مریل استریپ، رایان رینولدز و امیلی بلانت از جمله چهرههای مطرح بودند که به تماشای فیلم «پرتره نهایی» نشستند.
به گزارش سینماسینما، نخستین نمایش فیلم «پرتره نهایی» ساخته استنلی توچی که در سالن سینمای موزه گوگنهایم نیویورک بود با اقبال بازیگران مطرح روبه رو شد.
مریل استریپ، امیلی بلانت، جان کراسینسکی، بلیک لایولی، رایان رینولدز، فلیسیتی بلانت، الویس کاستلو، دایانا کرال، لورا پرپون، دیوید هاید پیرس، ایدن کویین، لورن براکو، استیو بوچمی، مائورا تیرنی و ستارههای دیگر در اکران خاص این فیلم به میزبانی سونی پیکچرز کلاسیکز شرکت کردند. این فیلم در سالن سینمایی موزه گوگنهایم نیویورک نمایش داده شد.
سال ۱۹۶۴ وقتی جیمز لرد نویسنده و منتقد آمریکایی از پاریس دیدن میکرد، موافقت کرد آلبرتو جیاکومتی هنرمند نقاش پرترهاش را بکشد. جیاکومتی به دوستش که قصد داشت اقامتی کوتاه در پاریس داشته باشد اطمینان داد که تنها باید چند روز برابر او بنشیند تا پرترهاش را به عنوان آخرین پرترهای که میخواهد بکشد، به پایان ببرد اما جیاکومتی به هفتهها کار نیاز داشت تا این پرتره را تکمیل کند.
همین موضوع اصلی فیلم «پرتره نهایی» توچی است که به رابطه دوستانه این دو قطب مخالف پرداخته است که از طریق خلاقیتشان با یکدیگر پیوند داشتند.
فیلم «پرتره نهایی» را توچی نوشته و کارگردانی کرده و جفری راش در آن در نقش جیاکومتی و آرمی همر در نقش جیمز لرد بازی کردهاند. این فیلم نشان دهده زیبایی، هرج و مرج و خشونتی است که در جریان فرآیند هنری در برابر احساس رضایت واقعی قد علم میکند.
توچی گفته است از این داستان و آنچه جیمز لرد درباره آن نوشته خیلی لذت برده است. در واقع وی با اقتباس از کتاب خاطرات لرد با عنوان «پرتره جیاکومتی» که پس از برخورد اخلاقی وی با نقاش نوشته شد، فیلمنامه را نوشته است.
وی افزود کارگردانی این فیلم باعث شد بیش از پیش به جیاکومتی علاقهمند شود، در حالی که اصلا چنین فکری نمیکرد.
در واقع ساخت این فیلم ۱۰ سال زمان برد و نیاز به صبر بیشتری بود تا فیلم به صحنه راه یابد.
«پرتره نهایی» محصول مشترک آمریکا-بریتانیا نخستین بار در جشنواره فیلم برلین در ۱۱ فوریه ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ در بریتانیا روی پرده رفت. این فیلم در آمریکا نیز اکران خود را پس از این نمایش ویژه شروع میکند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- با حضور مریل استریپ؛ ساخت «شیطان پرادا میپوشد۲» آغاز شد
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- خبرهایی از ساخت دنباله «شیطان پرادا میپوشد»/ دیزنی هنوز تایید نکرده است
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- مریل استریپ: دنیرو چراغ راه من بوده است
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ هنر اسپیلبرگ بستهبندی ماجراهای پیچیده در فیلمی لذتبخش برای مخاطب است
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ فانتزی به سبک «به سوی جنگل»
- در نقد «آگوست اوسیج کانتی» مطرح شد؛ فیلمی آمریکایی که با فرمول «درباره الی» غافلگیر میکند
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ نمایشنامهای که با بازی مریل استریپ سینمایی شد/ ملاقات با مادری ناسازگار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





