«کوئنتین تارانتینو» که به طرز عجیبی جریان تجاوز «رومن پولانسکی» به دختری ۱۳ ساله را توجیه کرده بود، از اظهارات خود ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش سینماسینما، «گاردین» نوشت: هفته گذشته مصاحبهای از «کوئنتین تارانتینو» که در سال ۲۰۰۳ انجام شده بود، دوباره مورد توجه رسانههای قرار گرفت و باعث شد این کارگردان مطرح سینما از قربانی پرونده تجاوز «رومن پولانسکی» عذرخواهی کند.
کارگردان «بیل را بکش» ۱۵ سال پیش در مصاحبهای عنوان کرده بود: جرم «پولانسکی» تجاوز نیست و به نظر من وقتی از واژه تجاوز استفاده میکنید درباره خشنترین جرائم در جهان صحبت میکنید.
وی در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: جرم «پولانسکی» تنها رابطه با یک فرد کوچکتر از سن قانونی بوده و نه تجاوز!
اخیرا هم «اوما تورمن» افشا کرد در جریان ساخت فیلم «بیل را بکش»، «تارانتینو» او را محبور به بازی در یک صحنه خطرناک کرده و موجب آسیبدیدگی وی شده؛ این دو مساله «تارانتینو» را با حجم بسیار زیادی از انتقادات رو به رو کرد و حالا او با انتشار بیانیهای از «سامانتا گایمر» ـ قربانی پرونده «پولانسکی» ـ رسما عذرخواهی کرده است.
«تارانتینو» در این متن نوشته است: میخواهم به صورت عمومی از «سامانتا گایمر» بابت اظهارات جسورانهام در برنامه «هوارد استرن» درباره او و جرمی که علیهاش صورت گرفته بود، عذرخواهی کنم. بعد از ۱۵ سال متوجه شدهام که من چقدر اشتباه میکردم. خانم «گایمر» مورد تجاوز «رومن پولانسکی» قرار گرفته بود. وقتی «هوارد» حرف «پولانسکی» را وسط آورد، من برای ایجاد هیجان بیشتر بحث به غلط نقش وکیل مدافع شیطان را به عهده گرفتم. من احساسات خانم «گایمر» را در نظر نگرفتم و از این بابت واقعا متاسفم. خانم «گایمر» من نادان و بیعاطفه بودم و بیش از همه اینها، اشتباه کردم.
اقرار به پشیمانی «تارانتینو» چند روز پس از واکنش «گایمر» به مورد توجه قرار گرفتن مصاحبه قدیمی این فیلمساز، منتشر شد.
«سامانتا گایمر» که حالا ۵۵ سال سن دارد، در اینباره گفته بود: او آن زمان اشتباه کرده و شرط میبندم خودش هم میداند… من ناراحت نشدم، اما احساس بهتری خواهم داشت اگر بدانم او الان، بعد از ۱۵ سال و شنیدن واقعیتها، به اشتباه خود پی برده باشد.
«رومن پولانسکی» سازنده فیلمهایی چون «پیانیست» و «محله چینیها» ۴۰ سال است به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی میکند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا میشود.
«پولانسکی» پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.
او در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.
آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده است و در نهایت «سامانتا گایمر» شاکی این پرونده خواستار پایان دادن به این پرونده شد.
چندی پیش نیز چند اتهام جنسی جدید علیه «پولانسکی» مطرح شد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- بازیگر «بیل را بکش»، به «شزم» پیوست
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
- زنی قدرتمند که صحنه را تصاحب میکند/ نگاهی به فیلم «ونوس در پوست خز»
- کارآگاهان سینمایی (بخش هشتم)/ داستان یک زندانی ترفیع مقام گرفته/ ژرژ پیکار در «افسر و جاسوس»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری