یوسف بچاری با اشاره به تدوین دو طرح نمایشی در شبکه تهران اعلام کرد که در صوت تامین منابع مالی برای ساخت این سریالها رایزنی می کنند.
به گزارش سینماسینما، یوسف بچاری مدیر تولید شبکه تهران با اشاره به برنامه این شبکه برای نمایش سریال های قدیمی تلویزیون به صورت اچ دی، گفت: سریال «روزی روزگاری» ساخته امرالله احمدجو با کمک سازمان صداوسیما به صورت اچ دی درآمده است و از دوشنبه ۴ مرداد در کنداکتور پخش شبکه تهران قرار گرفت.
وی با اشاره به سریال «هزاردستان» که پیش از این به صورت اچ دی از همین شبکه پخش شد، توضیح داد: ما به تناوب و براساس جذابیت و دور از دسترس بودن و با اولویت آثاری که با فیلم یا اصطلاحا نگاتیو فیلمبرداری شده اند، کارهایی را انتخاب می کنیم. «روزی روزگاری» هم به صورت نگاتیو فیلمبرداری شده است و با استفاده از این پشتوانه ارزشمند در اولویت تبدیل قرارگرفت و به صورت اچ دی درآمد.
مدیر تولید شبکه تهران اضافه کرد: سریال هایی که نگاتیو فیلمبرداری شده اند امکان بهتری برای اچ دی شدن دارد و به تعبیری یکی از اهداف تکنولوژی دیجیتال این است که به کیفیت نگاتیو یا همان فیلم اولیه برسد. در نسخه اچ دی نیز ما نگاتیو را اسکن می کنیم تا به کیفیتی برسیم که روز اول مردم در سینما دیدند.
بچاری در پایان با اشاره به اینکه شبکه تهران از تولیدات دیگر شبکه ها استفاده می کند، اظهار کرد: ما اکنون دو جدول پخش برای سریال های نمایشی داریم و علاوه بر آن دو طرح نمایشی سریال هم داریم که در حال رایزنی برای ساخت آنها هستیم. با تهیه کننده هایی صحبت کرده ایم و رایزنی هایی انجام شده است با این حال باید دید منابع مالی تا چه حد تامین خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر شد؛ خاطرات صدرعاملی از عزت الله انتظامی و خسرو شکیبایی
- گریه خسرو شکیبایی برای امام حسین (ع) در پشت صحنه «دلشکسته»
- خسرو شکیبایی با الگو از آیتالله خامنهای به شهید مدرس رسید
- روایت دیدار با اعضای «سینمای آزاد اصفهان»/ شیداهایی که حالا حوصلهشان ابریشده
- حقایقی درباره فیلمهای شب و هرشب تنهایی : فیلمهایی درباره ۱۷میلیون زائر
- چرا شکیبایی و عبدی بیجایگزین هستند
- هنوز در پاشویه اقیانوس بازیگری غرقم/ بازخوانی گفت و گویی قدیمی با خسرو شکیبایی
- توضیح «منیژه محامدی» درباره یک ادعا
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش نهم
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش پنجم
- محمود پاکنیت: پژوهش به بازیگر جهانبینی تازهای میدهد
- تصاویری از نقشآفرینیهای محمود پاک نیت به مناسبت تولدش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





