سید علی ضیاء امروز در برنامه «فرمول یک» به موضوع انتشار ویدئوی کوتاهی از صحبتهای احمد صالحی و مهدی رحمتی پیش از نواخته شدن پنالتی کیوان امرایی پرداخت که در فضای مجازی جنجالی شده و در این باره گفت: مهدی رحمتی دوست عزیز ماست و نمیخواهیم مته به خشخاش بگذاریم. اما در بازی اخیر استقلال اتفاقی افتاد که با لبخوانی اینطور به نظر میرسد که با راهنمایی از سوی داور به دروازه بان اعلام شده است که بپر به چپ!
به گزارش سینما سینما ،علی خسروی کارشناس داوری در گفتگوی تلفنی با ضیاء در این باره توضیح داد: همه از قول داور صحبت کردند ولی هیچ رسانه ای به ایشان حق نداده است. همه داوران در زمان اعلام ضربه پنالتی، به دروازهبان می گویند که به راست و چپ می توانی حرکت کنی و باید به سوی بازیکن برگردی. رحمتی عادت دارد به پشت بازیکن بایستد، دعا کند و دوباره به سمت بازیکن برگردد. صالحی نیز به رحمتی میگوید محکم بچرخ. داور صرفا می گوید شما وظیفهات این است که باید به سمت بازیکن بچرخی.
وی افزود: مگر می شود آقای صالحی با رحمتی و امرایی ظرف ۳۰ ثانیه هماهنگ کرده باشد که پنالتی چطور زده شود؟!
ضیاء هم تأکید کرد خدا نکند من بخواهم به کسی تهمت بزنم.
خسروی در ادامه گفت: از دیشب در صفحه شخصی من مردم با الفاظ زیبایی یاد پدر و مادر و اعضای خانواده من کرده اند که خدا میداند!
این کارشناس داوری تصریح کرد: ممنون که در برنامهتان فرصتی برای روشن شدن این قضیه گذاشتید، اصلا فرض میکنیم صالحی به رحمتی گفته شما به چپ برو. یعنی بعد از اینکه ضربه زده شد به سمت چپ برو و پشت کمک داور بایست. این طبق قانون است. این حاشیه برای کیوان امرایی هم خیلی بد است. اما زمانی که ضربه دروازه بان زده میشود، دروازه بان وظیفه دارد برود پشت کمک داور بایستد، پس باید به سمت چپ برود. چون کمک داور در ضربات پنالتی سمت چپ ایستاده است. درست است؟
خسروی در پایان اعلام کرد: من به عنوان یک کارشناس داوری و سخنگوی کانون داوران ایران، از سلامت و صحت داوران کشور، خصوصا سید احمد صالحی کارمند باشرف دانشگاه آزاد واحد خراسان اطمینان میدهم. این خیلی بد است که برای یک موضوع بی ارزش به عوامل فوتبال تهمت بزنیم. تهمت زنندگان زیاد هستند و کسی مدرکی ندارد.
وی تصریح کرد: هیچکس به مسائل فنی این بازی که فقط ضربات پنالتی جزو جذابیت هایش بوده توجهی نکرده است. فقط به فیلمی که از پشت دروازه گرفته توجه کردهاند. من دیشب با جناب آقای خمیسی رییس حراست فدراسیون فوتبال صحبت کرده ام. چند نفر پشت دروازه کاملا مشخص هستند و باید مشخص شود، این فیلم را چه کسی گرفته که باعث ایجاد این توهم شده است.
ضیاء نیز از خبرنگاری که این فیلم را گرفته حمایت کرد و گفت: بهتر است برای آن خبرنگار مشکلی ایجاد نشود، چون او بر مبنای وظیفه اش عمل کرده است. ما سعی می کنیم امروز و فردا با مهدی رحمتی نیز تماس بگیریم. او جزو بهترین دروازه بان های ایرانی است که پنالتی گیر بسیار خوبی نیز هست و خود من هم با او دوستم.
«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبهها هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۱۰ با تهیه کنندگی افشین حسینخانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
منبع :باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهرام افشاری از سختیهای «پایتخت» گفت/ به من که رسید شد «ترمیناتور» و «جنگ ستارگان»
- خبر خوشی که علیرضا خمسه به هواداران «پایتخت» داد
- خبر احضار “علیضیاء” به مجلس نادرست است
- علی سرتیپی گرانترین بازیگران سینمای ایران را معرفی کرد
- مجریان شب یلدای تلویزیون چه کسانی هستند؟
- ساعد هدایتی: هنوز از مهران مدیری دلخور هستم
- احضار علی ضیا به دادسرای زنجان
- کیهان به صف منتقدان برنامههای رشیدپور و ضیا پیوست/ استفاده از اسپانسر به چه قیمتی؟
- فیلم/ واکنش غیرمنتظره مونا فرجاد به شکایت معصومه ابتکار
- خاطره شنیده نشده علیرضا شجاعنوری از عباس کیارستمی
- بازیگر «لیسانسهها» شایعات مربوط به ازدواجش را تکذیب کرد
- پست اینستاگرامی نوید محمدزاده پیش از بازی استقلال و العین
- جزییات برنامه تحویل سال شبکه یک/ ویژه برنامه ای با اجرای علی ضیاء
- فرهاد اصلانی استقلالی شد/ مستندی درباره تیم پرطرفدار پایتخت
- جشن تولد علی معلم در برنامه «فرمول یک»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





