بهروز افخمی در برنامه «هفت» ششم اسفند، با ادبیاتی تند به حواشی حضور مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس و نامه اعتراضی حمید فرخنژاد پرداخت. او در این برنامه، به پرویز پرستویی و فریدون جیرانی هم تاخت.
به گزارش سینماسینما، حواشی برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی همچنان ادامه دارد و در برنامه شامگاه جمعه ۶ اسفند، حمله مجری این برنامه به برخی از اهالی سینما به اوج خود رسید.
در ابتدای برنامه «هفت» که شامگاه جمعه ششم اسفند پخش شد، بهروز افخمی در واکنش به نامه حمید فرخنژاد به مسعود فراستی گفت: «در نامهای که اخیرا حمید فرخنژاد در فضای مجازی منتشر کرده بود، مسعود فراستی به آدم فروشی متهم شد. همچنین به او این اتهام را زده بود که دنبال پول است و میخواهد سکه بگیرد. قصد ندارم به جزییات نامه همراه با لحن تحقیرآمیز و بی ادبانه حمید فرخنژاد به مسعود فراستی بپردازم، چون فکر میکنم پرداختن به کلیت این یادداشت در مقابل مخاطب میلیونی تلویزیون برای خود ایشان بد و سبب کاهش مقبولیتش بین علاقهمندان به سینما میشود.»
افخمی ادامه داد: «لحن جاهلی نامه ایشان الان مدنظر ما نیست چون پوست ما کلفتتر از این حرفهاست، مسعود فراستی هم پوستش از من هم کلفتتر! ولی در بخشی از این نامه به نکته جالبی اشاره شده بود که گویی سینمای ایران یک جور قبیله است و باید در برابر دیگران هوای خود را داشته باشد.»
او همچنین گفت: «این کسان دیگر میتوانند کمیسیون فرهنگی مجلس باشند که غیرخودی به حساب میآیند و ما نباید مسائل داخل سینما را به بیرون از جمله این افراد بکشانیم. من این پیشفرض برایم جالب است. سینمای ایران از نظر ایشان چیست؟ این قبیله کجاست؟ آیا مسئولین و مدیران سینمایی جزو این قبیله هستند و اعضای مجلس نیستند و یا آنها هم جز این قبلیه به حساب نمیآیند؟ و آیا ناخواسته با طرح مسئله، نگاهها از انتقادات تند و تیز به داوریهای پر از اشتباه جشنواره برداشته شده است؟»
افخمی افزود: «من خطاب به آقای فرخ نژاد میگویم اگر هم مافیایی وجود داشته باشد، شما نه جزو افسران آنهایید نه سربازان آن. پس این طور رفتار نکنید که هرکس به کمیسیون فرهنگی دعوت شد، دارد شما را میفروشد یا به شما خیانت میکند. شما خود در «گشت ارشاد ۱» چوب همین رفتارها را خوردید. آقای فراستی کسی بود که در برابر توقیف فیلم «گشت ارشاد ۱» واکنش نشان داد و از فیلم دفاع کرد.»
او در حالی که نمیدانست احمدرضا معتمدی (کارگردان سینما) در جلسه کمیسیون فرهنگی شرکت نکرده است، به اشتباه گفت: «کیمسیون فرهنگی وظیفهاش است که تولیدات سینمای ایران و جشنواره فجر را دنبال و رصد کند. فکر میکنم پیش از اینکه جلسهای با مسعود فراستی و احمدرضا معتمدی داشته باشند و پیش از اینکه فریدون جیرانی به بهانه سرماخوردگی در این جلسه شرکت نکند، کیمیسیون فرهنگی اطلاعات لازم درباره جشنواره را داشته است. چون آنان برخلاف آقای ایوبی که شبها زود میخوابند و صبحها هم یادشان میرود بگویند فیلم برنامهای را که برایشان ضبط کردند، پخش کنند، جشنواره و برنامه «هفت» را تعقیب میکردند و مسعود فراستی در این کمیسیون چیزی جز آنکه همان حرفها را در برنامه «هفت» و در مقابل میلیونها مخاطب زده بود، نگفته است.»
مجری «هفت» همچنان با مخاطب قرار دادن حمید فرخنژاد ادامه داد: «بنابراین اینکه شما به عنوان تهیهکننده، تهیهکنندهای که تجربه و دل و جرات تهیهکنندگی هم ندارد از اینکه کمیسیون فرهنگی به خاطر حرفهای مسعود فراستی درخواست کند تا فیلم را بازبینی کنند یا جلوی نمایش آن گرفته شود، وحشت کردهاید که البته به خاطر تصورات خود شماست. تهیهکننده باید جرات ریسک کردن داشته باشد و البته توان مذاکره با هر کسی را که میخواهد فیلم را ببیند نیز داشته باشد.»
افخمی تاکید کرد: «چون وحشت کردی، باعث شد تا چنین عکسالعملی نشان دهی که هم باعث کم شدن محبوبیت تو میشود و هم باعث میشود جنجالی که هفته گذشته شاهدش بودیم از طرف پاپاراتزیها و کسانی که به آنها سفارش داده بودند بر علیه «هفت» بنویسند راه بیفتد و این بحث مسخره خبرچینی و آدم فروشی را به وجود بیاورند. هر کس با عقل متوسط هم میفهمد که این حرفها خنده دار است و هر کس دیگر هم به جای فراستی به کمیسیون فرهنگی دعوت شود میداند که باید این حرفها را بزند و نباید اینقدر وحشتزده باشد که مثلا مثل فریدون جیرانی قایم شود و بگوید سرما خوردم. »
مجری برنامه «هفت» در پایان صحبتهایش در اینباره گفت: «من فکر می کنم شما بازیگر بسیار خوبی هستید و جایی را در سینمای ایران پر کردهاید که با نبود شما نمیتوان کسی را جایگزین کرد. قدر این نقش را باید دانست. ما به تو بیشتر از آقای پرستویی نیاز داریم. شما مثل آقای پرستویی نیستید که با مخالفان ما همراه شده و از هر فرصتی استفاده میکند تا تلافی نقد برنامه سال گذشته را دربیاورد که به سادگی گفتم سیمرغ حق ایشان نبود، حق پیمان معادی بود.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند
مجری برنامه ۷ بازهم بخش قابل توجهی ازثانیه های گرانقیمت و طلایی آنتن انحصاری شبکه ۳ را به تسویه حساب و تصفیه حساب شخصی خود با هنرمندان مطرح سینمای ایران اختصاص داد. ناصح ، مصلح و نگران سینما یی ” ۷” ضمن نصیحت با چاشنی تهدید “فرخ نژاد” ، با اعتماد به نفسی از جنس “پوست کلفت” سیگنال های نامریی آنتن انحصاری، پیش بینی کرد که اگر به حرف او توجه نشود همان سرنوشتی برای “فرخ نژاد ” رقم زده خواهد شد که برای پرستویی زده است . سپس پیکان حمله خودرا به سوی استایل بازیگری “پرستویی “و نقش آفرینی شخصیت های فیلم هایی که این بازیگر محبوب و نجیب سینمای ایران به عهده گرفته بود نشانه روی می کند . سوال ! برحسب قاعده و مبانی کارگردانی و فیلمسازی ، آیا و مگربازیگر تابع مطلق ایده و فکر کارگردان و فیلمنامه نیست ؟ در نهایت ،اگر شخصیت هایی که پرویز پرستویی ( حسب الامر کارگردان) بازآفرینی کرده است مورد پسند و سلیقه نقاد نباشد بازیگر پاسخگوست یا کارگردان – فیلمنامه نویس – تهیه کننده ؟
مجری۷ بدون توجه به فرصت ها و قابلیتهایی که به همت و قدرت رسانه های دیجیتال درون مرزی و فرامرزی برای آزادی بیان و عقیده مردم و بر “علیه سانسور همه جانبه” فرادستان و “انحصار رسانه” فراهم شده است ، شبکه های اجتماعی با مخاطب و گروه های محدود را به “زیر پله” تشبیه می کند! ، اما نمی گوید اگر این رسانه های “نقلی ” بی ارزش هستند ، با وجود “کوچولو بودن ” آنقدر قدرت نفوذ در مخاطب را دارند که غول قدر قدرت رسانه ای با بودجه کهکشانی را به زحمت و مخاطره انداخته اند بطوریکه باعث نگرانی و عصبانیت مجری ۷ و عقبه پشتیبانی کننده اش شده و آنان رامجبور به واکنش می کنند!
آنتن در اختیارشه هر چی بلده میگه