتداوران: ۲۰ دی ۱۳۹۶
۳. پایان مهلت ارسال مقالات پژوهشی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
۴. پایان مهلت ارسال نمایشنامهها: ۳۰ دی
۵. اعلام اسامی کاندیداهای بخش نمایشنامهنویسی و مقالات پژوهشی: اول اسفند ۱۳۹۶
۶. زمان برگزاری همایش: هفتم اسفند ۱۳۹۶
علاقهمندان به شرکت در پنجمین همایش ملی رادیشناسی میتوانند پس از تکمیل فرم تقاضای شرکت، آن را به همراه آثارشان به نشانی bonyaderadi@gmail.com ایمیل کنند و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۷۳۵۱۲۵۲۵ تماس بگیرند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان با زادروز بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی؛ «سرفصل» با یادکردی از نصرتالله نویدی منتشر شد
- معرفی آثار نمایشنامهنویسی و فیلمتئاتر بخش هنرهای نمایشی دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی
- انتشار فراخوان سومین مسابقه ملی نمایشنامهنویسی «چهارراه»
- تصویری روشن از آدمهای روزگار سپری شده!/ نگاهی به نمایش «پایینِ گذر سقاخانه»
- داستان زیرگذر/ نگاهی به نمایش «پایین، گذر سقاخانه»
- اعلام جزئیات اختتامیه دومین مسابقه نمایشنامهنویسی «چهارراه»
- نامزدهای مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد
- فروپاشی یک خانه پوشالی
- پیام شهرام کرمی به جشنواره تئاتر رادی: نگذاریم صحنه بیگفتوگو بماند
- اعلام آثار راه یافته به مسابقه مونولوگ اکبررادی جشنواره تئاتر اکبر رادی
- هدف جشنواره تئاتر رادی حمایت از نمایشنامهنویسان است
- نیل سایمون استاد نمایشنامههای کمدی درگذشت
- فیلم/ تیزری از نمایش «مجلس قربانی سنمار» بهرام بیضایی
- تقدیم اجرای «شوایک، سرباز ساده دل» به اکبر رادی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟