حجت الاسلام احمد مازنی درباره وضع موجود سازمان صداوسیما و سیاستگذاری ها در ساخت برنامه و سریال بیان کرد که وضع موجود با وضعیت مطلوب این سازمان فاصله دارد.
به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تلویزیون و برنامه هایی که برای مردم دارد، بیان کرد: مسئولان سازمان صداوسیما و هنرمندان تلاش می کنند تا آثار خوبی را تولید کنند و اتفاقا شبکه نسیم در فضای کنونی ما که مردم نیاز به شادی دارند تا حدی به این مساله توجه دارد.
وی ادامه داد: با این حال این اشکال هم در سینما و هم در تلویزیون وجود دارد که یا به ذایقه مخاطب و اکثریت مردم توجه نمی شود و ما توقع داریم آنها آنچه را که ما می پسندیم، بپسندند و یا اینکه افراط می شود و استناد می شود که چون مردم اینگونه دوست دارند پس طبق خواسته آنها کار ساخته می شود.
حجت الاسلام مازنی اظهار کرد: بالاخره ذایقه مردم گاهی مثل یک فرد گرسنه و تشنه نوشیدنی ناگوار و یا خوردنی های نامطلوب می طلبد اما باید کمک کرد که ذایقه مردم را ارتقا دهیم. اگر آثار کمدی فاخر و باکیفیت را به مردم نشان دهیم قطعا نشاط درونی بیشتری در آنها ایجاد می شود.
وی درباره اینکه مردم برای تامین سرگرمی سراغ شبکه های ماهواره ای می روند، اظهار کرد: معتقد هستم بخشی از اینکه مردم دنبال شبکه های ماهواره ای می روند برای تامین خبرهای مورد نیازشان است. مردم می خواهند اخبار صحیح و بدون سانسور را ببینند چون به نظر می رسد اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی دچار آسیب شده است. یا مردم در مواقعی احساس کرده اند که به شعور آنها توهین شده است چراکه به طور مثال سریالی تاریخی ساخته شده است اما برای همان سریال هم عده ای بعد از پایان پخش در برنامه دیگری توضیح دادند که سریال را چگونه باید فهمید درحالیکه یک اثر هنری باید خودش از خود دفاع کند و بعد برداشت ها را به مخاطب واگذار کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سریال های تلویزیونی و اینکه چقدر این سریال ها را دنبال می کند، اظهار کرد: من از آنجایی که شبکه های دیگری نمی بینم و فقط شبکه های جمهوری اسلامی ایران و یا فیلم و سریال های شبکه نمایش خانگی را می بینم به اندازه کسی که آثار دیگری را می بیند نمی توانم مقایسه ای داشته باشم. صداوسیما اکنون مدعی است که چون بودجه زیادی ندارد نمی تواند آثار فاخر تولید کند وگرنه این سازمان در گذشته کارهای بسیار ارزشمندی می ساخت که قابل دفاع هم بود.
وی درباره نبود بودجه برای ساخت آثار موفق یادآور شد: ما می توانیم سازمان را به گونه چابکی مدیریت کنیم که خودش مولد بودجه باشد نه اینکه فقط به درآمد نفتی وابسته باشد.
حجت الاسلام مازنی در بخش دیگری از سخنانش درباره تبلیغات تلویزیون و اینکه آگهی های بازرگانی زندگی های مرفهی را تبلیغ می کنند، گفت: اصل اینکه تبلیغات باید هدفمند باشد و به روابط و مناسبات اجتماعی آسیب نزند و کمک کند، درست است. البته من ارزیابی ای نداشته ام اما انتظار از همه سازمان هایی که متعلق به جمهوی اسلامی است بالاتر از آن چیزی است که ما اکنون در عالم واقع می بینیم.
وی در پایان گفت: یک اشکال هم همین است که اکنون با گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در مجموع وضع موجود مطلوب نیست و نمی توان با این شبکه ها رقابت کرد. البته ما باید واقع بین باشیم و واقعیت این است که مدیران صداوسیما تلاش زیادی دارند اما وضع موجود با وضع مطلوب این سازمان فاصله زیادی دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد