یک مجری پیشکسوت با اشاره به ویژگی های اجرا برای تلویزیون بیان کرد که عده ای فکر می کنند مجری فقط باید خوب حرف بزند درحالیکه اینطور نیست.
به گزارش سینماسینما، علی اکبر عبدالرشیدی مجری پیشکسوت درباره ویژگی های اجرای یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: اجرای یک برنامه چند مولفه دارد که مولفه اول به شناخت رسانه توسط مجری مربوط می شود و اینکه فرد به مسایل روانشناختی و فنی تلویزیون آگاه باشد.
وی ادامه داد: مجری همچنین باید نسبت به جامعه و امورش آگاهی داشته باشد مثلا لازم است نسبت به ۳۰ تا ۴۰ رشته دانشگاهی نه در حد استاد دانشگاه اما در سطح عمومی شناخت داشته باشد.
عبدالرشیدی اظهار کرد: گاهی در صداوسیما کاملا مشخص است که مجری تکنیک، نور، رنگ و… را نمی شناسد و همه اینها از همان رنگ لباس و انتخابی که دارند آشکار می شود در این صورت رسانه به سادگی اعتبار خود را در بخشی از جامعه از دست می دهد و اگر نوع بیان و ورود و خروج مجری به مباحث را در ایران و جهان مقایسه کنید می توانید به این تفاوت ها پی ببرید.
وی اضافه کرد: از آنجایی که اجرا نیاز به سخن گفتن دارد عده زیادی فکر می کنند همین قدر که بتوانند خوب صحبت کنند یعنی مجری خوبی خواهند شد درصورتیکه اعتبار یک مجری به تدریج کسب می شود و تنها به خوب حرف زدن نیست.
این مجری پیشکسوت به بعضی از غلط های فاحش مجریان صداوسیما اشاره و یادآور شد: چندی پیش جوانی در حال شعر خواندن بود درحالیکه حتی نمی توانست کلمات و واژه ها را به درستی بیان کند و همان مجری ۱۸ بار از کلمه «مثلا» در سخنان کوتاه خود استفاده کرد.
عبدالرشیدی در پایان درباره اخلاق بعضی از مجریان تلویزیون که دوست دارند با ضایع کردن طرف مقابل مورد توجه باشند، نیز بیان کرد: مدل صحبت کردن و برخورد چالشی با مهمان به حوزه های مختلف مباحثه مربوط می شود. در هر جایی مجری نمی تواند چالشی صحبت کند و در حوزه هایی اصلا نمی تواند این ترتیب از اجرا را محقق کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- بر شاخهای که نشستهاید؛ به دست خود اره میسایید
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- کرونا پای برنامههای تلویزیونی را به جوایز اسپریت باز کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری