سینماسینما، حسن حقیقی چند وقتی میشود که اوضاع شبکه نسیم مثل سابق نیست. نه خبری از حضور برنامه هایش در راس پربیننده های تلویزیونی است نه کیفیتشان طوری است که دنبال کننده ای داشته باشد که سرزبانها بیفتند. به تکرار خودش راضی شده و دیگر از نوگرایی پیشین هم خبری نیست. برگ برنده هایش همچنان خندوانه و دورهمی هستند و اینها نیز در روزهای افول. خندوانه در شلوغی و پرکاری رامبد جوان با ادابازی و دعوت از چند میهمان خود را کشان کشان به پایان کارش تا قبل از محرم می رساند و وجودش را با جناب خان سرپا نگه داشته است و با توجه به فرصت باقی مانده و عدم فراخوان، بعید است در این فصل خندانه شو پا بگیرد. از طرفی برنامه حالا بر عکس به عنوان فرزند تازه متولد شده خندوانه، با تمام ابداعات تصویری و روایی، فاقد عناصر جذاب دنبال کردنی است و تا اینجا که قلابش را نتوانسته گیر بیندازد.
از دیگر سو دورهمی به عنوان برگ برنده بزرگ و قابل اعتماد دیگر این شبکه با کیفیتی که تا اینجا نشان داده و ظرفیتی که دارد، تمام امید این شبکه برای قرار گرفتن در مرکز دید حداکثری و ارتقای کمی بیننده ها را ناامید کرد تا این شبکه کم اثر و تهیدستانه روزهای تابستانی را بگذراند. مسابقه دورهمی، حتی مزه آن نیمچه مسابقه دو نفره و شوخ طبعانه میانی دورهمی در فصل های قبل را ندارد. هر گونه فکری برای تغییر حالش نیز با توجه به سرمایه گذاری فراوانی که برایش شده، حالا حالاها امری امکان ناپذیر و نشدنی است. در اوضاع نا به سامان شبکه نسیم، شهاب عباسی و گروه امتحان پس داده خنده بازار نیز با دست انداز کاری از پیش نبردند و نتوانستند نجات بخش عمل کنند و دست انداز شان لطفی ندارد و دلچسب نیست و کپی عین به عین دیگر آثار آیتمی گذشته شان است و نکته تازه ای برای عرضه ندارد و الگوی شبیه سازی طنز از برنامه های تلویزیونی دیگر جواب نمی دهد و یا اجرای خوبی ندارد. در این میان در شرایطی که تیر شبکه برای توفیق قابل پیش بینی برگ برنده ها به خطا رفته، تقریبا دیگر انتظاری از هوش برتر، ویتامین خ، کارستون و نسیم آوا و بی سیم نمی رود که با توجه به ساختارشان در نقش ناجی ظاهر شوند و جور ناکارآمدی دیگر برنامه ها را بکشند. اینروزها شبکه نسیم بیشتر از همیشه احتیاج به خانه تکانی محتوایی اساسی دارد و دل بستن به رامبد جوان و مدیری دیگر علاج کار نیست. باید طرحی نو در انداخت و راه را برای ایده های تازه گشود که با همین دست فرمان اگر پیش برود، شانس انتخابش در جمع شبکه های تلویزیونی مورد پسند بینندگان هر روز کمتر خواهد شد و جایگاهش را به نگاهی لحظه ای و عبوری گذرا در حین بالا و پایین کردن شبکه های تلویزیونی تنزل خواهد داد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- متوهمی به نام «اون»!
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





