به گزارش سینماسینما، ماه پایانی سال ۲۰۱۷ است و تکاپوی بسیاری برای انتخاب بهترینهای سینما در جریان. در یکسال گذشته فیلمهای پرسروصدایی از بزرگانی چون کریستوفر نولان، گیرمو دلتورو، استیون سودربرگ و استیون اسپیلبرگ روی پرده نمایش رفتهاند و کنار آنها مدعیان تازهای چون جردن پیل و گرتا گرویک جوان نگاهها را به خود خیره کردهاند.
اوون گیلبرمن و پیتر دیبرگ منتقدان فیلم ارشد در ورایتی هر کدام برترینهای سال ۲۰۱۷ را برگزیدند. برگزیدههای آنها تفاوتهای بسیاری دارد اما فیلمی که در نظر هر دو منتقد جایگاه بالایی دارد، «برو بیرون» (Get Out) اثر متفاوت جردن پیل است که در فیلمی روانشناسانه و در عین حال وحشتآور سخنان بسیاری درباره نژادپرستی و سیاهان آمریکا به گوش جامعه رساند.
شگفت اینکه در فهرست هر منتقد «دانکرک» اثر پرفروش جنگی نولان و «پست» اثر تاریخی سیاسی استیون اسپیلبرگ جایی ندارند.
فیلمهای منتخب اوون گیلبرمن:
۱. «لیدی برد» (Lady Bird)
۲. «برو بیرون» (Get Out)
۳. «اوکلاهاما سیتی»
۴. «پروژه فلوریدا»
۵. «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist)
۶. «چهرهها، مکانها» (Faces Places)
۷. «لوگان خوششانس» (Logan Lucky)
۸. «با نام خودت صدایم کن» (Call Me by Your Name)
۹. «بیعشق» (Loveless)
۱۰. «من، تونیا» (I, Tonya)
فیلمهای منتخب پیتر دیبرگ
۱. «سوارکار» (The Rider)
۲. «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)
۳. «برو بیرون»
۴. «با نام خودت صدایم کن»
۵. «شهروند ممتاز»
۶. «بلید رانر ۲۰۴۹»
۷. «شکل آب»
۸. «میدان»
۹. «من، تونیا»
۱۰. «گمشده در پاریس»
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





