به گزارش سینماسینما، تهیهکننده برنامه «پنجرهها» با اشاره به دلایل ساخته نشدن برنامههای صبحگاهی جمعه در تلویزیون بیان کرد: مشکل از برخی مدیران تلویزیون است که به دنبال کپیکاری در برنامهها هستند؛ برای مثال یک نفر «خندوانه» و «دورهمی» را میسازد و همه میخواهند برنامهای مانند این دو داشته باشند. رامبد جوان برنامه «خندوانه» را در سال ۱۳۸۰ میخواست بسازد و حتی سال ۸۷ این مساله جدیتر شد اما مدتها طول کشید تا یک نفر به او اعتماد کرد تا بتواند برنامه خود را روی آنتن ببرد.
ب
سلیمانی با اشاره به مشکل تلویزیون در جذب مخاطب بیان کرد: مشکل اصلی تلویزیون در جذب مخاطب این است که مدیران تلویزیون برندسازی میکنند؛ یعنی عوامل برنامه زحمت میکشند و برنامهای را میسازند که به روی آنتن میرود اما با تغییر مدیریتی برنامه تغییر میکند برای مثال دلیل محبوبیت برنامه ۹۰ به جز اجرای خوب آقای فردوسیپور، امتداد برنامه است. همچنین برنامه «ماه عسل» با ایراداتی که میتوان از آن گرفت، هر ماه رمضان پخش میشود و به یک برند تبدیل شده است؛ به دلیل اینکه امتداد برنامهسازی باعث جذب و اعتماد مخاطب میشود.
او به وضعیت دعوت مهمانان در تلویزیون اشاره کرد و گفت: ما اگر بخواهیم مهمانی را دعوت کنیم باید از میان افراد مشهور انتخاب کنیم که این افراد از برنامهای به برنامه دیگر میروند. من برای دعوت افراد تکراری ابا داشتم اما گاهی ممکن است مجبور شویم. همچنین تعدادی تهیهکننده نما وجود دارند که بدون ضابطه کار تهیهکنندگی انجام میدهند و صرفا با پولی که در اختیار داشتهاند مهمانان را دعوت میکنند. بنابراین این مساله باعث شده که با بسیاری از افرادی که برای حضور در برنامه صحبت میکنیم میگویند چقدر پول میدهید. گاهی مبالغی که درخواست میدهند بیشتر از برآورد کل برنامه میشود.
سلیمانی در عین حال گفت: ما مهمانهای خاطرهانگیز را دعوت میکنیم. همچنین با توجه به گذشته برنامهسازی من و لطفی که دوستان دارند تا به حال مشکلی در دعوت مهمانان نداشتم؛ البته شرایط دعوت مهمان به برنامهها سخت است. به نظرم باید نشستی گذاشته شود تا در این رابطه بحث کنیم که وقتی یک بازیگر روی آنتن میگوید به خاطر مردم در برنامه حضور پیدا کردم، مردم بدانند که برای حضورش سکه گرفته است؛ البته ما با آن طیف سروکار نداریم و دنبال دعوت از این افراد هم نیستیم. ما به دنبال چهرههایی هستیم که مدتی است کمتر دیده شدهاند و در واقع به دنبال خاطرهبازی هستیم. مردم چنین برنامههایی را دوست دارند؛ بنابراین سعی میکنیم در این سبک موفق شویم.
این تهیهکننده با اشاره به برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» اظهار کرد: برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» با امکانات مالی که دارند میتوانند مهمان دعوت کنند و بهره ببرند. اما ما برای دعوت مهمانان از این طریق توانمندی نداریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رتبهای غیرمنتظره برای سریال «خوشنام»/ پربینندههای تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند