کارگردان برنده جایزه اسکار در حالی که مشغول ساخت فیلم جدیدش بود، با شهر زادگاهش مکزیکوسیتی ارتباط جدیدی برقرار کرد.
به گزارش سینماسینما، آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی در حالی که امسال داشت فیلم «رم» را میساخت شهر زادگاهش مکزیکوسیتی را دوباره کشف کرد.
این نخستین باری بود که کارگردان سرشناس پس از دهه ۱۹۹۰ به شهر زادگاهش بازمیگشت. او در سالهای اخیر در اروپا ساکن بوده است.
وی گفت: من واقعا با خاطراتم از گذشته و امروز مکزیکوسیتی به عنوان شهری با وقار، مطلع و چندفرهنگی مواجه شدم.
وی در عین حال افزوده است زلزله اخیر زخمهایی در بخشی از مناطق شهری به جای گذاشته است اما مناطق محدودی هستند که آسیب جدی دیدهاند.
کوارون در عین حال دسامبر را بهترین زمان برای دیدن مکزیکوسیتی خواند.
وی از این شهر به عنوان شهری مانند هر شهر بزرگ دیگر امروزی نام برد که یک حس مشترک در آنها وجود دارد؛ زنان باید شب مراقب باشند که تنها در خیابان نباشند و تنها از تاکسیهای با مجوز که در همه سطح شهر وجود دارند استفاده کنند و در عین حال یک سیستم بزرگ حمل و نقل شهری در دسترس و مطمئن وجود دارد.
این کارگردان از محلههای همسایه محله خودش نیز نام برد که فریدا کالوا نقاش زمانی با شماری از هنرمندان مطرح در آنجا زندگی میکرد. وی خانه فریدا را شگفتانگیز و کوچک خواند و میدان این محله را جایی عالی برای گذراندن وقت آزاد تعطیل آخر هفته نامید.
در این میان موزهها و فضاهای سبز شهری نیز از نظر کوارون دور نماند.
کارگردان «جاذبه» درباره سنتهای غذاخوری در این شهر بزرگ گفت: من گیاهخوار هستم و جاهای زیادی برای این گروه از آدمها وجود دارد. مکانهایی دوست داشتنی که آدمهای متفاوت یا معمولی آن ها را به راه انداختهاند. مثلا یک رستوارن که خواهر کارلوس ریگاداس کارگردان به راه انداخته با پاستاهایی عالی از شما پذیرایی می کند که سس آنها از آواکادو درست شده است.
کوارون از بازارهای این شهر نیز شگفتزده شده و مکانها ورزشی شهر را نیز نام برده و از آنها تعریف کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آلفونسو کوارون، از سینما میگوید/ سینما به موسیقی شباهت دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آلفونسو کوارون برای اپل سریال میسازد/ کیت بلانشت و کوین کلاین در «سلب کننده»
- مکزیک نماینده خود را به اسکار معرفی کرد
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- اپرایی که وودی آلن به سبک دسیکا و فلینی روی صحنه میبرد
- غول ژانر وحشت سینمای اسپانیا درگذشت
- موفقیت «چرنوبیل»، روسیه را مجبور به ساخت سریال کرد
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- برگزاری هفته فیلم اروپایی در هشت شهر ایران
- فروش ۵۰ میلیون دلاری قسمت جدید «گودزیلا»
- ساخت «یک افسر و یک پلیس» رومن پولانسکی به پایان رسید
- گاف جدید سریال «بازی تاج و تخت» + عکس
- رقابت بزرگان در جشنواره فیلم کن برای نخل طلا/ از کن لوچ تا آلمودوار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





