در سایتهای خبری اخبار متناقضی درباره رد صلاحیت جواد خیابانی منتشر شده است .
به گزارش سینما سینما ،یک منبع آگاه به ایلنا گفه است که جواد خیابانی مجری تلویزیون رد صلاحیت شده است٬ ظاهرا مشکلی که باعث این مجری ورزشی شده است اشکال در مدرک تحصیلی او بوده است.
خیابانی درباره صحت این خبر گفت: به هیچ عنوان درست نیست و هیچ تماسی با من برای رد صلاحیتم گرفته نشده است.
آیا خیابانی می تواند گزارشگزی کند؟
اگر جواد خیابانی نماینده مجلس شود، آیا میتواند بازیهای شبانه اروپایی را گزارش کند؟ قانون در اینباره چه میگوید؟ کانال هفته نامه تماشاگران امروز دراین باره نوشته است :
فرض اول: خیابانی رأی نیاورد یا صلاحیتش تأیید نشود
او میتواند به گزارش فوتبال و اجرای برنامه تلویزیونی بپردازد. چون بر اساس «بند الف ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» مجریان رسانه ملی برای حضور در انتخابات مجلس، الزامی به استعفا از سمت خود ندارند. جواد از شغل خود استعفا نداده که برای بازگشت به کارش مشکلی داشته باشد. ضمن اینکه او تازه پنج سال است کارمند رسمی سازمان شده و حالا حالاها تا بازنشستگی فرصت دارد!
فرض دوم: جواد خیابانی نماینده مجلس شود
صداوسیما: شأن نمایندگی اجل از این حرفهاست و احتمالاً امثال خیابانی آنقدر سر شلوغ و گرفتاریهای روزمرهای خواهند داشت که حضور در تلویزیون و گزارش یک بازی فوتبال، در اولویت چندمشان هم جایی نداشته باشد.
حقوقدان: در قوانین حقوقی منعی در اینباره وجود ندارد. قانون مصوبی برای ممنوعالفعالیت بودن مجریهای تلویزیون بعد از تصدی کرسی مجلس نداریم و به نوعی قانون در اینباره سکوت کرده است.
نماینده مجلس: فرد کاندیدا در صورت راهیابی به مجلس نمیتواند به اجرای برنامههای تلویزیونی بپردازد چون قانون در این باره صراحت دارد که نمایندگان نمیتوانند شغل دیگری داشته باشند. اگر هر فعالیتی به شکل شغل نباشد، فرد میتواند به کارش ادامه دهد.
جواد خیابانی: تفاوت جایگاه یک نماینده مجلس با گزارشگر فوتبال و شان این دو شغل اجازه نمیدهد که دیگر پشت میکروفن بنشینم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





