فرخ نعمتی بازیگر میگوید امیدوار است حسن فتحیها و داود میرباقریها به خانه خود تلویزیون بازگردند و در آنجا فعالیت خود را ادامه دهند.
به گزارش سینماسینما، فرخ نعمتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیتهای اخیر خود، گفت: در حال حاضر قراردادی دارم با حجت قاسمزاده اصل برای سریال ” روشنیهای روز، تاریکیهای شب” که ضبط آن به زودی شروع میشود. از سوی دیگر بازی در فیلم سینمایی ” کمدی انسانی” را نیز به تازگی به پایان رساندم که کاری است از محمدهادی کریمی.
وی افزود: سریال “در قصهها زندگی میکنند” نیز یک سریال اپیزودیک است به کارگردانی داود بیدل که در این مجموعه نیز نقشی داشتم و از شب گذشته پخش آن آغاز شد. اپیزودی که من بازی کردم با حضور شهرام عبدلی قصهای انتقامجویانه است و امیدوارم مورد قبول واقع شود.
بازیگر سریال”ولایت عشق” در ادامه درباره حضور در سریال “آسپرین” و ایفای نقش دکتر صبوری عنوان کرد: سریال “آسپرین” یک کار سخت و سنگین است که با سرمایه خصوصی ساخته شد. با این شرایط دوستان همت زیادی کردند و امیدوارم که با شرایط موجود بتوانند فصلهای بعدی این سریال را نیز بسازند. قصه این سریال معماگونه است و با توجه به همین فضا پایانی برای نقش دکتر صبوری وجود ندارد. من نمیدانم که نقشم در این سریال به پایان رسیده است یا نه و به همین دلیل هم نمیدانم که سرانجام دکتر صبوری چه میشود.
نعمتی ادامه داد: از آنجایی که نباید نیات شوم دکتر صبوری از ابتدا لو میرفت، بنابراین باید به گونهای بازی میشد که دستمان از ابتدا رو نشود، اما به طور کلی این نوع کارها نیازمند یک طراحی صحنه بسیار قوی هستند و خیلی محکمتر از آنچه در این سریال دیده شد، باید طراحی صورت میگرفت، چرا که نقش، قصه را پیش نمیبرد و نیازمند یکسری فضاسازی نیز هست. به طور مثال وقتی میخواهیم تبحر یک دکتر را در اتاق عمل نشان دهیم نیازمند یک طراحی صحنه خیلی خوب هستیم. در واقع یک پزشک با ابزار صحنه به تماشاگر معرفی میشود و نشستن در مقابل دوربین با نمای کلوزآپ و رو به دوربین صحبت کردن خیلی گویای تخصص و تبحر و فضایی که او میخواست بیان کند نبود. دکتر صبوری از آن نوع نقشهایی است که مجموعه باید دستبهدست هم دهند تا شخصیتش و نیاتش نشان داده شود. من تلاشم را در حد بضاعتم کردم تا شخصیت برای مخاطب قابل قبول واقع شود.
بازیگر “مدار صفر درجه” با اشاره به اینکه اعتماد به شبکه نمایش خانگی بازگشته است، اظهار کرد: از بازخورد مخاطبان نسبت به این سریال خیلی اطلاع ندارم و تا همین اندازه میدانم که ابراز نارضایتی نکردند، و این دور از انتظار نبود، به هر حال کاری است که برایش زحمت کشیده شده است، اما حسن فتحی با سریال “شهرزاد” اعتماد را به شبکه نمایش خانگی برگرداند و مخاطبی را که با سریالهای نصفه و نیمه این شبکه همواره غال گذاشته شده بود با توزیع به موقع در این شبکه آشتی داد. “آسپرین” هم ادامهدهنده خوبی بود و به موقع به بازار فرستاده شد و این خود موجب دیده شدن کار شد. امیدوارم فروشش برای تهیهکننده هم خوب باشد تا برای فصلهای بعدی آن نیز تصمیم بگیرد.
نعمتی همچنین درباره تأثیرگذاری شبکه نمایش خانگی بر تلویزیون گفت: من خیلی به این مرزبندیهایی که باعث جدایی گروههایی که یک کار انجام میدهند، اعتقادی ندارم، چرا که معتقدم فرقی نمیکند کدام مدیوم باشد. همه میخواهند بیننده بیشتری داشته باشند و سازنده هم میخواهد اثرش از تلویزیون پخش شود. نباید اعتبار تلویزیون را زیر سؤال برد. درست است که در چند سال اخیر به دلیل مدیریت اشتباه و شاید به دلیل تعدد شبکههای مختلفی که دارد و خود پروسه اداری طولانی دارد، نتوانست فعالیتهای سازنده خود را ادامه دهد، ولی امروز شبکههایی مثل “نسیم” در تلاش برای برنامهسازی درست هستند و برنامههای موفقی نیز روانه آنتن کردهاند. برنامهسازی تلویزیون خودش مقوله خاصی دارد و ساخت فیلم و سریال مقوله دیگری است که متأسفانه در چند سال اخیر تا به حال بیشتر در جهت تخریب پیش رفته تا ساختار درست، به طور مثال تولید تلهفیلمها کمر به قتل سینما بست و بسیار خوشحالم که این روزها ساخت تلهفیلمها از رونق افتاده است. از سوی دیگر در امر سریال سازی پای بنگاههای تبلیغاتی باز شد که این اصلاً خوب و شایسته نیست. با توجه به این اوضاع نباید این گمان را کرد که عملکرد شبکه نمایش خانگی بهتر از تلویزیون بوده است و از تلویزیون گوی سبقت را ربوده است. اینکه آثار شبکه نمایش خانگی در سوپرمارکتها و در کنار سایر اقلام مورد نیاز به فروش میرسد و فکر کنیم که فروش ایدهآلی دارند نیز اشتباه است و دلیل بر موفقیت این شبکه نیست. تلویزیون قبلاً نشان داده با ساخت سریال تبحر ایجاد تغییر را دارد و وسیله را به پیام نباید ارجح دانست. تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی فرقی ندارد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که حسن فتحیها و میرباقریها که تلویزیون خانه اولشان بود، بتوانند دوباره به این عرصه بازگردند و در تلویزیون شروع به سریال سازی کنند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- تصویر رئالیستی از فقر و طبقه فرودست/ نگاهی به فیلم «دشت خاموش»
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
- نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- هزینه این شکستها را چه کسی حساب میکند؟/ سال ۱۴۰۰، سال ناکامی سریالهای شبکه نمایش خانگی
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ آقایان سازمان سینمایی !؟/ واکنش حسن فتحی به سخنان تلخ و غم انگیز مهرجویی
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- «جیرانِ» حسن فتحی، انتظار آفرین در گام نخست
- حسن فتحی ، علی حاتمی و تحریف تاریخ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش