سینماسینما، پاریس: مدیران جشنواره کن در تلاش هستند قاتلین ماه کامل اثر مارتین اسکورسیزی را وارد بخش مسابقه جشنواره کن کنند.
تییری فرمو، دبیرکل جشنواره در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی درباره اینکه چگونه توانست کمپانی تهیه کننده این فیلم و همچنین کارگردان را راضی کند تا به جشنواره کن بیایند چنین می گوید: وقتی به نیویورک رفته بودم خود مارتین یک روز صبح فیلم را به من نشان داد، همان شب ما هشتادمین سالروز تولد او را به همراه مارتین، دنیرو و دیکاپریو، جشن گرفتیم. در آن موقع هیچ معلوم نبود که من بتوانم فیلم اسکورسیزی را برای جشنوارهمان بدست آورم. با تهیه کننده فیلم شرکت «اپل» وارد مذاکره شدیم ، آنها نیز دوست داشتند وارد چشم انداز سینما بشوند، از سویی خود اسکورسیزی بخاطر علاقه بسیاری که به کن دارد خیلی مایل بود فیلمش در کن باشد. بنابراین فیلم را برای بخش خارج از مسابقه انتخاب کردیم. امروز ما میخواهیم این فیلم را در بخش مسابقه قرار دهیم و به آنها پیشنهاد داده ایم. جشنواره کن منتظر پاسخ نهایی آنهاست و ما به تصمیم آنها احترام میگذاریم. باید اضافه کنم که هر فیلمی در بخش مسابقه انتخاب میشود باید ضمانت دهد که حتما به روی پرده سینماهای فرانسه بیاید. حضور و نمایش فیلم در سالن برای ما اهمیت اساسی دارد و این چیزی است که از ابتدای تاریخ سینما برایمان با ارزش بوده است. در مورد حضور سینماگر زن در بخش مسابقه باید بگویم که برای نخستین بار ۶ سینماگر زن در این قسمت حضور دارند که یک رکورد به حساب می آید. مرزهای جغرافیایی فیلمهای انتخاب شده نیز گسترش یافته از مغولستان، آنگولا تا بقیه نقاط جهان شما در کن فیلم خواهید داد. کن یک جشنواره جهانی است. فیلمها با فرهنگ های خود آینهای از جامعه خود پیش روی ما میگذارند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





