هادی حجازیفر با بیان اینکه “باید فیلمهایی که آدمها را بیدار میکند ساخته شود” بیان کرد: ما یک ریال اسراف نکردیم یا پولی غیب نشد و مسئولیت قانونی و شرعی همه چیز را برعهده میگیرم.
به گزارش سینماسینما، نشست رسانهای فیلم “موقعیت مهدی” ساخته هادی حجازیفر در هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
حبیب والینژاد که با عنوان تهیهکننده این فیلم در نشست حاضر شد، درباره نقش بنیاد مستضعفان در تولید این فیلم، توضیح داد: وقتی سازمان صدا و سیما گفت این فیلم ساخته شود، فارابی، بنیاد روایت فتح و بنیاد مستضعفان هم متقاضی همکاری بودند اما از همان ابتدا بنیاد مستضعفان برای ساخت کمک کرد و حضور داشت.
هادی حجازیفر که در “موقعیت مهدی” در نقش مهدی باکری حضور دارد و کارگردانی فیلم را هم برعهده داشته، بیان کرد: ما بیش از دو سال است که درگیر این کار هستیم و بنا به دلایلی که دوست ندارم بیان شود، این کار ۱۰،۱۲ بار متوقف شد.
او درباره بازی در این نقش بیان کرد: بازی در آن خیلی ماجرا داشت، در ابتدا بازیگری آن به من پیشنهاد شد و من گفتم درصورتی در این نقش بازی میکنم که آن را کارگردانی هم بکنم و در نهایت این اتفاق هم افتاد. البته بازیگر دیگری را پیشنهاد کردم که اصلا پذیرفته نشد.
حجازیفر با بیان اینکه “از اول هم مبنا بر ساخت یک نسخه سینمایی بود” گفت: من بنا نداشتم چکیده سریال را سینمایی کنم و بسیاری از سکانسها فقط برای نسخه سینمایی ساخته شد و تاکید فیلم بر روی شخصیت حمید و مهدی بود. خبرهایی از قبل جشنواره پخش شد که نفهمیدیم از کجا است. جنس کار در نسخه سریال بسیار متفاوت است و اصلا به این شکل نیست که یک قسمت از سریال سینمایی شده باشد.
این کارگردان درباره اینکه چرا این فیلم بیسر و صدا ساخته شد بیان کرد: ما یک قراری را گذاشتیم که فقط یک پوستر و یک تیزر داشته باشیم و اگر در سالهای آینده بیایم حتما برای فیلمم شلوغ خواهم کرد اما به خاطر قولی که به خانواده باکری داده بودیم اینکار را نکردیم. البته ما هم مقداری از گروههای دیگر عقب بودیم و فرصتمان کم بود اما در سالهای آینده این پروپاگاندا را جبران خواهیم کرد.
وی درباره ساخت فیلمهایی با زمینه دفاع مقدس و ارزشی بیان کرد: حتما در کارگردانی رویاها و ضعفهایی دارم اما فیلم، فیلم است و همه فیلمها به نظر من ارزشی است. من این فیلم را با اعتقاد کامل ساختم. در واقع من یک فیلمنامه داشتم و بعد کرونا آمد و بعد سریال باکری به من پیشنهاد شد!
هادی حجازیفر درباره کیفیت صدا و تصویر فیلمش گفت: این سالن اصلا امکان شنیده شدن صدای خوب را ندارد. امیدوارم این فیلم را در سالنهای خوب ببینید تا نظرتان تغییر کند.
این هنرمند با تاکید بر اینکه “من از ابتدا گفتم میخواهم یک سند تصویری به جا بگذارم” بیان کرد: در جریان تولید این فیلم به یک سری فیلمها برخورد کردیم که یکی از شبکه آمریکایی در جزیره مجنون فیلم برداری کرده بود و از روی آن دزدکی فیلمبرداری و استفاده کردیم و تمام تمرینات انجام شد. ما تا جنس خاک جزیره مجنون را بازسازی کردیم تا کم ایراد باشد. حتی لباسهایی که تن ما بود از انبارهای متروکه سپاه و ارتش تهیه شد و خیلی از آنها هنوز آثار شیمیایی داشت و خون روی آن بود بنابر این سعی کردیم همه چیز را رعایت کنیم.
این کارگردان با اشاره به هزینه ساخت این فیلم توضیح داد: معتقدم باید شفافسازی شود. ما ۴۰۰ دقیقه مفید سریال و سینمایی ساختیم. ۳۰ میلیارد تومان کل دریافتی ما بود که ۱۰ میلیارد آن ادوات جنگی و تجهیزات و هزینه عمرانی شد. همه نوع فیلمی میتواند ساخته شود چرا این فیلم ساخته نشود. اتفاقا باید این فیلمها که آدمها را بیدار میکند ساخته شود. ما یک ریال اسراف نکردیم یا پولی غیب نشد و مسئولیت قانونی و شرعی آن را برعهده میگیرم،. کسی که کارشناس است میداند هزینه این فیلم زیر ۶۰ میلیارد نخواهد بود.
وی همچنین درباره منابع این فیلم بیان کرد: ما همه مصاحبههایی که آن زمان بوده را جمعآوری کرده تا از این راه هم صرفهجویی کنیم و تحقیقات کاملی انجام شده است و آقای محسن رضایی هم چند روز پیش فیلم را دیدند و فقط گریه کردند، چیزی نگفتند.
هادی حجازیفر درپایان در انتقاد به ترک زبان بودن این فیلم گفت: لشکر ۳۱ عاشورا، لشکر ترکها بوده. وقتی ما به خاک جزایر مجنون اینقدر پایبند بودیم، زبان که دیگر جای خود را دارد.
حبیب والینژاد (تهیه کننده)، سجاد نصراللهی (مجری طرح)، وحید ابراهیمی (مدیر فیلمبرداری)، روح الله زمانی (بازیگر)، معصومه ربانینیا (بازیگر)، ایمان کریمیان (مدیر جلوههای میدانی)، امین پهلوانزاده (مدیر جلوههای بصری)، ژیلا شاهی (بازیگر)، ابراهیم امینی (نویسنده)، مسیح حدپور (صداگذار)، امیر زاغری طراح صحنه، مسعود سخاوت دوست (آهنگساز) و بهزاد آقابیگی (طراح لباس) عوامل فیلم موقعیت مهدی بودند که در این نشست حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





