به گزارش سینماسینما، ماه پایانی سال ۲۰۱۷ است و تکاپوی بسیاری برای انتخاب بهترینهای سینما در جریان. در یکسال گذشته فیلمهای پرسروصدایی از بزرگانی چون کریستوفر نولان، گیرمو دلتورو، استیون سودربرگ و استیون اسپیلبرگ روی پرده نمایش رفتهاند و کنار آنها مدعیان تازهای چون جردن پیل و گرتا گرویک جوان نگاهها را به خود خیره کردهاند.
اوون گیلبرمن و پیتر دیبرگ منتقدان فیلم ارشد در ورایتی هر کدام برترینهای سال ۲۰۱۷ را برگزیدند. برگزیدههای آنها تفاوتهای بسیاری دارد اما فیلمی که در نظر هر دو منتقد جایگاه بالایی دارد، «برو بیرون» (Get Out) اثر متفاوت جردن پیل است که در فیلمی روانشناسانه و در عین حال وحشتآور سخنان بسیاری درباره نژادپرستی و سیاهان آمریکا به گوش جامعه رساند.
شگفت اینکه در فهرست هر منتقد «دانکرک» اثر پرفروش جنگی نولان و «پست» اثر تاریخی سیاسی استیون اسپیلبرگ جایی ندارند.
فیلمهای منتخب اوون گیلبرمن:
۱. «لیدی برد» (Lady Bird)
۲. «برو بیرون» (Get Out)
۳. «اوکلاهاما سیتی»
۴. «پروژه فلوریدا»
۵. «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist)
۶. «چهرهها، مکانها» (Faces Places)
۷. «لوگان خوششانس» (Logan Lucky)
۸. «با نام خودت صدایم کن» (Call Me by Your Name)
۹. «بیعشق» (Loveless)
۱۰. «من، تونیا» (I, Tonya)
فیلمهای منتخب پیتر دیبرگ
۱. «سوارکار» (The Rider)
۲. «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)
۳. «برو بیرون»
۴. «با نام خودت صدایم کن»
۵. «شهروند ممتاز»
۶. «بلید رانر ۲۰۴۹»
۷. «شکل آب»
۸. «میدان»
۹. «من، تونیا»
۱۰. «گمشده در پاریس»
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





