همان طور که انتظارش هم میرفت، دنیل دی لوییس با پروژه سینمایی پایانی خود هم یکی از شانسهای اصلی اسکار سال آینده خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، نخستین تریلر از فیلم «نخ موهوم» با نقشآفرینی دنیل دی-لوییس که آخرین فیلم این بازیگر پرافتخار پیش از بازنشستگی خواهد بود، پخش شد.
با کارگردانی پل توماس اندرسون، این بازیگر در نقش شخصیتی به نام رنولدز وودکاک ظاهر میشود که یک تولیدکننده مشهور لباس در دهه ۱۹۵۰ بعد از جنگ جهانی دوم در شهر لندن است که وارد رابطهای پیچیده با زنی با اراده و قوی با نقشآفرینی ویکی کریپس میشود.
بعد از فیلم درام «خون به پا خواهد شد» سال ۲۰۰۸ که داستانش مربوط به دوران رونق نفتی بود، این دومین همکاری بین دی-لوییس و اندرسون است. مثل همان فیلم، موسیقی متن فیلم «نخ موهوم» را جانی گرینوود از گروه موسیقی راک بریتانیایی رِیدیوهِد نوشته است که موسیقی دیگر فیلمهای اندرسون یعنی «استاد» و «گناه ذاتی» را هم نوشته بود.
با وجود حضور دی-لوییس و گرینوود، جدیدترین فیلم اندرسون شباهتی با فیلمهای قبلیاش ندارد چون تا اینجا داستان تقریبا تمام آنها در ساحل غربی ایالات متحده به وقوع میپیوست.
انتظار میرود این فیلم از پروژههای درخشان فصل جوایز باشد و بدون شک دی-لوییس یکی از رقبای اصلی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال آینده خواهد بود. اگر او موفق به کسب این جایزه شود، برای چهارمین بار این جایزه را از آن خود خواهد کرد چون تا به حال برای فیلمهای «پای چپ من» محصول سال ۱۹۸۹، «خون به پا خواهد شد» سال ۲۰۰۷ و «لینکلن» سال ۲۰۱۲ آن را برده بود.اما در تضاد با او، اندرسون هرگز تا به حال نتوانسته اسکاری را به خانه ببرد، حتی با وجود این که کارگردانی شدیدا خوشنقد است و طی مسیر حرفهای کاری پربار خود چندبار نامزد دریافت اسکار شده است.
دی-لوییس اوایل همین سال خبر بازنشستگی خود از بازیگری را اعلام کرد و این حرکتی بود که خیلی از چهرههای صنعت فیلم را شوکه کرد. سخنگویش در بیانیهای گفت: «او به شدت از تمام همکاران و مخاطبانش طی سالها سپاسگزار است. این تصمیمی خصوصی است و نه او و نه نمایندگانش نظر دیگری در این مورد نخواهند داد.
«نخ موهوم» روز بیستوپنجم دسامبر در سالنهای سینمای ایالات متحده روی پرده میرود و روز دوم فوریه در بریتانیا اکران میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





