سازمان تدوینگران سینمای آمریکا برندگان شصت و هشتمین جوایز سالانه ادی را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، تدوینگران سینمای آمریکا (ACE) شنبه صبح به وقت ایران اسامی برندگان شصت و هشتمین جوایز سالانه ادی در بخشهای فیلمهای سینمایی و آثار تلویزیونی را اعلام کرد.
در بخش فیلمهای سینمایی، لی اسمیت برای “دانکرک” جایزه بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (درام) را از آن خود کرد. فیلمهای “بلید رانر ۲۰۴۹” (جو واکر)، “بازی مالی” (آلن بومگارتن، جاش شفر و الیوت گراهام)، “پست” (مایکل کان و سارا براشر) و “شکل آب” (سیدنی والینسکی) دیگر نامزدهای این بخش بودند.
جایزه بخش بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (کمدی) نیز به تاتیانا اس. ریگل برای “من، تونیا” رسید. ریگل در این بخش تدوینگران فیلمهای “بیبی راننده” (جاناتان آموس و پل ماکلیس)، “برو بیرون” (گرگوری پلاتکین)، “لیدی برد” (نیک هوی) و “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” (جان گرگوری) را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.
هر دو فیلم “دانکرک” و “من، تونیا” نامزد جایزه اسکار بهترین تدوین نیز هستند و در این بخش با فیلمهای “بیبی راننده”، “شکل آب” و “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” رقابت میکنند.
در ۱۳ سال گذشته، ۹ برنده جایزه ادی بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (درام) ، برنده اسکار بهترین تدوین هم شدند. سال گذشته جو واکر برای “رسیدن” در بخش بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (درام) برنده شد و تام کراس برای “لا لا لند” جایزه بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (کمدی) را برد، اما بعداً جایزه اسکار بهترین تدوین به جان گیلبرت برای “هکساو ریج” رسید.
در دیگر بخشها، ACE جایزه بهترین تدوین فیلم بلند انیمیشن را به “کوکو” (استیو بلوم) اعطاء کرد. “من نفرت انگیز ۳” (کلر داجسن) و “فیلم بتمن لگو” (دیوید باروز، مت ویلا و جان ونزون) دیگر نامزدهای این بخش بودند.
“جین” (جو بشنکوفسکی، ویل زنیداریچ و برت مورگن) نیز جایزه بهترین تدوین فیلم مستند را از آن خود کرد. تدوینگران “جین” در این بخش با “فریادهایی از سوریه” (آرون آی. باتلر)، “جین” (جو بشنکوفسکی، ویل زنیداریچ و برت مورگن)، “جون دیدیون: مرکز دوام نمیآورد” (آن کالینز) و “الای ۹۲” (تیجی مارتین، اسکات استیونسن و دن لینزی) رقابت کردند.
تدوینگران سینمای آمریکا جامعهای افتخاری است و هر سال دستاوردهای حرفهای این صنف را مورد قدردانی قرار میدهد. ACE سال ۱۹۵۰ تأسیس شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





