در گفتوگوی آرش ظلیپور با مریم امیرجلالی در برنامه «من و شما»، برای نخستین بار از یک رسانه رسمی، از اصغر فرهادی به عنوان نویسنده سریال «خانه به دوش» نام برده شد.
به گزارش سینماسینما، عصر دیروز (جمعه ۲۲ دی)، برنامه «من و شما» با حضور مریم امیرجلالی روی آنتن شبکه شما رفت.
امیرجلالی، در ابتدای برنامه از علی نصیریان به عنوان بهترین بازیگر سینما و تلویزیون ایران یاد کرد و با اشاره به اینکه این هنرمندِ پیشکسوت راهگشای ورود او به عرصه بازیگری بوده است، به شوخی گفت: «شاید به گوش آقای نصیریان هم رسیده باشد، اما بارها گفتهام نمیدانم باید دعاگوی ایشان باشم یا دلخور باشم که باعث شدند وارد حرفه بازیگری شوم.»
او سپس در پاسخ به پرسش ظلیپور درباره رابطهاش با مرضیه برومند توضیح داد: «اگر مردم بگذارند، من رابطه خوبی با مرضیه برومند دارم. متاسفانه مدتها قبل، پیشِ خانم برومند رفته و به نقل از من گفته بودند که ایشان با وجود این همه ادعا، کارگردان خوبی هم نیست؛ درحالی که من هیچ وقت همچین حرفی نزده بودم. همینجا تاکید میکنم خانم برومند کارگردانی با صداقت، خبره و دوستداشتنی هستند و من مدیون ایشان هستم و عاشقانه دوستش دارم.»
این بازیگر در ادامه برنامه، در توضیح اینکه چرا بیشتر در آثار کمدی و یک تیپ شخصیتی خاص ظاهر میشود، گفت: «من از سریال «خانه بهدوش» (۱۳۸۳) به سینمای کمدی آمدم. بعد از آن هم همه کارگردانان میخواستند من را در نقش یک شخصیت عصبی و داد و فریاد کن نشان دهند.»
امیرجلالی ادامه داد: «بعدش همین تیپ را «در متهم گریخت» (۱۳۸۴) و «ترش و شیرین» (۱۳۸۶) با کارگردانی رضا عطاران ادامه دادم که خیلی از کارها و صحبتهای هر شخصیت، بداهه خودم بود. خیلی از میزانسنها این سه فیلم را خودمان گذاشتیم. رضا عطاران دست من را باز میگذاشت و این به طبیعی شدن نقش و صحنه و دیالوگها کمک میکرد.»
او با تاکید گفت: «من همین تیپ بازی را ادامه میدهم، چون میدانم مردم دوست دارند؛ همین جدیت و همین مدیر بودن و همین داد زدن را در فیلمهای دیگرم به کار خواهم گرفت. وقتی مردم میگویند ما امیرجلالی را با این کارکتر دوست داریم، من حتما آن را ادامه میدهم و حرف چند نفری که از تکرار کردن این شخصیت انتقاد میکنند، برایم اهمیتی ندارد.»
در ادامه برنامه، وقتی از نویسنده سریال «خانه بهدوش» یاد شد، با بحثی که بین امیرجلالی و ظلیپور درگرفت، برای نخستین بار در یک رسانه رسمی اعلام شد که اصغر فرهادی نویسنده این سریال موفق تلویزیونی بوده است.
مریم امیرجلالی در اینباره توضیح داد: «اصغر فرهادی نویسنده «خانه بهدوش» بود و طرح سریال «متهم گریخت» را هم نوشت. اما در آن سالها چون ایشان میگفت میخواهد در سینما کار کند، ترجیح داد نامش در تیتراژ نباشد.»
در ادامه این گفتوگو، این بازیگر در واکنش به پرسشی درباره سن خود پاسخ داد: «به هیچ کس ربطی ندارد من چند سالم هست؛ اصلا فکر کنید من ۹۰ سالم هست. متاسفانه بسیاری سرشان تو کار این و آن هست و مثلا به من میگویند خانم شما که سن و سالی دارید، چرا آرایش میکنید که من در پاسخ میگویم که به شما ربطی ندارد.»
برنامه زنده «من و شما» با اجرای آرش ظلیپور، عصر هر جمعه از شبکه «من و شما» پخش میشود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





