مجید واشقانی بازیگر میگوید شخصیت او در سریال ˝برادر˝ آدم عمیق و پیچیدهای نیست و این وسط بدجنسیهای خاص خودش را دارد.
به گزارش سینماسینما، مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها با حضور در سریال “برادر” به هنرنمایی میپردازد. او درباره فعالیتهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سه فیلم آماده پخش برای شبکه نمایش خانگی دارم که هنوز هیچ کدام وارد بازار نشدهاند. یکی مربوط به سه سال پیش است به نام “زاپاس” که برای اولین بار با کامبیز دیرباز دراین فیلم همبازی شدم و یک کار کمدی خوب است، اما به دلیل مشکلات مالی و درگیری با سرمایه گذاری وضعیت پخش آن مشخص نیست. فیلم دیگرم “تمام دنیای من” نام دارد که در مرحله تدوین است و یک کار دیگر هم کار کردم با عنوان” شیشههای مات” که آن هم هنوز زمان پخشش مشخص نیست. در یک اپیزود از سریال “قصهها زندگی میکنند” هم در کنار استاد مشایخی بودم که اتفاق خاصی را برایم رقم زد.
وی درباره نقش خود در سریال “برادر” و چگونگی حضورش در این سریال بیان کرد: نقش من در سریال” برادر” خیلی پررنگ نیست، اما جزو نقشهایی است که در روند قصه تاثیرگذار است به چند دلیل این نقش را پذیرفتم. اول حضور خود جواد افشار در مقام کارگردان کار است که بسیار دوست داشتم با او کار کنم، تا این سریال، چنین اتفاقی میسر نشد و با معرفی پوریا پورسرخ و هادی افشار که بسیار با او کار کردهام و از دوستان قدیمی من است و آرش قادری نیز به عنوان نویسنده باب این آشنایی را فراهم کردند و خوشحالم که این اتفاق افتاد و در این سریال حضور داشته باشم.
بازیگر سریال” ماتادور” ادامه داد: نقش، روی کاغذ به این پررنگی نبود، اما بعد طی صحبتهایی که داشتیم نقش جان بیشتری گرفت و شد یک نقش تاثیرگذار؛ ضمن این که کار هم مناسبتی بود، از آنجایی که تاکنون در ماه مبارک رمضان سریالی نداشتم دوست داشتم یک کار مناسبتی را هم تجربه کنم و شانس با من یار بود تا در سریال “برادر” این اتفاق افتاد.
واشقانی افزود: امسال دو سریال برای پخش در ایام ماه مبارک داریم، یکی “پادری” که در ژانر کمدی است و دیگری “برادر” و اولین سریالی است که هر ۳۰ شب ماه رمضان پخش شد و قسمت به قسمت با فضای همان روز ماه رمضان نوشته شده است .
بازیگرسریال “هوش سیاه” در ادامه درباره ویژگی این نقش اظهار کرد: این نقش ما به ازای بیرونی به وفور دارد و در محیط کار و تجارت، آدمهایی دلالماب که صاحب هیچی نیستند اما در کف بازار حضور دارند، دیده میشود. آدمهایی که راه پول درآوردن را بلد هستند و درآمد خوبی هم دارند. این افراد شناسنامه مشخصی دارند و بسیار دیده میشوند. این شخصیت آدم عمیق و پیچیدهای نیست. این وسط بدجنسیهای خاص خودش را دارد، شخصیت سیاهی نیست و قرار هم نیست کارعجیبی انجام دهد. درواقع وقتی در فضای روابط آدمها قرار میگیرد، بدجنسیاش دیده میشود، چرا که این آدم تمام هم و غمش پول است و منفعت عجیبی هم نمیخواهد داشته باشد. منصور یک شخصیت ساده و کم عمیق است .
وی همچنین درباره تفاوت نوع بازی خود در این سریال نیز گفت: من تفاوت نقش را دوست دارم و حتی گریم این شخصیت نیز بسیار نسبت به نقشهای دیگر من متفاوت است. مدل حرف زدنش، موهایش، برخوردش و… باعث ایجاد تفاوت این نقش با نقشهای قبلی من شده و باعث شد تا مجید واشقانی با یک شکل و ظاهر دیگر ظاهر شود که به نظرم تغییر بدی نیست.
این بازیگر تلویزیون در پایان با ابراز امیدواری نسبت به وضعیت تلویزیون و بازگشت به روزهای اوج عنوان کرد: افت تلویزیون و تولیدات آن هیچ کس مقصر نیست و نمیتوان کسی را هم مقصر دانست. ما در تحریم بودیم و کشوری که در تحریم باشد، قطعا از همه طرف آسیب میبیند و این آسیب را میتوان در تک تک ارگانهای دولتی، خصوصی، بازار و… دید و تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست و این افت خیلی به مدیران ربطی نداشت. حالا یک مدیر درایت بیشتری دارد و یک مدیر از تجربه کمتری برخوردار است، ولی خیلی به مدیران ربطی ندارد و تلویزیون دراین چند سال واقعا بی پولی کشید. امیدوارم که این مشکل حل شود البته معتقدم هنوز خیلی زود است که توقع داشته باشیم مدیریت جدید دراین مدت کوتاه بتواند همه چیز را درست کند. قرار است اتفاقات خوبی بیفتد و اخبار خوبی شنیده میشود و این جای امیدواری دارد، اما مستلزم زمان است و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد.
وی گفت: زمانی تولید تله فیلمهای تلویزیونی خیلی به بچهها کمک میکرد، ولی الان این بیکاریها باعث شده تا دوستان و همکاران من به دلیل بیکاری سر از شبکههای خارجی در بیاورند، من هم اگر چند سال بیکار بمانم معلوم نیست چه اتفاقی برایم میافتد. بنابراین امیدوارم این سفره کمافی السابق، سفره پربرکتی بوده و همچنان باز باشد تا هنرمندان و دوستان من به مشکل اقتصادی نخورند وهمچنان فعال و پر انرژی سر کار باشند تا هم به لحاظ روحی و هم اقتصادی به مشکل برنخورند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجید واشقانی: عاشق برنامههای گفتگومحورم / از کامبیز دیرباز کمک میگیرم
- شانزدهمین حضور جهانی یک فیلم ایرانی در جشنواره فیلم زنگبار
- روایت مجید واشقانی از احوال عموی آتش نشانش که در ساختمان پلاسکو حضور داشت
- مجید واشقانی: به خانه نرسیده بازیگر شدم
- ماجرای عاشق شدن یک بازیگر در اتوبوس
- کارگردان سریال برادر: پایان فیلم کلیشهای نیست
- تاریخچه سریال های ماه مبارک رمضان و آزمون و خطایی ۲۰ ساله / ماراتن گرانقیمت ها در بهترین زمان تلویزیون
- صدای احسان خواجهامیری بر سریال رمضانی دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





