هر سال چند ماهی مانده به آغاز ماه رمضان، ماراتنی برای خواندن تیتراژهای برنامههای مناسبتی تلویزیون آغاز میشود؛ امسال نیز افرادی مانند محمد اصفهانی، بهنام بانی، روزبه بمانی و … برای این برنامهها خواندهاند.
به گزارش سینماسینما، شبکه یک سیما با دو برنامه «ماه و ماهی» و «دعوت» و سریال «سر دلبران» برنامههای رمضانی خود را به روی آنتن میبرد. حمید هیراد، خواننده جوانی که سال پرحاشیهای را آغاز کرد، خوانندگی اولین تیتراژ تلویزیونی خود را با جنگ شبانه «دعوت» تجربه کرد.
البته از این خواننده پیشتر تیتراژ سریال «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی را شاهد بودیم که از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه میشود.
سریال «سر دلبران» نیز با خوانندگی روزبهبمانی که بیشتر در مقام ترانهسرا شناخته میشود، از شبکه یک در حال پخش است؛ بمانی ترانه این قطعه که «خرقه» نام دارد را هم سروده و کارن همایونفر آهنگ آن را ساخته است.
شبکه دو نیز ماه رمضان را با پخش سریال «بچه مهندس» آغاز کرد؛ قرعه خواندن تیتراژ پایانی این سریال به خواننده مشکیپوش پاپ، رضا صادقی رسید. شاعر این اثر اسحاق نوری است و آهنگسازی آن بر عهده رضا صادقی بوده است.
اما یکی از پربینندهترین برنامههای تلویزیونی ماه رمضان، «ماه عسل» است که از شبکه سه پخش میشود. تیتراژ ابتدایی آن را به آهنگسازی حامد برادران، بهنام بانی خوانده و تیتراژ پایانی آن به «مسیح و آرش» رسیده است که به تازگی مجوز رسمی فعالیت خود را دریافت کردهاند. ترانهسرایی این دو اثر بر عهده روزبه بمانی بوده است.
محمد اصفهانی خواننده قدیمی پاپ که تجربه خواندن تیتراژهای موفقی را در برنامههای تلویزیونی داشته است، این بار با تیتراژ سریال «رهایم نکن» از شبکه سه مهمان مخاطبان است. اصفهانی در این پروژه با علیرضا کهندیری در بخش موسیقی و روزبه بمانی در بخش ترانه همکاری داشته است.
«جشن رمضان» برنامهای است که از شبکه پنج سیما راهی آنتن شده است و حجت اشرفزاده تیتراژ ابتدایی آن را خوانده است. با وجود اینکه از خواندن «هوروش بند» برای تیتراژ دیگر این برنامه، حرفهایی مطرح بود اما این اتفاق رخ نداد.
گروه پالت هم تیتراژ سریال «هزارداستان» را خوانده است. این برنامه هر روز از شبکه نسیم پخش می شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان مراحل فنی فیلمی به تهیهکنندگی روزبه بمانی
- سریالهای رمضانی تلویزیون مشخص شد
- روزبه بمانی و محمد معتمدی برای تیتراژ «هامون» خواندند
- «سوئیچ پن»/ تناقض در معنا؛ مروری بر دو مجموعه تلویزیونی مناسبتی رمضان ۹۸
- نقطه ضعف سریالهای ماه رمضان از نگاه نویسنده «دورهمی»
- کامران تفتی: مردم دغدغههای خود را در «برادر جان» میبینند
- علی نصیریان: مردم باید خودشان را در قصه سریالها ببینند/ لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریالسازی
- خوانندگان تیتراژ برنامهها و سریالهای ماه رمضان کدام هنرمنداناند؟
- از بازگشت علی نصیریان تا جولان ملودرامها/ گزارش سینماسینما از سریالهای ماه رمضان
- خواننده «کجا باید برم» به «رقص روی شیشه» پیوست
- گلایه امین تارخ از بیتوجهی به پیشکسوتان/ در ایران به محض پیر شدن، تو را دور میاندازند
- انتقاد یک روحانی از سریال «سر دلبران» محمدحسین لطیفی
- معرفی پرمخاطبترین سریالهای ماه رمضان/ «رهایم نکن» عسگرپور در صدر
- پخش پنج سریال پرمخاطب ماه رمضانی در پایان هفته
- نقدی بر رویکرد سریالهای ماه رمضانی/ وقتی غم از سر و روی تلویزیون میبارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





