رضا ایرانمنش بازیگر سری دوم «داستان یک شهر»؛ سومین تجربه سریالسازی اصغر فرهادی در مقام کارگردان، کسب جایزه اسکار را در برنامه «خندوانه» به او تبریک گفت.
به گزارش سینماسینما، شامگاه دوشنبه نهم اسفند رضا ایرانمش که مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان بود با اشاره به حضورش در مقام بازیگر در سری دوم مجموعه تلویزیونی «داستان یک شهر» که سال ۱۳۸۰ به کارگرانی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت گفت: «برای ضبط «داستان یک شهر» حدودا یک سال و نیم با اصغر فرهادی بودیم و از همین جا کسب دومین جایزه اسکار را به او تبریک میگویم.»
او با اشاره به سابقه آشنایی و همکاریاش با اصغر فرهادی توضیح داد: «من، اصغر فرهادی، سعید آقاخانی، حمید فرخنژاد و… در دانشگاه تهران با هم همکلاس بودیم. زمانی که اصغر شروع به کار کرد آن قدر بامعرفت بود که از دوستانش و بچههای دانشگاه استفاده کند. اصغر از همان موقع هم کم حرف اما بسیار اهل عمل بود. انسان مستعدی که همکلاسی و همکار بودن با او برایم موجب افتخار است.»
سری اول «داستان یک شهر» سال ۷۸ و سری دوم آن سال ۸۰ از شبکه پنج سیما پخش شد. اصغر فرهادی پیش از آن جدا از همکاری با تلویزیون در قالب فیلمنامهنویس، سریالهای «مجتمع مسکونی فرج و فرخ» و «چشم به راه» را برای شبکههای پنج و دو سیما کارگردانی کرده بود.
پرونده اسکار ۲۰۱۷ در حالی بسته شد که اصغر فرهادی توانست با «فروشنده» دومین جایزه خود در بخش بهترین فیلم خارجی زبان را کسب کند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- خندوانـه چگونه خندوانـه شد؟
- چرخش ناگهانی نظرات کاربران اینستاگرام درباره رامبد جوان
- واکنش امیرمهدی ژوله به انتقادات به سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا/ مردم چه انتقادی به جوان دارند؟
- پشت پرده مخالفت حضور ظریف در خندوانه!/کاریکاتور
- پست تند اینستاگرامی رضا ایرانمنش در پی درگذشت ناصر ملک مطیعی
- جنابخان با «دورهمی» به تلویزیون بازگشت/ سخنان رامبد جوان درباره مهران مدیری
- «نفس» چطور راهی اسکار شد؟/ گفتوگوی سینماسینما با امیر اسفندیاری درباره انتخاب فیلم آبیار
- واکنش کیهان به رکوردداری «فروشنده» در جشن خانه سینما
- بخش دوم گزارش جشنسینما/ اصغر فرهادی هتتریک کرد، «فروشنده» رکورددار شد
- گام بلند گری اولدمن برای کسب جایزه اسکار با نقش چرچیل
- «به بشقاب من خیره نشو» نماینده کرواسی در اسکار شد
- تایلند با «تاوقتی هوا تاریک میشود» به اسکار میآید
- «فروشنده» راهی آلمان میشود
- پردهبرداری فینالسیت خندانندهشو از حواشی این مسابقه/ عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





