علیرضا افخمی درباره پرونده خودکشی یک نوجوان و به اتهام «تسبیب» صبح امروز به دادگاه رفت.
به گزارش سینماسینما، علیرضا افخمی کارگردان سریال های تلویزیونی که به دلیل ساخت سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» و به اتهام «تسبیب» در خودکشی یک نوجوان به دادگاه احضار شده بود امروز ۲۸ شهریور به همراه داود هاشمی تهیه کننده این سریال به دادگاه رفت تا از خود دفاع کند.
سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» در ماه رمضان سال ۹۰ روی آنتن رفت و در آن شخصیت اصلی با بازی مهدی سلوکی بعد از آن که به کما میرود، روحش از بدنش جدا میشود و قصه به این ترتیب ادامه پیدا می کند. همزمان با پخش این سریال خبری مبنی بر خودکشی محمد مهدی کوهی پسر ۱۳ ساله منتشر می شود که خانواده وی اعلام می کنند، میخواسته همچون شخصیت اصلی «۵ کیلومتر تا بهشت» تبدیل به روح شود تا به همه جا سر بکشد.
پرونده شکایت خانواده این پسر نوجوان یک بار در همان زمان به جریان افتاد که به دلیل نبود ارتباط بین مرگ نوجوان و سریال قرار منع تعقیب برای سازندگان صادر شد اما پزشک قانونی حدود ۲۰ درصد سازندگان سریال را در این جریان مقصر دانست.
چندی پیش این پرونده دوباره به جریان افتاد و علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، داود هاشمی تهیه کننده و علیرضا افخمی کارگردان به دادسرای جنایی تهران احضار شدند.
علیرضا افخمی بعد از برگزاری جلسه امروز ۲۸ شهریور با بازپرس این پرونده به خبرنگار مهر گفت: بازپرس پرونده توضیحاتی را از من خواست اما خودش اذعان داشت که ارتباطی بین محتوای سریال و خودکشی آن پسر نوجوان وجود ندارد. او پیش از این هم بازپرس این پرونده بود و همان زمان قرار منع تعقیب را صادر کرد و حالا دوباره با به جریان افتادن این پرونده ما به دادگاه احضار شدیم.
وی ادامه داد: آن زمان پزشک قانونی اعلام کرد که ما به عنوان سازندگان سریال تا ۲۰ درصد در خودکشی این پسر نوجوان مقصر هستیم اما بازپرس بیان کرده بود که ارتباطی بین محتوای سریال و خودکشی وجود ندارد و پرونده را مختومه اعلام کرد. با این حال بعد از چند سال خانواده و وکلای مرحوم کوهی دوباره آن را به جریان انداخته اند.
افخمی با اشاره به مسئولیت سازمان صداوسیما در این پرونده اظهار کرد: با توضیحاتی که من ارایه کردم باز هم بازپرس متقاعد شد که ارتباطی میان اینها وجود ندارد، با این حال اگر تشخیص پزشکان درباره ۲۰ درصد سهم ما در مرگ آن نوجوان درست باشد این مسئولیت بر گردن سازمان صداوسیما خواهد بود. سازندگان سریال ها از هفت خوان شوراهای های مختلف تصویب مجموعه های نمایشی و دریافت مجوزها عبور می کنند بنابراین اگر هم مشکلی پیش می آید نباید مسئولیت با کارگردان و تیم سازنده باشد.
وی تصریح کرد: به نظرم صداوسیما باید مسئولیت های چنین مسایلی را بپذیرد. دفتر حقوقی صداوسیما در چنین مواردی بد عمل می کند و کسانیکه در این واحد حقوقی فعالیت می کنند کارهایی را انجام می دهند که به آنها ارتباطی ندارد و به کارهای مربوطه توجهی ندارند.
افخمی در پایان گفت: اگر من به دادگاه نمی آمدم، ممکن بود من را بازداشت کنند که صورت خوشی برای من نداشت و من می خواهم مراتب عصبانیت خود را از بی توجهی سازمان صداوسیما اعلام کنم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- به سفارش سیمافیلم و برای ماه رمضان؛ علیرضا افخمی بار دیگر سریال ماورایی میسازد
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





