علیرضا افخمی درباره پرونده خودکشی یک نوجوان و به اتهام «تسبیب» صبح امروز به دادگاه رفت.
به گزارش سینماسینما، علیرضا افخمی کارگردان سریال های تلویزیونی که به دلیل ساخت سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» و به اتهام «تسبیب» در خودکشی یک نوجوان به دادگاه احضار شده بود امروز ۲۸ شهریور به همراه داود هاشمی تهیه کننده این سریال به دادگاه رفت تا از خود دفاع کند.
سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» در ماه رمضان سال ۹۰ روی آنتن رفت و در آن شخصیت اصلی با بازی مهدی سلوکی بعد از آن که به کما میرود، روحش از بدنش جدا میشود و قصه به این ترتیب ادامه پیدا می کند. همزمان با پخش این سریال خبری مبنی بر خودکشی محمد مهدی کوهی پسر ۱۳ ساله منتشر می شود که خانواده وی اعلام می کنند، میخواسته همچون شخصیت اصلی «۵ کیلومتر تا بهشت» تبدیل به روح شود تا به همه جا سر بکشد.
پرونده شکایت خانواده این پسر نوجوان یک بار در همان زمان به جریان افتاد که به دلیل نبود ارتباط بین مرگ نوجوان و سریال قرار منع تعقیب برای سازندگان صادر شد اما پزشک قانونی حدود ۲۰ درصد سازندگان سریال را در این جریان مقصر دانست.
چندی پیش این پرونده دوباره به جریان افتاد و علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، داود هاشمی تهیه کننده و علیرضا افخمی کارگردان به دادسرای جنایی تهران احضار شدند.
علیرضا افخمی بعد از برگزاری جلسه امروز ۲۸ شهریور با بازپرس این پرونده به خبرنگار مهر گفت: بازپرس پرونده توضیحاتی را از من خواست اما خودش اذعان داشت که ارتباطی بین محتوای سریال و خودکشی آن پسر نوجوان وجود ندارد. او پیش از این هم بازپرس این پرونده بود و همان زمان قرار منع تعقیب را صادر کرد و حالا دوباره با به جریان افتادن این پرونده ما به دادگاه احضار شدیم.
وی ادامه داد: آن زمان پزشک قانونی اعلام کرد که ما به عنوان سازندگان سریال تا ۲۰ درصد در خودکشی این پسر نوجوان مقصر هستیم اما بازپرس بیان کرده بود که ارتباطی بین محتوای سریال و خودکشی وجود ندارد و پرونده را مختومه اعلام کرد. با این حال بعد از چند سال خانواده و وکلای مرحوم کوهی دوباره آن را به جریان انداخته اند.
افخمی با اشاره به مسئولیت سازمان صداوسیما در این پرونده اظهار کرد: با توضیحاتی که من ارایه کردم باز هم بازپرس متقاعد شد که ارتباطی میان اینها وجود ندارد، با این حال اگر تشخیص پزشکان درباره ۲۰ درصد سهم ما در مرگ آن نوجوان درست باشد این مسئولیت بر گردن سازمان صداوسیما خواهد بود. سازندگان سریال ها از هفت خوان شوراهای های مختلف تصویب مجموعه های نمایشی و دریافت مجوزها عبور می کنند بنابراین اگر هم مشکلی پیش می آید نباید مسئولیت با کارگردان و تیم سازنده باشد.
وی تصریح کرد: به نظرم صداوسیما باید مسئولیت های چنین مسایلی را بپذیرد. دفتر حقوقی صداوسیما در چنین مواردی بد عمل می کند و کسانیکه در این واحد حقوقی فعالیت می کنند کارهایی را انجام می دهند که به آنها ارتباطی ندارد و به کارهای مربوطه توجهی ندارند.
افخمی در پایان گفت: اگر من به دادگاه نمی آمدم، ممکن بود من را بازداشت کنند که صورت خوشی برای من نداشت و من می خواهم مراتب عصبانیت خود را از بی توجهی سازمان صداوسیما اعلام کنم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- به سفارش سیمافیلم و برای ماه رمضان؛ علیرضا افخمی بار دیگر سریال ماورایی میسازد
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش