از ساخته جدید «وودی آلن» و «ریچارد لینکیلر» تا فیلمهای برگزیده کن، فهرست فیلمهای حاضر در بخش رقابتی جشنواره نیویورک را تشکیل میدهند.
به گزارش سینماسینما، پنجاهوپنجمین جشنواره فیلم نیویورک فهرست فیلمهای حاضر در بخش رقابتی را اعلام کرد و طبق اعلام پیشین فیلم «آخرین پرچم برافراشته» ساخته جدید «ریچارد لینکلیتر» در افتتاحیه و «واندر ویل» از «وودی آلن» در اختتامیه این رویداد سینمایی به روی پرده میروند.
آنچه در فهرست ۲۵ فیلم بخش رقابتی جشنواره معتبر نیویورک دیده میشود، میتوان به فیلم برنده نخل طلای«میدان» ساخته «رابرت اوسلوند»، «شگفتزده» از «تاد هینس»، «روی دیگر امید» به کارگردانی «آکی کوریزماکی»، «اشباح اسماعیل» به کارگردانی «آرنو دپلشن»، «پروژه فلوریدا» ساخته «شین بیکر»، و «چهرهها مکانها» به کارگردانی «آنیس واردا» سینماگر نامدار فرانسوی اشاره کرد.
دیگر فیلمهای بخش رقابتی جشنواره نیویورک شامل «مرا به اسمت صدا کن» (لوکا گوادانینو)، «خوشبختی» (آلن گومه)، «بانوی پرنده» (گرتا گرویگ)، «جدید و منتخب» (نوآ بامباخ)، «:خانم هاید» (سرگی بوزون)، «به گِل نشسته» (دی ریس)، « شب، تنها در ساحل» (هئونگ سانگ-سو)، «سوارکار» (کلوئی ژائو)، «ردپا» (آگنیژکا هولاند)، «تلما» (یوآخیم تریه)، «وسترن» (والسکا گریسبچ) و «زاما» (لوکرسیا مارتل) میشوند.
پنجاهوپنجمین جشنواره فیلم نیویورک از تاریخ ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) با نمایش فیلم «آخرین پرچم برافراشته» جدیدترین اثر «ریچارد لینکلیتر» آغاز به کار خواهد کرد و تا ۱۵ اوت (۲۳ مهرماه) ادامه خواهد داشت.
ایسنا به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- نگاهی به ۲ کتاب خواندنی از «وودی آلن» در ۸۶ سالگی اش
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- حمله وودی آلن به یک مستند
- دنیایی عاری از اخلاق و وجدان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





