دیوید کرامهولتس بازیگر «چرخ شگفتی» از همکاری با وودی آلن در این فیلم به شدت ابراز پشیمانی کرد و از سوی دیگر ربکا هال گفت دیگر برای این کارگردان بازی نمیکند.
به گزارش سینماسینما، دیوید کرامهولتس علیه کارگردانش در فیلم «چرخ شگفتی» که متهم به سوءاستفاده جنسی از دختر خواندهاش در سال ۱۹۹۲ شده است، صحبت کرد.

هر چند وودی آلن مدتهاست این ادعاها را رد می کند و هرگز اعلام جرمی نیز علیه وی صورت نگرفته، اما با انتشار نامهای از دیل فارو دخترخوانده آلن در لس آنجلس تایمز این موضوع بار دیگر مطرح و در این شرایط پرسروصدا نیز شده است.
این نامه سرگشاده با عنوان «چطور کمپین #MeToo میتوانست شامل حال وودی آلن نشود!» توجه زیادی را در موقعیتی که بحث سوءاستفاده جنسی در هالیوود به شدت گرم است، به خود جلب کرده است.
کرامهولتس اکنون نوشته از کار کردن با وودی آلن عمیقا متاسف است. وی گفته است: این یکی از اشتباههایی است که خیلی دلم را شکست. نباید بگذاریم چنین مردانی صنعت سرگرمی ما، سیاست ما و دیگر حوزهها را نمایندگی کنند. این حوزهها نیاز به مردان واقعی دارد.
این سخنان در توییتر به سرعت بازتاب یافت و بحثهایی را به وجود آورد و از جمله باب واید از تهیهکنندگان سینما که قبلا نیز مدافع بیگناهی وودی آلن بود، بار دیگر از وی دفاع کرد.
اما کرام هولتس در پاسخ وی نوشته است: او یک قهرمان بود و من هم نمیخواستم این حرف ها را باور کنم. متاسفم باب اما من حالا حرف دیلن را باور می کنم.
به نظر می رسد کرامهولتس اکنون به مقالهای ارجاع داده که با عنوان «من دههها یادداشتهای شخصی وودی آلن را خواندهام» در آرشیو شخصی وی که از سال ۱۹۸۰ در دانشگاه پرینستون نگهداری میشود، موجود است.
در عین حال، ربکا هال بازیگر هم اعلام کرده دیگر با وودی آلن همکاری نمیکند. وی که در فیلم جدید آلن جلوی دوربین رفت، دستمزدی را که بابت کار در این فیلم دریافت کرده به صندوق کمکی که از سوی ۳۰۰ چهره سینمایی به منظور مبارزه با آزار جنسی در محیط کار ایجاد شده، واریز میکند.
این بازیگر در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» که دیگر ساخته آلن در سال ۲۰۰۸ بود نیز نقشآفرینی کرده بود. وی در عین حال از همکاری با این کارگردان مطرح عذرخواهی کرده است.
فارو در یادداشت جدیدش کیت وینسلت را برای بازی در «چرخ شگفتی»، بلیک لایولی را برای «کافه سوسایتی» و گرتا گرویگ را برای «تقدیم به رم با عشق» و همکاری با آلن سرزنش کرده است.
در پاسخ به این نامه، گرتا گرویگ هفته پیش از همکاری با وودی آلن ابراز پشیمانی کرد. وی که اکنون با تجربه نخستین کارگردانی اش برای فیلم «لیدی برد» با اقبال روبهرو شده در مصاحبه با نیویورک تایمز این مساله را مطرح کرد و گفت اگر اطلاعات اکنون را آن زمان داشت، در فیلم آلن بازی نمیکرد.
میرا سوروینو بازیکر دیگری است که هفته پیش اعلام کرد با وودی آلن همکاری نخواهد کرد و در نامهای سرگشاده که به فارو نوشت، از او معذرتخواهی کرد.
کمپین #MeToo برای تشویق زنان به شکستن سکوت درباره سوءاستفاده جنسی به راه افتاده است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از تایم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- نگاهی به ۲ کتاب خواندنی از «وودی آلن» در ۸۶ سالگی اش
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- حمله وودی آلن به یک مستند
- دنیایی عاری از اخلاق و وجدان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان





