کارگردان مکزیکی که برای جدیدترین فیلمش «شکل آب» جایزه گلدن گلوب را کسب کرده، از سوی هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز به عنوان رییس هیات داوران انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم ونیز امروز دوشنبه از گیلرمو دل تورو بهعنوان رییس گروه داوران بخش مسابقه هفتاد و پنجمین دوره خود یاد کرد.
کارگردان مکزیکی در این باره گفت: خدمت کردن به عنوان رییس در جشنواره ونیز افتخار و مسئولیت بسیار بزرگی است که با احترام و قدردانی آن را میپذیرم.
وی افزود: ونیز پنجرهای به دنیای سینما و فرصتی برای گرامیداشت قدرت و ارتباط فرهنگی است.
دل تورو برای فیلم «شکل آب» نامزدی ۱۳ اسکار را کسب کرده است. این در حالی است که این فیلم سال پیش اولین اکران جهانی اش را در لیدو تجربه کرد و جایزه اصلی را از هیات داورانی به ریاست آنت بنینگ به دست آورد.
البرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز از دل تورو به عنوان فردی یاد کرد که نمادی از سخاوت و عشق به سینمای گذشته یا آینده و شور برای نوعی از سینماست که میتواند برانگیزاننده احساسات باشد و بر مردم تأثیر بگذارد و در عین حال احساسات آنها را منعکس کند.
وی افزود: او با تخیل زنده خود و حساسیتهای غیرمعمول و اعتمادش به قدرت تصویر، جهانی شگفتانگیز خلق کرده است که هم عشق و هم ترس در آن وجود دارد و تنوع، گنج بنیادین آن است.
دل تورو بیش از ۲۰ سال پیش و در سال ۱۹۹۷ به ونیز رفته بود و اولین فیلم انگلیسی زبانش یعنی «میمیک» را ارایه کرده بود. او سال ۲۰۰۶ به لیدو بازگشت و به عنوان یکی از اعضای هیات داوران برای اهدای جایزه لوییجی دی لورنتیس برای فیلم اول، کار کرده بود.
هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست تا هشت سپتامبر ۲۰۱۸ برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ چهارمین دوره Cinema&Arts به دو هنرمند ایرانی جایزه داد
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- «درون امیر» حضور کسی را که نیست، رقم میزند
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- تظاهرات گسترده در جشنواره ونیز برای حمایت از مردم غزه
- مسترکلاس گروهی از نخبگان سینمای جهان در جشنواره ونیز
- برگزارکنندگان جشنواره اعلام کردند؛ جشنواره فیلم ونیز هک شد
- پس از اولین اکران در جشنواره ونیز؛ فیلم جیم جارموش به جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۵ میرود
- جشنواره ونیز در حمایت از مردم غزه سنگ تمام گذاشت/ حضور دو فیلم از سینماگران ایرانی در بخش روزهای ونیز
- سهم سینماگران ایرانی از جشنواره ونیز
- آثار جشنواره ونیز ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم علی عسگری در بخش افقها
- نمایش آثار برگزیده مدرسه جین کمپیون در جشنواره ونیز
- در بخش مسابقه اصلی؛ محمد رسولاف داور جشنواره ونیز ۲۰۲۵ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





