به گزارش سینماسینما، تهیهکننده برنامه «پنجرهها» با اشاره به دلایل ساخته نشدن برنامههای صبحگاهی جمعه در تلویزیون بیان کرد: مشکل از برخی مدیران تلویزیون است که به دنبال کپیکاری در برنامهها هستند؛ برای مثال یک نفر «خندوانه» و «دورهمی» را میسازد و همه میخواهند برنامهای مانند این دو داشته باشند. رامبد جوان برنامه «خندوانه» را در سال ۱۳۸۰ میخواست بسازد و حتی سال ۸۷ این مساله جدیتر شد اما مدتها طول کشید تا یک نفر به او اعتماد کرد تا بتواند برنامه خود را روی آنتن ببرد.
ب
سلیمانی با اشاره به مشکل تلویزیون در جذب مخاطب بیان کرد: مشکل اصلی تلویزیون در جذب مخاطب این است که مدیران تلویزیون برندسازی میکنند؛ یعنی عوامل برنامه زحمت میکشند و برنامهای را میسازند که به روی آنتن میرود اما با تغییر مدیریتی برنامه تغییر میکند برای مثال دلیل محبوبیت برنامه ۹۰ به جز اجرای خوب آقای فردوسیپور، امتداد برنامه است. همچنین برنامه «ماه عسل» با ایراداتی که میتوان از آن گرفت، هر ماه رمضان پخش میشود و به یک برند تبدیل شده است؛ به دلیل اینکه امتداد برنامهسازی باعث جذب و اعتماد مخاطب میشود.
او به وضعیت دعوت مهمانان در تلویزیون اشاره کرد و گفت: ما اگر بخواهیم مهمانی را دعوت کنیم باید از میان افراد مشهور انتخاب کنیم که این افراد از برنامهای به برنامه دیگر میروند. من برای دعوت افراد تکراری ابا داشتم اما گاهی ممکن است مجبور شویم. همچنین تعدادی تهیهکننده نما وجود دارند که بدون ضابطه کار تهیهکنندگی انجام میدهند و صرفا با پولی که در اختیار داشتهاند مهمانان را دعوت میکنند. بنابراین این مساله باعث شده که با بسیاری از افرادی که برای حضور در برنامه صحبت میکنیم میگویند چقدر پول میدهید. گاهی مبالغی که درخواست میدهند بیشتر از برآورد کل برنامه میشود.
سلیمانی در عین حال گفت: ما مهمانهای خاطرهانگیز را دعوت میکنیم. همچنین با توجه به گذشته برنامهسازی من و لطفی که دوستان دارند تا به حال مشکلی در دعوت مهمانان نداشتم؛ البته شرایط دعوت مهمان به برنامهها سخت است. به نظرم باید نشستی گذاشته شود تا در این رابطه بحث کنیم که وقتی یک بازیگر روی آنتن میگوید به خاطر مردم در برنامه حضور پیدا کردم، مردم بدانند که برای حضورش سکه گرفته است؛ البته ما با آن طیف سروکار نداریم و دنبال دعوت از این افراد هم نیستیم. ما به دنبال چهرههایی هستیم که مدتی است کمتر دیده شدهاند و در واقع به دنبال خاطرهبازی هستیم. مردم چنین برنامههایی را دوست دارند؛ بنابراین سعی میکنیم در این سبک موفق شویم.
این تهیهکننده با اشاره به برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» اظهار کرد: برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» با امکانات مالی که دارند میتوانند مهمان دعوت کنند و بهره ببرند. اما ما برای دعوت مهمانان از این طریق توانمندی نداریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





