سریال انیمیشن زندگی حضرت محمد رسول الله (ص) با مشارکت بین المللی و با استانداردهای تولیدات درجه یک جهانی در حال تولید است.
به گزارش سینماسینما، امیرمسعود علمداری سرپرست نویسندگان انیمیشن محمد رسول الله (ص) به خبرنگار مهر گفت: این سریال در ۱۰۴ قسمت ۲۲ دقیقه ای در چهار فصل در مجموع معادل ۲۲۸۸ دقیقه تهیه می شود که البته در حال حاضر در مرحله پیش تولید است و همچنین نگارش و طراحی آن نیز انجام می شود.
سرپرست نویسندگان این اثر که نگارش انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» را در کارنامه خود دارد، افزود: دنیای کنونی بیش از جنبه رئوفت و سعه صدر اسلام و مسلمانان در معرض تبلیغات نامناسب قرار گرفته و اشاعه دین مبین اسلام را به عنوان گرایشی خشونت بار معرفی می کنند که ما در این سریال سعی داریم جنبه هایی از رحمت و مهربانی را در اسلام به نمایش درآوریم تا چهره واقعی این دین آسمانی به جهانیان معرفی شود.
او اضافه کرد: داستان از ۶۰ سال قبل از تولد حضرت محمد مصطفی خاتم الانبیاء آغاز شده و تا انتهای خلافت حضرت علی(ع) ادامه دارد. بررسی لزوم مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) در آن مقطع تاریخ و نشان دادن عمق سیاهی در جوامع و ملل مختلف و لزوم اصلاح و بازیابی سایر ادیان و راهنمایی سایر ملل توسط دین مبین اسلام از محورهای این سریال است.
این نویسنده و مدرس فیلمنامه نویسی انیمیشن اشاره کرد: از ویژگی های این انیمیشن نهایت استفاده از جذابیت های انیمیشن چون طنز، ترانه و فانتزی است. در نگارش این اثر بین المللی سعی شده است تا از ظرفیت های انیمیشن در جذب مخاطب عام و فراگیر به تمام سنین توجه شود بنابراین نگاهی متفاوت و دنیاپسند به تاریخ اسلام کرده ایم.
علمداری در پایان گفت: سریال انیمیشنی محمد رسول الله (ص) برای ارائه در شبکه های خانگی و شبکه های تلویزیونی اعم از داخلی و خارجی تهیه و تولید خواهد شد. تکنیک انتخابی انیمیشن سه بعدی با استفاده از نرم افزار اصلی مایا با فرمت خروجی واید اسکرین در قطع فول اچ دی (Full HD) است.
سریال مذکور با مشارکت بین المللی با بودجه ۲۶۷ میلیون دلار آمریکا و به تهیه کنندگی شرکت رائیکا تصویر همگرا (کیارش کیانی) در ایران و قسمت هایی از آن در امارات تولید خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





