چهلمین جشنواره تئاتر فجر دومین روز برگزاری خود را هم به آرامی سپری کرد. در این روز گلاب آدینه با تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر خداحافظی کرد و سفیر ارمنستان هم به تماشای نمایش کشورش نشست.
به گزارش سینماسینما، بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر که از روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه آغاز شده است، دو روز آرام را پشت سر گذاشته است و شاید بزرگترین حاشیه دومین روز آن، رعایت نشدن پروتکلهای بهداشتی در بعضی از سالنهای میزبان جشنواره باشد.
گرچه در تعدادی از سالنها تبسنجی از مراجعان انجام میشود ولی مشاهدات بعضی از تماشاگران جشنواره نشان میدهد که در بعضی سالنها نه تنها مراجعان بلکه حتی کارکنان سالن هم ماسک بر چهره ندارند و این در حالی است که پیش از برگزاری جشنواره اعلام شد به دلیل اوج گیری کرونای اُمیکرون، ظرفیت سالنهای نمایش در دوران جشنواره به یک سوم خود برسد.
اما در دومین روز جشنواره تئاتر فجر، گلاب آدینه و گروه اجرایی نمایش «بانوی محبوب من» با مجموعه تئاتر شهر خداحافظی کردند.
این گروه که در چند وقت اخیر با اجرای این نمایش مهمان تالار اصلی بودند، روز گذشته دوشنبه هجدهم بهمن ماه آخرین اجرای خود را در این تالار روی صحنه بردند تا این سالن بعد از جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «خانه سیاه است» بشود.
روز گذشته سفیر کشور ارمنستان با حضور در تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش کشورش نشست.
ارمنستان در این دوره از جشنواره با نمایش «ساکو، اهل لوترسی» به کارگردانی نارینه گریگوریان مهمان بخش ملل است. سفیر ارمنستان از اولین اجرای این نمایش در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی دیدن کرد.
تماشاخانه سنگلج و تالار وحدت هم در این روز میزبان هیچ نمایشی نبودند و قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی با حضور در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر از نمایش «مصریه» به کارگردانی اکبر آیین که از شهر یاسوج در این دوره از جشنواره شرکت دارد، دیدن کرد.
گرچه با استقرار نیروی انتظامی، پیاده راه فضای بیرونی مجموعه تئاتر شهر از حضور دستفروشان خالی شده اما مشاهده بعضی از تماشاگران جشنواره گویای آن است که آنان از بعد از ساعت ۹ شب در همان محل همیشگی خود یعنی ضلع جنوبی تئاتر شهر مستقر میشوند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران معرفی شدند
- عذرخواهی معاون هنری و قول وزیر در اختتامیه بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر
- بزرگداشت دو پیشکسوت در اختتامیه چهلودومین جشنواره تئاتر فجر
- شمشیری دو لبه در جشنواره تئاتر فجر
- معرفی نامزدهای بخش نمایش تلویزیونی تئاتر فجر
- با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی؛ دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- رونمایی از فراخوان جشنواره تئاتر فجر/ کوروش زارعی: جشنواره امسال تولیدی است
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دنبال تحول جدی در تئاتر هستیم
- جشنواره تئاتر فجر؛ یک انصراف و چند نکته
- توضیحات دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره ادعای داوری نشدن یک اثر
- اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر؛ رویگری: تئاتر خانه همه ماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





