یک مجری پیشکسوت با اشاره به ویژگی های اجرا برای تلویزیون بیان کرد که عده ای فکر می کنند مجری فقط باید خوب حرف بزند درحالیکه اینطور نیست.
به گزارش سینماسینما، علی اکبر عبدالرشیدی مجری پیشکسوت درباره ویژگی های اجرای یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: اجرای یک برنامه چند مولفه دارد که مولفه اول به شناخت رسانه توسط مجری مربوط می شود و اینکه فرد به مسایل روانشناختی و فنی تلویزیون آگاه باشد.
وی ادامه داد: مجری همچنین باید نسبت به جامعه و امورش آگاهی داشته باشد مثلا لازم است نسبت به ۳۰ تا ۴۰ رشته دانشگاهی نه در حد استاد دانشگاه اما در سطح عمومی شناخت داشته باشد.
عبدالرشیدی اظهار کرد: گاهی در صداوسیما کاملا مشخص است که مجری تکنیک، نور، رنگ و… را نمی شناسد و همه اینها از همان رنگ لباس و انتخابی که دارند آشکار می شود در این صورت رسانه به سادگی اعتبار خود را در بخشی از جامعه از دست می دهد و اگر نوع بیان و ورود و خروج مجری به مباحث را در ایران و جهان مقایسه کنید می توانید به این تفاوت ها پی ببرید.
وی اضافه کرد: از آنجایی که اجرا نیاز به سخن گفتن دارد عده زیادی فکر می کنند همین قدر که بتوانند خوب صحبت کنند یعنی مجری خوبی خواهند شد درصورتیکه اعتبار یک مجری به تدریج کسب می شود و تنها به خوب حرف زدن نیست.
این مجری پیشکسوت به بعضی از غلط های فاحش مجریان صداوسیما اشاره و یادآور شد: چندی پیش جوانی در حال شعر خواندن بود درحالیکه حتی نمی توانست کلمات و واژه ها را به درستی بیان کند و همان مجری ۱۸ بار از کلمه «مثلا» در سخنان کوتاه خود استفاده کرد.
عبدالرشیدی در پایان درباره اخلاق بعضی از مجریان تلویزیون که دوست دارند با ضایع کردن طرف مقابل مورد توجه باشند، نیز بیان کرد: مدل صحبت کردن و برخورد چالشی با مهمان به حوزه های مختلف مباحثه مربوط می شود. در هر جایی مجری نمی تواند چالشی صحبت کند و در حوزه هایی اصلا نمی تواند این ترتیب از اجرا را محقق کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- بر شاخهای که نشستهاید؛ به دست خود اره میسایید
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- کرونا پای برنامههای تلویزیونی را به جوایز اسپریت باز کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





