«تالار معلمان» ساخته ایلکر چاتاک برنده لولای طلایی بهترین فیلم آلمان شد.
به گزارش سینماسینما، «تالار معلمان» به کارگردانی ایلکر چاتاک برنده غافلگیرکننده جوایز لولای آلمان شد و عنوان بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. این در حالی است که «تالار معلمان» توانست بالاتر از فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر قرار بگیرد که برنده لولای نقره ای شد. لولای برنزی هم به فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی رسید.
در چهارمین فیلم چاتاک، «بِنِش» در نقش معلمی بازی میکند که تلاش دارد تا اوضاع را در یک دبیرستان کنترل کند. چاتاک برای این فیلم جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را هم برد. جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن هم به بنش رسید و بهترین تدوین را هم همین فیلم از آن خود کرد.
گرچه فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» آرای کافی را از ۲۲۰۰ عضو آکادمی فیلم آلمان کسب نکرد تا عنوان بهترین فیلم را از آن خود کند، اما این درام جنگ جهانی اول که تولید نتفلیکس است و ۱۲ نامزدی لولا دریافت کرده بود، دوستداران خود را ناامید نکرد.
این فیلم در نهایت موفق شد تا ۹ جایزه لولا – همان تعداد که سال گذشته به فیلم «توماس عزیز» به کارگردانی آندریاس کلاینرت اهدا شد – دریافت کند که بیشتر در بخشهای فنی از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی تولید بود و جایزه بخشهای جلوههای بصری، طراحی صدا و گریم را هم برد.
علاوه بر این، لولای نقرهای بهترین بازیگر مرد به فلیکس کامر، بازیگر اصلی این فیلم که اولین بازی خود را در یک فیلم سینمایی انجام داد و به آلبرشت شوچ بازیگر مکمل اهدا شد.
در همین حال لولای بهترین مستند به فیلم «الفریده یلینک – زبان آزاد شده» ساخته کلودیا مولر رسید و فیلم جادهای «ماموریت اولجا فانک» به کارگردانی باربارا کروننبرگ در بخش بهترین فیلم کودک موفق به کسب جایزه شد. دومین فیلم اسون اونتروالد از مجموعه «مدرسه حیوانات جادویی» یک لولا را برای کسب عنوان موفقترین فیلم آلمانی اکران شده در سال ۲۰۲۲ از نظر تجاری دریافت کرد.
همین لولا سال پیش به اولین فیلم از مجموعه «مدرسه حیوانات جادویی» به کارگردانی گرگور شنیتسلر به عنوان موفقترین فیلم آلمانی سال ۲۰۲۱ با مجموع ۱.۷ میلیون بلیت فروخته شده اهدا شد.
در این مراسم جشن لولای افتخاری برای خدمات به سینمای آلمان به کارگردان باسابقه فولکر شلوندورف اهدا شد.
در این مراسم راث وزیر فرهنگ آلمان به بحث درباره شرایط کار در روند تولید فیلمها پرداخت که با اتهامات اخیر به بازیگر-کارگردان تیل شوایگر در آلمان بالا گرفته و گفت: ما باید درباره تغییرات ساختاری صحبت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فضای کاری در مجموعه تولید فیلم بدون سوءاستفاده اقتدارگرایانه از قدرت، بدون آزار جنسی یا حتی خشونت وجود داشته باشد و باید برای کسانی که تحت تأثیر قرار میگیرند این امکان وجود داشته باشد که در مورد این اعمال نادرست صحبت کنند، بدون اینکه طرد شوند.
منبع: مهر به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ محمد حقیقت از فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی میگوید
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- نمایش آثار روز سینمای جهان در خانه هنرمندان ایران
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- ضیافت آکادمی اسکار برگزار شد/ تام کروز ستارهی مراسم
- معرفی نامزدهای «ادی»/ بهترین تدوین در کدام فیلمها دیده شد؟
- در جبهه غرب خبری نیست؛ چیزهایی که نمیدانی
- شش فیلم ایرانی در جشنواره موزه هنر هیوستون
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید