«لئوناردو دیکاپریو» گزینه اصلی بازی در نقش «لئوناردو داوینچی» هنرمند نامدار ایتالیایی در یک فیلم اقتباسی جدید شد.
به گزارش سینماسینما، دو کمپانی فیلمسازی پارامونت و یونیورسال رقابت شدیدی برای در اختیار گرفتن حق ساخت فیلم «لئوناردو داوینچی» بر اساس رمان نوشته «والتر ایساکسون» دارند که قرار است «لئوناردو دیکاپریو» بازی در نقش اصلی آن را بر عهده بگیرد.
«والتر ایساکسون» پیش از این نگارش رمان «استیو جابز» را بر عهده داشت که فیلمی به اقتباس از آن به کارگردانی «دنی بویل» و با بازی «مایکل فاسبندر» در نقش مالک فقید کمپانی اپل ساخته شد. دبیر سابق مجله تایم نگارش رمانهای پرفروشی چون «بنجامین فرانکلین» و «آلبرت اینشتین» را نیز در کارنامه دارد.
«ایساکسون» با استفاده از یادداشتهای «داوینچی» رمان خود را نوشته و در آن تلاش کرد در قالب یک داستان روایتی هنر، علم، کنجکاوی سیریناپذیر و خلاقیت این هنرمند برجسته ایتالیایی را با هم مرتبط کند.
کمپانی «آپیان وی» که متعلق به پارامونت است نیز به عنوان تهیهکننده در پروژه اقتباس از این رمان حاضر است.
«دی کاپریو»در سال ۲۰۱۶ برای بازی در فیلم «بازگشته» به کارگردانی «الخاندرو گونزالز ایناریتو» پس از چهار بار نامزد شدن توانست برای اولین بار اسکار بازیگری بگیرد.
وی پیش از این برای بازی در فیلمهای «گرگ وال استریت» (۲۰۱۳)، «الماس خونین» (۲۰۰۶)، «هوانورد» (۲۰۰۴) و «آنچه گیلبرت گریپ را آزار میدهد» (۱۹۹۳) تا آستانه کسب اسکار بازیگری پیش رفته بود.
منبع: ایسنا به نقل از ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازی برای پل توماس اندرسون؛ لئوناردو دیکاپریو و شان پن همبازی شدند/ گرانترین فیلم کارگردان
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- آمار فروش «قاتلان ماه کامل» در ۳ روز نخست اکران/ پرفروشترین در دنیا
- اسکورسیزی: سینما به پایان راه رسیده است
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- تریلر فیلم «بالا رو نگاه نکن»
- اسکورسیزی برای ساخت فیلمش از سرخپوستها مشاوره گرفت
- آخرین خبرها از فیلم جدید مارتین اسکورسیزی
- همکاری قبیله سرخپوستی «اوسیج نیشن» با مارتین اسکورسیزی در «قاتلان ماه کامل»
- مروری بر واکنش برخی از هنرمندان خارجی به بحران کرونا/ شهرت و ثروت، در خدمت آسیبدیدگان از کرونا
- کمک مالی لئوناردو دیکاپریو برای حفظ جنگلهای آمازون
- رابرت دنیرو به پروژه سینمایی جدید اسکورسیزی پیوست
- سینماسینما/ سرگردانی گرانترین تابلو نقاشی جهان در دریاها، سوژه فیلمسازان میشود
- گزارش اختصاصی سینماسینما از وضعیت فیلمهایی که در صف انتظار برای حضور در کن ۲۰۱۹ هستند
- مذاکره با بازیگر جدید فیلم کوئنتین تارانتینو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





