تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۰۲:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26682

۱۳اردوان زینی سوق_ هجدهمین جشن خانه سینما در فضایی باز وقع در میدان مشق برگزار شد. در این جشن مردم نیز حضور داشتند.

به گزارش سینماسینما، هجدهمین جشن خانه سینما با تاخیری چهل دقیقه ای در میدان مشق از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد تا همچنان هیچ جشنی در ایران کار خود را بدون تاخیر آغاز نکرده باشد.
در ابتدای مراسم به مناسبت نزدیک شدن به ایام دفاع مقدس کلیپی در این باره پخش شد و پس از آن گروه پالت اولین قطعه خود را اجرا کرد.

پس از آن کمال تبریزی دبیر این دوره از جشن خانه سینما روی سن آمد و ضمن خوش آمد گویی به مهمانان درباره تغییر سبک داوری در این دوره از جشن خانه سینما گفت: امسال آرا از سوی تعداد زیادی از کارشناسان جمع آوری شد و به قدری آرا به هم نزدیک بود که نتیجه نهایی با ویدیو چک مشخص شد! او در ادامه تاکید کرد: در همه رشته ها به برگزیدگان واقعی سینمای ایران رسیدیم و تلاش کردیم نتیجه آرا را کسی متوجه نشود و تعدادی رای را نگاه داشته و اینجا شمردیم که نتایج تازه تازه باشد.

۵۶

در ادامه مراسم و پیش از اهدای جوایز از سازندگان انیمیشن «شاهزاده روم» تقدیر شد. پس از آن با اهدای جایزه بهترین عکس توسط رضا عطاران و هانیه توسلی به محمدبدرلو برای «اعترافات ذهن خطرناک من» جوایز سینمایی هجده امین دوره جشن خانه سینما آغاز شد. عطاران که با لباسی قرمز رنگ روی سن آمده بود با اشاره به شلوار قرمز هانیه توسلی گفت باور کنید هیچ هماهنگی ای در کار نبوده و کاملا تصادفی این اتفاق افتاده است! ضمن این که با اتفاقاتی که پس از جشن حافظ افتاد خودم هم مردد بود قرمز بپوشم یا نه! به هر حال ما آن قدر که از دوستان می ترسیم از خدا نمی ترسیم چون به هر حال خدا از ما می گذرد اما دوستان فحش ناموس می دهند! این حرف های عطاران با تشویق ممتد حضار مواجه شد.

پس از آن علیرضا خمسه جایزه بهترین جلوه ویژه میدانی را به ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا کرد.

ویشکا آسایش و مجید مظفری دومین جایزه «ایستاده در غبار» را به شهرام خلج برای چهره پردازی این فیلم تقدیم کردند.

مینا ساداتی و همسرش بابک حمیدیان برای اهدای جایزه بهترین طراحی لباس روی سن آمدند. بابک حمیدیان در جواب احسان کرمی مجری برنامه که از او خواست با هیجان تر باشد گفت: من با هیجان تر باشم؟! من دو سال است که نادیده گرفته می شوم برای چه هیجان زده باشم؟! او پس از این گلایه نام غزاله معتمد را اعلام کرد تا «ابد و یک روز» اولین جایزه اش را از جشن خانه سینما برای طراحی لباس کسب کند.

۱۰

آتیلا پسیانی با لحنی مزاح گونه روی سن گفت: به من گفتند تو صدایت خوب است باید جایزه بهترین صدا را بدهی و سپس امین میرشکاری را برای دریافت جایزه بهترین صدابرداری برای «ابد و یک روز» و آرش قاسمی را برای دریافت جایزه بهترین صداگذاری برای «خشم و هیاهو» به روی سن فرا خواند.

اولین جایزه «اژدها وارد می شود» را افسانه بایگان و علی دهکردی به امیرحسین قدسی برای بهترین طراحی صحنه اهدا کردند.

پس از آن هومن سیدی روی سن آمد و جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری را به هادی اسلامی برای «بادیگارد» اهدا کرد.

۰۹

زوج رویا تیموریان و مسعود رایگان جایزه بهترین موسیقی متن را به کارن همایون فر برای «بادیگارد» تقدیم کردند تا آخرین ساخته حاتمی کیای غایب در جشن دومین جایزه اش را کسب کند.

رایگان از حاضرین خواست تا برای نیما طباطبایی خواهرزاده همسرش و سازنده مستند «من ناصر حجازی هستم» دعا کنند. طباطبایی به تازگی عمل سختی را پشت سر گذاشته است.

رضا کیانیان و غزل شاکری برای اهدای جایزه بهترین تدوین روی سن آمدند که کیانیان گفت: می دانید غزل شاکری صدای بسیار خوبی دارد؟ اینجا که نمی تواند برای تان بخواند اما می تواند نام برنده را اعلام کند با تشویق حضار شاکری بهرام دهقانی را برای تدوین ابد و یک روز به روی سن فرا خواند.

۲۷

رامبد جوان با حرکات نمایش همیشگی اش روی سن آمد و گفت: ببخشید مزاحم استراحت تان شدم! او جایزه بهترین فیلمبرداری را به هومن بهمنش برای «اژدها وارد می شود» تقدیم کرد.

پس از آن نیکی کریمی و حبیب رضایی برای اهدای بهترین بازیگر مکمل مرد و زن روی سن آمدند. حبیب رضایی پیش از اعلام نام برنده گفت: به این عزیز قول دادم که در هر کجای جهان روی سن بیاید و جایزه بگیرد در هر شرایطی خودم را برسانم و کنارش باشم و تا الان هم سر قولم بودم؛ خودش شاهد است که یک بار با هم از سر تئاتر ترک موتور نشستیم تا او بیاید و جایزه اش را بگیرد و حالا هم اینجا هستم خودم به او جایزه اش را تقدیم کنم. رضایی پس از آن بی آن که پاکت را باز کند گفت: نوید محمد زاده بیا بابا، بیا.

۲۵
نوید محمدزاده که با تشویق ممتد حاضرین روی سن آمد گفت: بسیار خوشحالم که باز هم جایزه می گیرم و آن هم از دست حبیب رضایی که بی آن که شاگردش باشم کمک های بسیاری به من کرده و همیشه کنارم بوده است. امیدوارم تا ابد و یک روز برای برای «ابد و یک روز» جایزه بگیرم. او با تاکید بر این که ما همچنان منتظر نتیجه پرونده پزشکی آقای کیارستمی هستیم؛ جایزه اش را به او تقدیم کرد.

نیکی کریمی نیز در ادامه جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را به فرشته صدر عرفایی برای «کوچه بی نام» تقدیم کرد. صدر عرفایی ضمن تبریک روز ملی سینما به همکارانش برای جایزه از هیات داوران تشکر کرد.

۲۹

مریلا زارعی و امین تارخ برای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد روی سن آمدند. مریلا زارعی پیش از خواندن نام بهترین بازیگر نقش اول مرد گفت: این اسم برای من کمی توضیح به همراه دارد. اولا بسیار بسیار خوشحالم که این اسم را می خوانم برای این که چند سال پیش این افتخار و سعادت را داشتم که در کنار ایشان باشم و دیگر این که او بسیار خوب بازی می کند اما خیلی وقت ها دیده نشده مخصوصا در خانه سینما و همیشه منتظر بودم که روزی جشن خانه سینما و صنف انجمن بازیگران به این عزیز جایزه بدهد چرا که واقعا مستحق آن است. او با خنده گفت صدای آقای تارخ زیباتر است اما بگذارید من بخوانم چون ایشان قرار است بغلشان کنند. پس از آن در حالی که حاضرین نیز نام پیمان معادی را فریاد می زدند زارعی او را به روی سن دعوت کرد.

۱۶
معادی با تشکر از مریلا زارعی و امین تارخ گفت بسیار خوشحال است که جایزه را از این دو عزیز می گیرد و به طور جداگانه از مریلا زارعی تشکر کرد. او در ادامه گفت: از سعید روستایی متشکرم که فیلم خوب و ماندگاری ساخت و راه را برای جوانان باز کرد و به من اعتماد کرد اگر این جا هستم از هدایت درست اوست و سپاس گزارم از سعید ملکان که در راس هر کار خوبی حضور دارد.
معادی در نهایت با تاکید بر این که خودش و جایزه اش قابل نیست آن را به روح کیارستمی تقدیم و کرد و گفت: نمی دانم چرا هر چه زمان می گذرد اندوه و افسوس ما برای از دست دادن این بزرگ کم نمی شود.

۳۵

رویا نونهالی و مسعود کرامتی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن روی سن آمدند. این جایزه به باران کوثری برای «کوچه بی نام» رسید.
کوثری که از دریافت جایزه بسیار هیجان زده بود گفت: آدم در سی سالگی نباید این قدر از جایزه هیجان زده شود! بعد از آن از خانه سینما و عوامل «کوچه بی نام» تشکر کرد. او در نهایت با تشکر ویژه از مردم گفت: در سالی که سینماگران مورد هجمه تهمت های ناروا و توهین های بی شرمانه قرار می گیرند شما کنارشان بودید. حضور شما در جشن های سینمایی و سالن های سینما پشت ما را گرم می کند. دم تان گرم!

۰۲

در ادامه حسین یاری و مهنار افشار برای اهدای جایزه بهترین فیلمنامه روی سن آمدند. در این بخش جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای «جامه دران» تعلق گرفت و جایزه بهترین فیلنامه اورجینال به سعید روستایی برای «ابد و یک روز» رسید.

فاطمه معتمد آریا و مهدی فخیم زاده برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی روی سن آمدند. معتمدآریا پیش از اعلام فرد برگزیده با اشاره به «خونه مادربزرگه» که همه در کنار هم بودند تاکید کرد در این سال یادمان رفته که می توانیم از هر گروه و جناحی با هم حرف بزنیم. بیاییم چیزی را که این سال ها از ما گرفته اند دوباره به دست بیاوریم. سرزمین ما سرزمین مهر و شعر و دوستی است در هر چیز فقط به دنبال مقصر نباشیم هر کدام سهمی به عهده بگیریم و مشکل را حل کنیم و فراموش نکنیم اگر ما حال روح مردم را خوب می کنیم پزشکان حال جسم آن ها را و ما همه کنار هم هستیم.

در این بخش هم جایزه به ابد و یک روز رسید تا همچنان موفق ترین فیلم جشن های سینمایی اخیر باشد.

گروه پالت نیز با همخوانی فاطمه معتمد آریا آهنگ «خونه مادربزرگه» را اجرا کردند که با استقبال حضار مواجه شد.

۰۵

در پایان اما جایزه بهترین فیلم همانند جشنواره فیلم فجر در حالی به «ایستاده در غبار» رسید که این فیلم در هیچ یک از بخش های کارگردانی، فیلمنامه، بازی و… جایزه ای کسب نکرد. این جایزه دوباره تکرار شد تا همچنان این پرسش باقی بماند که چطور فیلمی که در غالب رشته ها جایزه گرفته بهترین فیلم نیست و فیلمی که موفق به دریافت هیچ جایزه ای در بخش های اصلی نشده این عنوان را یدک می کشد؟!

در پایان گروه پالت «ایران ای سرای امید» را با یاد استاد آواز محمدرضا شجریان با همخوانی برگزیدگان جشن اجرا کرد.

این مراسم که بیشترین جوایزش به «ابد و یک روز» رسید؛ ساعتی پیش از بامداد به کار خود خاتمه داد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها