محمدرضا علیمردانی با حضور در برنامه «خندوانه» از چگونگی اجرای گویشهای مختلف در انیمشنها گفت و درباره فعالیتهای حرفهایاش توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، برنامه «خندوانه» شامگاه چهارشنبه ششم دی میزبان محمدرضا علیمردانی گوینده و صداپیشه انیمیشن و آثاری چون «دیرین دیرین» و «پندانه» بود.
در ابتدای برنامه، علیمردانی در پاسخ به سوال جوان درخصوص فعالیتهای اخیرش توضیح داد: «این روزها مشغول ضبط صداگذاری انیمیشن «دیرین دیرین» و «پندانه» هستم. همزمان «پندانه» هم از شبکه نسیم پخش میشود. در «دیرین دیرین» چند شخصیت را با صداهای مختلف صداپیشگی میکنم.»
او در همین راستا اضافه کرد: «من در حوزه تدریس فن بیان و گویندگی هم فعالیت می کنم، درحال حاضر هم مشغول جمع آوری آلبوم موسیقی هستم. آلبوم من با نام «حبس نفس» مجوز گرفت اما احتمال دارد، نامش تغییر میکند. تیتراژ سریال «انقلاب زیبا» را خواندم که خداروشکر مردم دوست داشتند و همین من را برای انتشار آلبوم ترغیب کرد.»
علیمردانی درباره نحوه گویشهایی که در مجموعه «دیرین دیرین» اجرا میکند گفت: «با مهدی صفی یاری به این گویشها رسیدیم؛ اول بنا داشتیم که مثل تام و جری راوی نداشته باشد اما بعدها به این نتیجه رسیدم که با افکتها و موزیک منظور را نمیتوانیم برسانیم و راوی را اضافه کردیم.»
این هنرمند صدا پیشه در ادامه درمورد چیزی که حالش را بد میکند ادامه داد: «همیشه قضاوت میکنیم و قضاوت میشویم و فکر میکنیم درست حدس زدیم. این حس و حال من را ناراحت میکند. همیشه دعا میکنم از قضاوتها دوری کنم؛ چرا که قضاوت با خود دروغ، حسد و تکبر میآورد.»
علیمردانی در باره یکی از عادتهایش گفت: «من همیشه به اطرافم خوب و دقیق نگاه می کنم. حتی من در مترو و اتوبوس افرادی را تعقیب کردهام؛ چرا که شخصیتهای آنها متفاوت بود و من از حرکات و مکالمههای آنها استفاده کردم.»
او همچنین به رامبد جوان گفت: «ما سال ۷۳ با هم کار کردیم؛ «جنگ آفتاب» که کارگردان آن آقای فرخ نژاد بود.»
علیمردانی در پایان گفت: «قول میدهم یک «پندانه» با حال برای خندوانه بسازیم.»
در بخشی از برنامه علیمردانی هفت شخصیت دیرین دیرین را با صداهای مختلف اجرا کرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- با دوبله محمدرضا علیمردانی؛ «تتریس» در «فیلمنت» عرضه شد
- خندوانـه چگونه خندوانـه شد؟
- چرخش ناگهانی نظرات کاربران اینستاگرام درباره رامبد جوان
- واکنش امیرمهدی ژوله به انتقادات به سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا/ مردم چه انتقادی به جوان دارند؟
- پشت پرده مخالفت حضور ظریف در خندوانه!/کاریکاتور
- جنابخان با «دورهمی» به تلویزیون بازگشت/ سخنان رامبد جوان درباره مهران مدیری
- پردهبرداری فینالسیت خندانندهشو از حواشی این مسابقه/ عکس
- نظر خاله شادونه درباره سیمرغ ادعاشده نسرین مقانلو و رامبد جوان
- پست اینستاگرامی سهیلی برای رامبد بعد از حضور صفر کشکولی در «خندوانه»
- پست اینستاگرامی اشکان خطیبی درباره حذف یکی از هم گروهیهایش
- نوشته مهراب قاسم خانی در پی قضاوت های مخاطبان از مسابقه «خنداننده شو»
- جشن چهارسالگی «خندوانه» امشب برگزار میشود
- ماجرای سیلی زدن هما روستا به بازیگر جوان
- چرا رامبد جوان موضع انتخاباتیاش را اعلام نمیکند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





