حجت الاسلام احمد مازنی درباره وضع موجود سازمان صداوسیما و سیاستگذاری ها در ساخت برنامه و سریال بیان کرد که وضع موجود با وضعیت مطلوب این سازمان فاصله دارد.
به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تلویزیون و برنامه هایی که برای مردم دارد، بیان کرد: مسئولان سازمان صداوسیما و هنرمندان تلاش می کنند تا آثار خوبی را تولید کنند و اتفاقا شبکه نسیم در فضای کنونی ما که مردم نیاز به شادی دارند تا حدی به این مساله توجه دارد.
وی ادامه داد: با این حال این اشکال هم در سینما و هم در تلویزیون وجود دارد که یا به ذایقه مخاطب و اکثریت مردم توجه نمی شود و ما توقع داریم آنها آنچه را که ما می پسندیم، بپسندند و یا اینکه افراط می شود و استناد می شود که چون مردم اینگونه دوست دارند پس طبق خواسته آنها کار ساخته می شود.
حجت الاسلام مازنی اظهار کرد: بالاخره ذایقه مردم گاهی مثل یک فرد گرسنه و تشنه نوشیدنی ناگوار و یا خوردنی های نامطلوب می طلبد اما باید کمک کرد که ذایقه مردم را ارتقا دهیم. اگر آثار کمدی فاخر و باکیفیت را به مردم نشان دهیم قطعا نشاط درونی بیشتری در آنها ایجاد می شود.
وی درباره اینکه مردم برای تامین سرگرمی سراغ شبکه های ماهواره ای می روند، اظهار کرد: معتقد هستم بخشی از اینکه مردم دنبال شبکه های ماهواره ای می روند برای تامین خبرهای مورد نیازشان است. مردم می خواهند اخبار صحیح و بدون سانسور را ببینند چون به نظر می رسد اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی دچار آسیب شده است. یا مردم در مواقعی احساس کرده اند که به شعور آنها توهین شده است چراکه به طور مثال سریالی تاریخی ساخته شده است اما برای همان سریال هم عده ای بعد از پایان پخش در برنامه دیگری توضیح دادند که سریال را چگونه باید فهمید درحالیکه یک اثر هنری باید خودش از خود دفاع کند و بعد برداشت ها را به مخاطب واگذار کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سریال های تلویزیونی و اینکه چقدر این سریال ها را دنبال می کند، اظهار کرد: من از آنجایی که شبکه های دیگری نمی بینم و فقط شبکه های جمهوری اسلامی ایران و یا فیلم و سریال های شبکه نمایش خانگی را می بینم به اندازه کسی که آثار دیگری را می بیند نمی توانم مقایسه ای داشته باشم. صداوسیما اکنون مدعی است که چون بودجه زیادی ندارد نمی تواند آثار فاخر تولید کند وگرنه این سازمان در گذشته کارهای بسیار ارزشمندی می ساخت که قابل دفاع هم بود.
وی درباره نبود بودجه برای ساخت آثار موفق یادآور شد: ما می توانیم سازمان را به گونه چابکی مدیریت کنیم که خودش مولد بودجه باشد نه اینکه فقط به درآمد نفتی وابسته باشد.
حجت الاسلام مازنی در بخش دیگری از سخنانش درباره تبلیغات تلویزیون و اینکه آگهی های بازرگانی زندگی های مرفهی را تبلیغ می کنند، گفت: اصل اینکه تبلیغات باید هدفمند باشد و به روابط و مناسبات اجتماعی آسیب نزند و کمک کند، درست است. البته من ارزیابی ای نداشته ام اما انتظار از همه سازمان هایی که متعلق به جمهوی اسلامی است بالاتر از آن چیزی است که ما اکنون در عالم واقع می بینیم.
وی در پایان گفت: یک اشکال هم همین است که اکنون با گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در مجموع وضع موجود مطلوب نیست و نمی توان با این شبکه ها رقابت کرد. البته ما باید واقع بین باشیم و واقعیت این است که مدیران صداوسیما تلاش زیادی دارند اما وضع موجود با وضع مطلوب این سازمان فاصله زیادی دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





