لیلا زارع در بیست وسومین جشنواره فیلم فجر، عنوان بهترین بازیگر زن به خاطر فیلم «ما همه خوبیم» بیژن میرباقری را کسب کرد. همچنین در فیلم «شیفت شب» نیکی کریمی دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره فجر را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، بازی در فیلم سوپراستار و همچنین نقش آفرینی در سریال «ارمغان تاریکی» از دیگر محبوبیت های این بازیگر ارزنده کشورمان می باشد. در حال حاضر فیلم «غیرمجاز» با بازی لیلا زارع در حال اکران است و این بهانه ای شد تا پایگاه خبری سینماباز گفت وگویی اختصاصی و صمیمانه ای با ایشان داشته باشد.
-اولین کار جدی و حرفه ای شما با بازی در فیلم «ما همه خوبیم»، بیژن میرباقری آغاز شد، نحوه ی انتخاب شما چگونه بود؟
من ازقبل تجربه کار در حوزه ی سینما را داشتم و ازطریق یکی از همکارانم که با آقای میرباقری آشنایی قبلی داشت به ایشان معرفی شدم و پس از گرفتن تست های بازیگری برای نقش موردنظر انتخاب شدم.
-با این که برای اولین بار حضور جدی در سینما را با این فیلم آغاز کردید چطور موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شدید و چه بازتابی داشت؟
با واکنش های بسیار خوبی ازطرف اهالی سینما و مخاطبین مواجه شدم. ولی بعد از دریافت جایزه، دنیای بازیگری را به شکل جدی تری دنبال کردم و قبل از آن بیشتر به کارگردانی و ساخت فیلم کوتاه علاقه داشتم ولی بعد از آن اتفاق بیشتر بر روی بازیگری حرفه ای متمرکز شدم و با وسواس بسیار زیادی نقش های پیشنهادی را قبول می کنم.
-آیا علت کم کار شدن شما پس از موفقیت در فیلم اول به همین دلیل بوده است؟
بله هم شرایط زندگی و هم این حس که باید نقش های قوی تر را انتخاب کنم باعث شد یک مدتی کم کارتر شوم، ولی در این ۵، ۶ سال اخیر با جدیت مشغول فعالیت سینمایی هستم.
-شما را می توان جزء بازیگران بی حاشیه در سینما تلقی کرد، این اتفاق را چگونه مدیریت می کنید؟
به طور کلی افرادی که در سینما فعالیت می کنند، برای مردم جذابیت خاصی دارند و هر کار کوچک آنها می تواند حاشیه ساز باشد. ولی من از زمانی که سینما را شناختم و به کار بازیگران موردعلاقه ام توجه می کردم تنها فعالیت حرفه ای آنها و بازیگری شان را دنبال می کردم و به دنبال مسائل زندگی خصوصی آنها نبوده ام. شاید همین نگرش باعث شد که خودم از حواشی به دور باشم.
– باتوجه به جذاب بودن دنیای سینما، هر روزه تعداد زیادی از جوانان علاقه مند به راه یافتن در این مسیر هستند، شما برای آنها چه پیشنهادی دارید؟
به اعتقاد من در این حرفه هر اندازه که اطلاعات داشته باشیم بازهم کم است. کسانی که قصد ورود جدی به این عرصه را دارند هر چقدر مهارت های فردی و دانش ادبیاتی بالاتری داشته باشند موفق تر هستند. بسیار مهم است که یک بازیگر حرفه ای با مسائل روانشناسی جامعه آشنا باشد و به طور کلی در فضای مسائل روز جامعه قرار بگیرد و از نزدیک با زندگی روزمره مردم و مشکلات آنها آشنایی داشته باشد. به هر حال سینما یک محل اتفاق است و یک وقت هایی موفق شدن در آن به راحتی میسر است و یک وقت هایی نمی شود که نمی شود. ولی اگر شانس برای ماندن یاری کرد باید از همه مهارت هایی که کسب کرده ایم حالا یا به صورت شخصی یا باحضور در کلاس های سینمایی معتبر به بقای حرفه ای خود کمک کنیم.
من به خاطر دارم که به واسطه کار عکاسی که انجام می دادم آتلیه عکاسی داشتم که با انواع لنزها و نور شناخت کافی پیدا کرده بودم شاید علت موفقیت و دریافت جایزه در فیلم اولم را مدیون همین مساله باشم. چون به درستی می دانستم که در چه قابی قرار بگیرم و چه اندازه ای باید بازی کنم. همه این اطلاعات به بازیگر در موقع اجرا کمک می کند تا بازی بهتر و موفق تری ارائه دهد.
منبع: سایت سینماباز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی اعضای هیئت انتخاب دو بخش جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- پوستر فیلم «پسر انسان» رونمایی شد/ اکران در گروه سینمایی هنرو تجربه
- تدوین «لاکپشت و حلزون» به پایان رسید
- آغاز اکران «خون شد» کیمیایی در سینماها
- «لاکپشت و حلزون» به جشنواره فیلم فجر نرسید
- آغاز فیلمبرداری فیلم «لاکپشت و حلزون»
- علی مصفا و لیلا زارع در «لاکپشت و حلزون» به ایفای نقش میپردازند + عکس تست گریم
- در آستانه اکران فیلم؛ از پوستر « یک کیلو و بیست و یک گرم» رونمایی شد
- «یک کیلو و بیست و یک گرم» در مراحل پایانی آماده سازی
- اکران «غیرمجاز» در ۱۱ شهر انگلستان
- جدیدترین تیزر یک فیلم با بازی میلاد کى مرام، لیلا زارع و پریوش نظریه/ویدئو
- گزارش تصویری روز اول جشنواره فیلم فجر – نشست خبری فیلم خانه دیگری و ایتالیا ایتالیا
- حسینی و زارع با «امتحان نهایی» به شیکاگو میروند
- «مثل یک عاشق» با نونهالی، زارع و زندگانی کلید خورد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





