سازمان تدوینگران سینمای آمریکا برندگان شصت و هشتمین جوایز سالانه ادی را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، تدوینگران سینمای آمریکا (ACE) شنبه صبح به وقت ایران اسامی برندگان شصت و هشتمین جوایز سالانه ادی در بخشهای فیلمهای سینمایی و آثار تلویزیونی را اعلام کرد.
در بخش فیلمهای سینمایی، لی اسمیت برای “دانکرک” جایزه بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (درام) را از آن خود کرد. فیلمهای “بلید رانر ۲۰۴۹” (جو واکر)، “بازی مالی” (آلن بومگارتن، جاش شفر و الیوت گراهام)، “پست” (مایکل کان و سارا براشر) و “شکل آب” (سیدنی والینسکی) دیگر نامزدهای این بخش بودند.
جایزه بخش بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (کمدی) نیز به تاتیانا اس. ریگل برای “من، تونیا” رسید. ریگل در این بخش تدوینگران فیلمهای “بیبی راننده” (جاناتان آموس و پل ماکلیس)، “برو بیرون” (گرگوری پلاتکین)، “لیدی برد” (نیک هوی) و “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” (جان گرگوری) را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.
هر دو فیلم “دانکرک” و “من، تونیا” نامزد جایزه اسکار بهترین تدوین نیز هستند و در این بخش با فیلمهای “بیبی راننده”، “شکل آب” و “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” رقابت میکنند.
در ۱۳ سال گذشته، ۹ برنده جایزه ادی بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (درام) ، برنده اسکار بهترین تدوین هم شدند. سال گذشته جو واکر برای “رسیدن” در بخش بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (درام) برنده شد و تام کراس برای “لا لا لند” جایزه بهترین تدوین فیلم بلند داستانی (کمدی) را برد، اما بعداً جایزه اسکار بهترین تدوین به جان گیلبرت برای “هکساو ریج” رسید.
در دیگر بخشها، ACE جایزه بهترین تدوین فیلم بلند انیمیشن را به “کوکو” (استیو بلوم) اعطاء کرد. “من نفرت انگیز ۳” (کلر داجسن) و “فیلم بتمن لگو” (دیوید باروز، مت ویلا و جان ونزون) دیگر نامزدهای این بخش بودند.
“جین” (جو بشنکوفسکی، ویل زنیداریچ و برت مورگن) نیز جایزه بهترین تدوین فیلم مستند را از آن خود کرد. تدوینگران “جین” در این بخش با “فریادهایی از سوریه” (آرون آی. باتلر)، “جین” (جو بشنکوفسکی، ویل زنیداریچ و برت مورگن)، “جون دیدیون: مرکز دوام نمیآورد” (آن کالینز) و “الای ۹۲” (تیجی مارتین، اسکات استیونسن و دن لینزی) رقابت کردند.
تدوینگران سینمای آمریکا جامعهای افتخاری است و هر سال دستاوردهای حرفهای این صنف را مورد قدردانی قرار میدهد. ACE سال ۱۹۵۰ تأسیس شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





