برندهها و بازندههای شگفتیساز اسکار/ تحلیلی درباره نود و یکمین دوره اسکار
در حالی که تعدادی از پیشبینیهای منتقدین سینمایی درباره برندگان اسکار درست از کار درآمد اما برندگان و بازندگان برخی شاخههای این جوایز سینمایی، سوپرایزهایی را برای اهالی سینما به همراه داشت.
واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار
آلفونسو کوارون و گیرمو دلتورو به تصمیم جنجالی آکادمی برای اهدای ۴ جایزه اسکار هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی واکنشی منفی نشان دادند.
اعلام اسامی نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ / «معاون» رئیس جمهور آمریکا نامزد اسکار شد/ شب خوب «روما»
اسکار ۲۰۱۹ دقایقی پیش نامزدهای نود و یکمین دوره را معرفی کرد.
پایان مهلت معرفی فیلمهای خارجیزبان به جوایز اسکار ۲۰۱۹
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در چند روز آینده فهرست کامل رقبای بخش اسکار فیلم خارجیزبان را منتشر میکند.
دلایل فارابی برای عدم تحریم اسکار
هیأت انتخاب فیلم نماینده ایران، ضمن احترام به نظر گروهی که از سر خیرخواهی و غیرت دینی و ملی، خواهان تحریم اسکار و عدم معرفی فیلم به آکادمی هستند، بر این باور است که آکادمی نهادی غیر دولتی و متعلق به آحاد سینماگران آمریکا است.
«بدون تاریخ، بدون امضاء» نماینده سینمای ایران در نود و یکمین دوره اسکار
از سوی هیأت انتخاب فیلم ایرانی، فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» در مقام نماینده سینمای ایران برای رقابت در رشته اسکار بهترین غیرانگلیسی زبان انتخاب شد.
آغاز روند انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۹/ معیارهای انتخاب فیلم
هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی به فهرستی کوتاه مرکب از سه فیلم برای بررسیهای تکمیلی رسیده است.
آخرین اخبار از انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۹
کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۹ از پنجشنبه این هفته کار خود را آغاز می کند.
فلسطین فیلم منتخب اسکار خارجی زبان را انتخاب کرد
مستندی که در آن زندانیان سابق فلسطینی جمع شده و از کابوسهای شبانهشان یاد میکنند به عنوان نماینده فلسطین برای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ انتخاب شده است.
اختصاصی سینماسینما/ فیلم کارگردان ایرانی نماینده سوئد در اسکار شد
فیلم سینمایی «مرز» ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی به عنوان نماینده کشور سوئد در اسکار ۲۰۱۹ شرکت خواهد کرد.
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود









