برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.
به گزارش سینماسینما، در این برنامه محمدمهدی اسماعیلی مطالبی را درباره ممنوعیت نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنوارههای خارجی قبل از اخذ مجوز و همچنین نظارت بر پلتفرم های شبکه نمایش خانگی بیان کرد و افزود: در حکمرانی یکپارچه باید این نظارت بر عهده وزارت ارشاد باشد.
محمد مهدی اسماعیلی در بخشهایی از این برنامه گفت: سالها میگفتند سرانه مطالعه در ایران پایین است ولی اکنون میبینیم پادکستهای مختلفی حتی توسط چهرههای مشهور تولید میشود که نسل جدید بیشتر به آن گرایش دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید تغییر را بپذیریم و در حوزه تولید اینگونه آثار هم نقشآفرینی کنیم البته باید به یک همنشینی بین کتاب به شکل سنتی و جدید آن ایجاد کنیم.
او ادامه داد: از همان ابتدا محکم ایستادم و گفتم اجازه نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنوارههای خارجی را قبل از اخذ مجوز پخش نمیدهیم؛ البته قبلا برخی این کار را میکردند و حتی از کارشان تمجید هم میشد.
اسماعیلی تصریح کرد: اخیرا دو سه مورد فیلمبرداری بدون مجوز صورت گرفته که جای گلایه از برخی دستگاهها هست ولی با نظارت صورت گرفته، حتی سر صحنه جلوی ادامه کار را گرفتهایم؛ در یک مورد اخیر، گفتم این فیلم همه خط قرمزها را زیر پا گذاشته و دستور برخورد هم دادم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دهه ۹۰ نظارت بر پلتفرمهای اینترنتی و نمایش خانگی به صدا و سیما سپرده شد البته در حکمرانی یکپارچه باید این کار بر عهده وزارت ارشاد باشد، گفت: آنچه قانون بر عهده وزارت ارشاد گذاشته تمام و کمال انجام میشود، حتی یک بار خودم فیلمی که مورد انتقاد بود را دیدم و به همکارانم در شورای نظارت گفتم چرا مجوز صادر کردهاند.
او افزود: بارها در جلسات دولت و شورای بالادستی گفتهام تکلیف بسترهای نمایش فیلم و سریال مشخص شود، در وزارت ارشاد هم آمادگی کامل داریم تا کار نظارت را انجام دهیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست خبری وزیر ارشاد برگزار شد؛ مشکل شرعی، مانع «قاتل و وحشی»/ دور تازه بازگشت هنرمندان وطندوست
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- نامه شورایعالی تهیهکنندگان سینما به وزیر جدید ارشاد
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- وزیر ارشاد: سامانه سازوکار جدیدی برای نظارت بر فیلمهای سینمایی در حال تدوین است
- وزیر ارشاد: معین میتواند به ایران بازگردد
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی شد
- سند جامع دیپلماسی هنری کشور در شورای هنر تدوین میشود
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- ادعای عجیب وزیر ارشاد؛ ارشاد باید مجوز ۹۰ درصد از فعالیتهای نمایش خانگی را بدهد
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





