حسین محجوب بازیگر پیشکسوت با انتقاد از تولیدات تکراری و کلیشهای در رسانه ملی درباره دلایل افت کیفی محصولات به ویژه سریالها توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، حسین محجوب که این روزها در سریال در دست تولید «محکومین» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی بازی می کند درباره عملکرد صداوسیما و نبود سریال ها و آثار خوب برای مخاطبان بیان کرد: گاهی آثار و سوژه ها و موضوعات تکراری در تلویزیون می بینیم که برای ما ناخوشایند است و مردم هم تمایلی ندارند این اتفاقات را در تلویزیون دنبال کنند.
وی با اشاره به تولید نشدن سریال های خوب مثل «صاحبدلان» ادامه داد: سال به سال دریغ از پارسال، آیا تلویزیون نمی تواند سریال های خوبی مثل «صاحبدلان» بسازد؟ البته فیلمنامه این سریال سال ها در تلویزیون خاک خورد تا بالاخره به سرانجام رسید و ما هر روز چندین پلان از کارمان حذف می شد و اصلاحیه می خورد و حالا این سریال به سوگلی تلویزیون تبدیل شده و در همه این سال ها پخش شده است.
وی با بیان اینکه مدیران از حرف های او دلخور می شوند، عنوان کرد: گاهی از ما که این حرف ها را بیان می کنیم ناراحت می شوند اما ما که نمی خواهیم کلاه شرعی برای خود بسازیم. وقتی در طول سال ها تغییری حاصل نشده است خیلی جای نگرانی دارد. من با جان و دل برای «صاحبدلان» کار کردم اما کجا از ما یاد می شود؟ با اینکه این سریال ۱۰ سال است پخش می شود، نه فقط من بلکه از کسانی که آثار خوب می سازند نیز تجلیلی صورت نمی گیرد.
وی اضافه کرد: من بارها با مدیران در رسانه ها صحبت کرده ام اما ظاهرا حرف هایم شنیده نمی شود.
بازیگر سریال «صاحبدلان» درباره اینکه چرا فیلمنامهنویسان به سمت موضوعات بدیع و نو نمیروند، اظهار کرد: انگار به گونه ای برنامه ریزی شده است که همه در روزمرگی وامانده شده اند و آدم ها اسیر روزمرگی خود شده اند. طبیعی است که یک نویسنده هم نمی تواند با شکم گرسنه خلاقیت داشته باشد بلکه باید تامین باشد.
وی ادامه داد: باید به نویسندگان مجال و فرصت کافی داده شود که با رویکرد تحقیقی با موضوعات مواجه شوند و آنها را به نگارش درآورند اما وقتی این اتفاق رخ نمی دهد چه انتظاری از سریال ها دارید؟ اکنون آنچه اتفاق می افتد دقیقه نودی است و در همان دقیقه نود هم فیلمنامه در حین ضبط باید تغییر کند. تقاضاها نازل است و گاهی اصلا به فیلمنامه نویسی ربطی پیدا نمی کند.
محجوب در پایان عنوان کرد: کاری را از شما می خواهند که به نحو احسنت بسازید و شما یا تامین می شوید که آن را بسازید و یا نمی پذیرید. با این حال وقتی با کمترین بودجه و نازل ترین موضوعات به سمت سازندگان می روند نتیجه همین می شود. گویا اصلا ارتقای کیفی برای ما مهم نیست و نمی خواهیم اندیشه ورزی وارد زندگی مردم شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- عکسی زیرخاکی از حاشیه اجرای نمایش «سلطان مار» بیضایی
- نابخشوده/ نگاهی به سریال “زمانه” به بهانه پخش مجدد از تلویزیون
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- سرقت از بازیگران در مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی
- روایت مهدی صباغزاده از جمشید مشایخی/ او بسیار حرفهای و آرام بود
- دیدار نوروزی وزیر ارشاد با داریوش اسدزاده/ بازیگر پیشکسوت درباره خیابان لالهزار کتاب مینویسد
- چرا محمدعلی کشاورز مدتهاست که بازی نمیکند؟
- مرگ بازیگر سرشناس در غربت
- بازگشت رابعه اسکویی به صحنه نمایش
- بازیگر «غلامرضا تختی» چگونه از مشاور املاکی به سینما رسید؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





