فدراسیون فیلم هند «ستاره های راک دهکده» ساخته ریما داس را به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار برگزید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم داستان دختر بچه ۱۰ ساله ای است که در شرایطی سخت و دشوار در دهکده ای مستعد سیل در استان آسام بدنبال ایجاد یک گروه موسیقی راک است.
«ستاره های راک دهکده» نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد. این فیلم پس از آن با حضور در جشنواره های متعدد توانست جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم برابری جنسیتی و جایزه منتقدان جوان در جشنواره فیلم بمبئی را از آن خود کند.
جایزه بهترین مشارکت هنری از جشنواره فیلم قاهره و جایزه بهترین موسیقی در جشنواره بوئنوس آیرس نیز از دیگر جوایز کسب شده توسط فیلم است.
«ستاره های راک دهکده» در جوایز ملی فیلم هند نیز جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین تدوین برای ریما داس، جایزه بهترین بازیگر دختر خردسال برای بهانیتا داس بازیگر نقش اصلی فیلم و جایزه بهترین صداگذاری برای ملیکا داس را از آن خود کرد.
داس در واکنش به انتخاب فیلمش چنین گفت: از کمیته انتخاب برای آن که ما را در این فیلم باور کردند بسیار تشکر می کنم.
فیلم قرار است روز ۲۸ سپتامبر در هند اکران شود.
کشور هند از سال ۱۹۵۷ هر ساله نماینده ای برای شرکت در اسکار انتخاب می کند. با این حال تاکنون تنها ۳ فیلم «مادر هند» (۱۹۵۷)، «سلام بمبئی» (۱۹۸۸) و «باج: روزی روزگاری در هند» (۲۰۰۱) توانسته اند در میان ۵ نامزد نهایی اسکار قرار بگیرند و البته هیچ کدام نیز جایزه اسکار را بدست نیاوردند.
منبع: مهرنیوز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر فیلم «شعله» درگذشت
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شاهرخ خان بهترین بازیگر جوایز ملی هند شد
- سینماهای هند در انتظار ثبت رکوردی تاریخی
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار میشود؛ پیشدرآمدی بر سینمای متفاوت هند با «خیمهشبباز»
- وقتی از فیلم هندی حرف می زنیم، دقیقا از چه حرف می زنیم؟
- زادروز کارگردانی که حیات تازه به سینمای هند بخشید
- کرونا ستاره سینمای هند را راهی بیمارستان کرد
- اقتصاد سینمای ایران
- اگر فیلم «تختی» می فروخت باید تعجب می کردیم
- «مرینال سن» کارگردان اسطورهای بالیوود درگذشت
- سخنان بازیگر سرشناس سینمای هند درباره مبارزهاش با سرطان
- سلمان خان به قید ضمانت آزاد شد
- آغاز بازی بازیگر سرشناس هندی در «دختر شیطان» + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





