در گفتوگوی آرش ظلیپور با مریم امیرجلالی در برنامه «من و شما»، برای نخستین بار از یک رسانه رسمی، از اصغر فرهادی به عنوان نویسنده سریال «خانه به دوش» نام برده شد.
به گزارش سینماسینما، عصر دیروز (جمعه ۲۲ دی)، برنامه «من و شما» با حضور مریم امیرجلالی روی آنتن شبکه شما رفت.
امیرجلالی، در ابتدای برنامه از علی نصیریان به عنوان بهترین بازیگر سینما و تلویزیون ایران یاد کرد و با اشاره به اینکه این هنرمندِ پیشکسوت راهگشای ورود او به عرصه بازیگری بوده است، به شوخی گفت: «شاید به گوش آقای نصیریان هم رسیده باشد، اما بارها گفتهام نمیدانم باید دعاگوی ایشان باشم یا دلخور باشم که باعث شدند وارد حرفه بازیگری شوم.»
او سپس در پاسخ به پرسش ظلیپور درباره رابطهاش با مرضیه برومند توضیح داد: «اگر مردم بگذارند، من رابطه خوبی با مرضیه برومند دارم. متاسفانه مدتها قبل، پیشِ خانم برومند رفته و به نقل از من گفته بودند که ایشان با وجود این همه ادعا، کارگردان خوبی هم نیست؛ درحالی که من هیچ وقت همچین حرفی نزده بودم. همینجا تاکید میکنم خانم برومند کارگردانی با صداقت، خبره و دوستداشتنی هستند و من مدیون ایشان هستم و عاشقانه دوستش دارم.»
این بازیگر در ادامه برنامه، در توضیح اینکه چرا بیشتر در آثار کمدی و یک تیپ شخصیتی خاص ظاهر میشود، گفت: «من از سریال «خانه بهدوش» (۱۳۸۳) به سینمای کمدی آمدم. بعد از آن هم همه کارگردانان میخواستند من را در نقش یک شخصیت عصبی و داد و فریاد کن نشان دهند.»
امیرجلالی ادامه داد: «بعدش همین تیپ را «در متهم گریخت» (۱۳۸۴) و «ترش و شیرین» (۱۳۸۶) با کارگردانی رضا عطاران ادامه دادم که خیلی از کارها و صحبتهای هر شخصیت، بداهه خودم بود. خیلی از میزانسنها این سه فیلم را خودمان گذاشتیم. رضا عطاران دست من را باز میگذاشت و این به طبیعی شدن نقش و صحنه و دیالوگها کمک میکرد.»
او با تاکید گفت: «من همین تیپ بازی را ادامه میدهم، چون میدانم مردم دوست دارند؛ همین جدیت و همین مدیر بودن و همین داد زدن را در فیلمهای دیگرم به کار خواهم گرفت. وقتی مردم میگویند ما امیرجلالی را با این کارکتر دوست داریم، من حتما آن را ادامه میدهم و حرف چند نفری که از تکرار کردن این شخصیت انتقاد میکنند، برایم اهمیتی ندارد.»
در ادامه برنامه، وقتی از نویسنده سریال «خانه بهدوش» یاد شد، با بحثی که بین امیرجلالی و ظلیپور درگرفت، برای نخستین بار در یک رسانه رسمی اعلام شد که اصغر فرهادی نویسنده این سریال موفق تلویزیونی بوده است.
مریم امیرجلالی در اینباره توضیح داد: «اصغر فرهادی نویسنده «خانه بهدوش» بود و طرح سریال «متهم گریخت» را هم نوشت. اما در آن سالها چون ایشان میگفت میخواهد در سینما کار کند، ترجیح داد نامش در تیتراژ نباشد.»
در ادامه این گفتوگو، این بازیگر در واکنش به پرسشی درباره سن خود پاسخ داد: «به هیچ کس ربطی ندارد من چند سالم هست؛ اصلا فکر کنید من ۹۰ سالم هست. متاسفانه بسیاری سرشان تو کار این و آن هست و مثلا به من میگویند خانم شما که سن و سالی دارید، چرا آرایش میکنید که من در پاسخ میگویم که به شما ربطی ندارد.»
برنامه زنده «من و شما» با اجرای آرش ظلیپور، عصر هر جمعه از شبکه «من و شما» پخش میشود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





