کتایون ریاحی ضمن تاکید بر اینکه اصلا تلویزیون نگاه نمیکند، ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران تولیدات زیاد و متعدد فرهنگی داشته باشد تا بتواند از میان آنها انتخاب کند و به سینما بازگردد.
به گزارش سینماسینما، کتایون ریاحی نامی آشنا برای علاقهمندان و مخاطبان سینما و تلویزیون است، بازیگری که در ذهن مردم با نقشهایی که در سریالهای ماندگاری چون «پس از باران»، «یوسف پیامبر» و «پدر سالار» ایفا کرده است همچنان ماندگار است.
این بازیگر پس از ایفای نقش زلیخا در سریال «یوسف پیامبر»، در خرداد ماه سال ۸۸ اعلام کرد که از دنیای بازیگری کنارهگیری کرده است، تصمیمی که واکنشهای بسیاری را در پی داشت. «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا آخرین فعالیت او در حوزه سینما بود.
ریاحی پس از آنکه از بازیگری فاصله گرفت، فعالیت خود را در قالب موسسه خیریه کیش مهر کتایون (بنیاد کمک) از سر گرفت که فعالیتشان بیشتر متمرکز بر کمک به کودکان نیازمند و کاشت حلزون گوش برای ناشنوایان است.
در آستانه نوروز، فرصت را مغتنم شمرده و با این بازیگر درباره فعالیتهای اخیرش و همچنین کیفیت سریالهای مناسبتی تلویزیون گپ زدیم.
فعالیتهای من ادامه دارد
ریاحی در تازهترین فعالیت خود به همکاری با موسسه فرهنگی اکو پرداخته و در نخستین جشن نوروزی کشورهای عضو اکو با عنوان نوروز بدون مرز در کنار حسام الدین سراج خواننده سرشناس موسیقی سنتی با این موسسه همکاری کرده است.
این بازیگر که سالهاست دیگر در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت نمیکند، در پاسخ به اینکه قصد ندارد بار دیگر به دنیای هنر بازگردد، بیان کرد: «من فعالیتم را قطع نکردهام بلکه فعالیتهای من ادامه دارد. حال این روزها فقط از روی پرده سینما و یا قاب تلویزیون تغییر جهت داده است، من این روزها بین مردم و در هر جای سرزمینم ایران، حضور دارم و مشغول انجام فعالیتهای مختلفی هستم.»
ریاحی درباره چگونگی همکاریاش با موسسه فرهنگی اکو، گفت: «من به تازگی هم با موسسه فرهنگی اکو همکاری داشتم که به کشورهای عزیز همسایه فارسی زبان و غیرفارسی زبان اختصاص داشت و اجرای اولین جشن تحویل سال بینالمللی کشورهای عضو اکو که با حضور سفرایشان در تهران برگزار شد، بر عهده من بود که خیلی تجربه خوبی بود.»
او با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت سینما، تاکید کرد: «البته امیدوار هستم که فضای سینمای ایران آنقدر خوب شود و تولیدات زیاد و متعدد فرهنگی داشته باشیم که من هم بتوانم از میان این تولیدات فرهنگی خوب کارهایی را انتخاب کنم و به سینما بازگردم.»
ریاحی در پاسخ به اینکه تمایل به حضور در سینما دارد اما کیفیت فیلمهایی که به نمایش در میآیند مطابق سلیقه او نیست؟ توضیح داد: «من در این فضای فعلی نبودم و تا زمانی که در آن حضور نداشتم نمیتوانم راجع به آن صحبت کنم ولی از نتیجه فیلمها میشود به نظرم حدس زد.»
تلویزیون نگاه نمیکنم
ریاحی از جمله بازیگرانی است که جدای از حضور موفق در سینمای ایران، در تلویزیون نیز خوش درخشید و با نقشهای ماندگاری که ایفا کرد در ذهن مخاطبان به یادگار ماند، از «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی گرفته تا «پهلوانان نمی میرند» و…
این بازیگر در پاسخ به اینکه وضعیت سریال هایی که این روزها تولید می شوند، همینطور سریال های مناسبتی تلویزیون را چطور ارزیابی می کند، بیان کرد: «من اصلا تلویزیون نگاه نمیکنم و به همین دلیل نمیتوانم درباره سریالهای مناسبتی و غیرمناسبتی که پخش میشوند نظر بدهم، برای آنکه بتوانم درباره آنها نظر بدهم و بعد صحبت کنم باید نمونههایی ببینم.»
منبع: خبرآنلاین-مهدی درستی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما درباره حواشی دادگاه کتایون ریاحی توضیح داد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- پیمان معادی پاسخ میدهد؛ واکنشها به اتهام دو بازیگر زن به سعید پورصمیمی چه بود؟
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- بررسی فیلم سینمایی «شام آخر» پس از ۲۰ سال
- داود قلیپور، صدابردار سینما و تلویزیون دچار سکته قلبی شد
- محمود پاکنیت: پژوهش به بازیگر جهانبینی تازهای میدهد
- پیشنهاد جالب کتایون ریاحی به مردم/ همه به یک روانشناس نیاز داریم
- بازیگر سریال «یوسف پیامبر» را دریابید + عکس
- فیلم/ انتقاد کتایون ریاحی از سخنان مهران مدیری درباره هنرمندان
- توضیح کتایون ریاحی درباره اتفافات «دورهمی»/ انتقاد کرده بودم
- تغییر برنامه برای سومین بار/ «دورهمی» کتایون ریاحی امشب هم پخش نمیشود
- عقبنشینی «دورهمی» و صداوسیما پس از تهدید کتایون ریاحی
- کتایون ریاحی، از قول مریل استریپ نوشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





