مریل استریپ، رایان رینولدز و امیلی بلانت از جمله چهرههای مطرح بودند که به تماشای فیلم «پرتره نهایی» نشستند.
به گزارش سینماسینما، نخستین نمایش فیلم «پرتره نهایی» ساخته استنلی توچی که در سالن سینمای موزه گوگنهایم نیویورک بود با اقبال بازیگران مطرح روبه رو شد.
مریل استریپ، امیلی بلانت، جان کراسینسکی، بلیک لایولی، رایان رینولدز، فلیسیتی بلانت، الویس کاستلو، دایانا کرال، لورا پرپون، دیوید هاید پیرس، ایدن کویین، لورن براکو، استیو بوچمی، مائورا تیرنی و ستارههای دیگر در اکران خاص این فیلم به میزبانی سونی پیکچرز کلاسیکز شرکت کردند. این فیلم در سالن سینمایی موزه گوگنهایم نیویورک نمایش داده شد.
سال ۱۹۶۴ وقتی جیمز لرد نویسنده و منتقد آمریکایی از پاریس دیدن میکرد، موافقت کرد آلبرتو جیاکومتی هنرمند نقاش پرترهاش را بکشد. جیاکومتی به دوستش که قصد داشت اقامتی کوتاه در پاریس داشته باشد اطمینان داد که تنها باید چند روز برابر او بنشیند تا پرترهاش را به عنوان آخرین پرترهای که میخواهد بکشد، به پایان ببرد اما جیاکومتی به هفتهها کار نیاز داشت تا این پرتره را تکمیل کند.
همین موضوع اصلی فیلم «پرتره نهایی» توچی است که به رابطه دوستانه این دو قطب مخالف پرداخته است که از طریق خلاقیتشان با یکدیگر پیوند داشتند.
فیلم «پرتره نهایی» را توچی نوشته و کارگردانی کرده و جفری راش در آن در نقش جیاکومتی و آرمی همر در نقش جیمز لرد بازی کردهاند. این فیلم نشان دهده زیبایی، هرج و مرج و خشونتی است که در جریان فرآیند هنری در برابر احساس رضایت واقعی قد علم میکند.
توچی گفته است از این داستان و آنچه جیمز لرد درباره آن نوشته خیلی لذت برده است. در واقع وی با اقتباس از کتاب خاطرات لرد با عنوان «پرتره جیاکومتی» که پس از برخورد اخلاقی وی با نقاش نوشته شد، فیلمنامه را نوشته است.
وی افزود کارگردانی این فیلم باعث شد بیش از پیش به جیاکومتی علاقهمند شود، در حالی که اصلا چنین فکری نمیکرد.
در واقع ساخت این فیلم ۱۰ سال زمان برد و نیاز به صبر بیشتری بود تا فیلم به صحنه راه یابد.
«پرتره نهایی» محصول مشترک آمریکا-بریتانیا نخستین بار در جشنواره فیلم برلین در ۱۱ فوریه ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ در بریتانیا روی پرده رفت. این فیلم در آمریکا نیز اکران خود را پس از این نمایش ویژه شروع میکند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- با حضور مریل استریپ؛ ساخت «شیطان پرادا میپوشد۲» آغاز شد
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- خبرهایی از ساخت دنباله «شیطان پرادا میپوشد»/ دیزنی هنوز تایید نکرده است
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- مریل استریپ: دنیرو چراغ راه من بوده است
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ هنر اسپیلبرگ بستهبندی ماجراهای پیچیده در فیلمی لذتبخش برای مخاطب است
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ فانتزی به سبک «به سوی جنگل»
- در نقد «آگوست اوسیج کانتی» مطرح شد؛ فیلمی آمریکایی که با فرمول «درباره الی» غافلگیر میکند
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ نمایشنامهای که با بازی مریل استریپ سینمایی شد/ ملاقات با مادری ناسازگار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





