طرحهای نرگس آبیار، داریوش ربیعی و محمد قاضی از ساترا مجوز تولید سریال گرفتند.
به گزارش سینماسینما، جلسه شورای صدور مجوز تولید ساترا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد و در این جلسه طرح سریال «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیهکنندگی محمدحسین قاسمی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
گفتنی است سریال «سووشون» برداشتی از رمان «سووشون» نوشته سیمین دانشور است که به روایت جنایتها و ظلمهای استعمارگران در اواخر دوران پهلوی میپردازد.
بنابراین گزارش، در ادامه جلسه شورای تولید، طرح «روباه نقرهای» نوشته داریوش ربیعی و سریال کودک «مترسک» به تهیهکنندگی محمد قاضی نیز تصویب شد.
طرحهای «ده متر زیر زمین» رسانه فیلم نت و «خواهر نامریی» برای بررسی کارشناسی و دعوت از نویسنده و تهیهکننده به دبیرخانه شورا ارجاع شد.
لازم به ذکر است شورای صدور مجوز تولید، به عنوان یکی از شوراهای تخصصی به صورت منظم در سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر(ساترا) تشکیل میشود و کارشناسان شورا به بررسی کارشناسی طرحها و فیلمنامههای سریالهایی که رسانههای صوت و تصویر فراگیر در صدد تولید آن هستند، میپردازند.
تعامل و جلسات کارشناسی با فیلمنامهنویسان و ارائهدهندگان طرحها، از مهمترین وظایف شورای صدور مجوز تولید ساترا برای حمایت و توسعه محتوای بومی سالم است و برای تسهیل تولید در زیستبوم رسانههای صوت و تصویر فراگیر، اخیرا جلسات شورای تولید به دو جلسه در هفته افزایش یافته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- در فقدان نگاه زنانه؛ دو مجموعه، دو فیلمساز زن ایرانی
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- عقب نشینی و عذرخواهی نماوا؛ «سووشون» تا تأیید قانونی پخش نخواهد شد
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





