مهران مهام گفت: بالغ بر ۸۰ درصد از ضعف کارها به نویسندگان بر میگردد، متاسفانه ما نویسنده طنز کم داریم و یا افرادی که پیش از این داشتهایم را تنزل دادهایم به هرحال متاسفانه تلویزیون از نیروهایی که داشت، صیانت نکرد.
به گزارش سینماسینما، مهران مهام درباره وضعیت سریالهای طنز تلویزیون گفت: ما همین که بتوانیم تولیدات گذشته را بسازیم شاهکار کردهایم اما در اصل باید بگویم نیاز به نشاط و طنز به شدت در جامعه احساس میشود. مردم هر بار مرا میبینند، میگویند خواهش میکنیم از این سریالهای اشک آلود نسازید و بگذارید کمی استراحت کنیم.
او ادامه داد: فعلا نمیتوانیم دنبال چیز جدیدی باشیم، چرا که به نظر میآید ما پسرفت داشتهایم و این امر دلایل متعددی دارد که بحث اقتصادی یکی از دلایل آن است. از طرفی میبینیم دو برنامه گفتوگو محور «خندوانه» و «دورهمی» خیلی ساده مخاطب خود را میگیرند؛ یعنی نیاز جامعه خودش را نشان میدهد.
این تهیه کننده مجموعههای کمدی تلویزیون با بیان اینکه تلویزیون بهترین نیروهایی که در این عرصه خود پرورش داد را به راحتی از دست داد، افزود: ما بهترین نیروهایی که در تلویزیون پرورش دادیم، حفظشان نکردیم و به هر دلیل از تلویزیون رفتند. به عنوان مثال مهران مدیری به عنوان کارگردان موفق، پیش از این در یک گروه موفق که بخشی از آن گروه؛ پیمان قاسمخانی بود کار کامل و خوبی ارائه میدادند که در حال حاضر متاسفانه نتوانستیم آنها را با هم نگه داریم.
مهام خاطرنشان کرد: محراب و پیمان قاسمخانی هر کدام برای خود رفتند و متاسفانه مهران مدیری به عنوان کارگردان و بازیگر به یک مجری تبدیل شده است، بنابراین دوباره تاکید میکنم که تلویزیون از نیروهایی که داشت، صیانت نکرد.
تهیه کننده سریال «پنچری» با اعتقاد بر این که سازمان صدا و سیما نه تنها نیروی کافی در عرصه طنز ندارد بلکه برای آینده هم پرورش هم نمیدهد، مطرح کرد: اگر به سالهای پیش برگردیم از همین مجموعه «محله برو بیا» چه نیروهایی تربیت شدهاند و یا در مجموعه «ساعت خوش» نیروهایی داشتیم که هر کدام اکنون حرف اول را در سینما میزنند اما آیا این شرایط اکنون وجود دارد؟
مهام در همین زمینه یادآور شد: مسئولان تلویزیون سالهای پیش زمانی که بچههایشان کوچک بودند به برنامه کودک توجه زیادی نشان میدادند و اکنون که بچههایشان بزرگ شدهاند، فقط فیلم و سریال نگاه میکنند و هیچ گونه توجهای به حوزه کودک نمیشود، در حالی که بهترین تولیدات ما در گذشته از حوزه کودک بوده است. متاسفانه در حال حاضر در تلویزیون این ساختار وجود ندارد؛ چه در بخش کارگردانی و چه در بخش نویسندگی در کارهای طنز با فقر مواجه هستیم.
این تهیهکننده در عین حال یادآور شد که تلویزیون باید سوپرمارکت باشد که همه نوع جنس در آن باشد تا مخاطبی که وارد آن میشود هر چیزی که میخواهد انتخاب کند اما جامعه ما نشان داده که گرایش مخاطبان نسبت به کارهای کمدی مفرح بالا است.
او سپس یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی تلویزیون به پول برمیگردد و زمانی که پول نباشد کارهای سطحی مدام تولید میشوند.
این تهیهکننده ادامه داد: ما نیروی خوبی که در تلویزیون پرورش پیدا کردهاند را رها کردیم. خیلی از اینها در جمع امروز ما هستند و یکی از بهترینهایشان هم به زودی به جمع ما اضافه میشود، مشکلات زیادی به تازگی در عرصه تلویزیون دیده میشود، مشکلاتی که فراتر از مسائل اقتصادی است و آن تعیین کردن بازیگر روبرو برای برخی بازیگران است، این اتفاق به شدت به سریال سازی لطمه میزند بنابراین ما باید نیروهای گذشته برگردانیم.
مهام در پایان درباره مجموعه «ویلا» و حواشی صورت گرفته در مورد حضور سیامک انصاری در این برنامه گفت: سیامک انصاری قطعاً در سریال «ویلا» نیست و دیگر هیچ وقت با من کار نخواهد کرد. من هنوز پیگیر کار سیامک انصاری هستم؛ خانم نرگس محمدی (بازیگر) به خاطر سیامک انصاری از این پروژه رفتند، این همان آسیبی است که در خصوصش صحبت کردم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- سیامک انصاری مجری «بازمانده» شد
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





