فیلم «آواتار: راه آب» ساخته «جیمز کامرون» با پشت سر گذاشتن «تایتانیک»، به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در گیشه بینالمللی شناخته شد.
به گزارش سینماسینما، این دنباله علمی تخیلی اکنون ۱.۵۳۸ میلیون دلار در گیشه بینالمللی (خارج از آمریکای شمالی) به دست آورده است و از نظر فروش بلیتهای بینالمللی تنها پس از فیلم پرفروش دیگر جیمز کامرون، «آواتار» (۲.۱ میلیارد دلار) و «انتقام جویان: پایان بازی» (۱.۹ میلیارد دلار) قرار دارد.
فیلم پرهزینه «آواتار: راه آب» تاکنون ۶۳۶ میلیون دلار در آمریکا فروخته و با احتساب بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری که از محل گیشه بینالملل بدست آورده، مجموع فروش جهانی خود را به ۲.۱۷۴ میلیارد دلار در سراسر جهان رسانده است و پس از «آواتار» (۲.۹۲ میلیارد دلار)، «انتقامجویان: پایان بازی» (۲.۷ میلیارد دلار) و «تایتانیک» (۲.۱۹ میلیارد دلار) چهارمین فیلم پرفروش تاریخ است و احتمالا در یک هفته آینده از آمار جهانی «تایتانیک» نیز عبور خواهد کرد.
در گیشه بینالمللی، بازارهای برتر فیلم جدید «آواتار» عبارتند از چین با ۲۴۰.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۱۴۱.۵ میلیون دلار، آلمان با ۱۳۰.۷ میلیون دلار و کره با ۱۰۵.۵ میلیون دلار و در داخل آمریکا نیز «آواتار: راه آب» دهمین اکران بزرگ تمام اداور پس از «دنیای ژوراسیکـ (در رتبه نهم با ۶۵۳ میلیون دلار)، «تایتانیک» (در رتبه هشتم با ۶۵۹ میلیون دلار) و «انتقامجویان: جنگ بینهایت» (در رتبه هفتم با ۶۷۸ میلیون دلار) محسوب میشود.
«جیمز کامرون» طی ۲۵ سال گذشته دو فیلم «تایتانیک» و پس از آن «آوتار» را به صدر فهرست پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما رسانده است. «آوتار: راه آب» یکی از پرهزینهترین فیلمهای ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان کرده بود برای این که این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد و هماکنون در فاصله اندک تا رسیدن به فروش دو میلیارد دلاری قرار دارد.
در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش میکنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم میپردازد.
فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامهریزی شده است.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- بررسی سینمایی- روانکاوی فیلم «قلمپرها»/ کلمههای سرکش، جملههای عصیانگر
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- کیت وینسلت در نقش یک دیکتاتور خودشیفته به تلویزیون بازگشت
- تغییر قوانین آکادمی در پی حواشی اسکار ۲۰۲۳
- رسما اعلام شد؛ اولین نمایش جهانی فیلم جدید اسکورسیزی در جشنواره کن
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
- ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان» بریتانیا را هم گرفت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





