با نمایش «باردو» فیلم جدید آلخاندرو ایناریتو در ونیز این کارگردان با چشمان اشکآلود شاهد تشویق ۴ دقیقهای حضار شد.
به گزارش سینماسینما، با نمایش فیلم ۳ ساعته «بادرو» ساخته آلخاندور گونزالس ایناریتو، حضار ایستاده به مدت ۴ دقیقه وی را تشویق کردند تا آنجا که چشمان کارگردان مکزیکی به اشک نشست.
آیا «باردو» سومین اسکار را پس از «بردمن» و «بازگشته از گور» برای این کارگردان به ارمغان خواهد آورد؟ این سوالی است که برای بسیاری در ونیز و در حالی که فیلم «باردو» با حمایت نتفلیکس ساخته شده، از خود میپرسیدند.
در هر حال آنها وقت زیادی داشتند تا برای پرسش خود پاسخی بیایند زیرا این فیلم ۳ ساعته که ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه صبح دیروز (پنجشنبه) به وقت ونیز به پایان رسید – هر چند شماری سالن را ترک کرده بودند- در پایانبندی تلخ خود بشدت با تشویق حاضران روبه رو شد.
ایناریتو که به وضوح از اقبالی که به فیلمش شد متاثر شده بود این فیلم را به عنوان اولین فیلمش پس از «بازگشته از گور» در سال ۲۰۱۵ ساخته است.
«باردو» با «هشت و نیم» فدریکو فلینی مقایسه شده و تاکنون بازخوردهای متفاوتی به خود دیده است؛ اما این فیلم پرپیچ وخم و اغلب عمیق و تاثیرگذار توانست تماشاگران ونیز را به خوبی با خود همراه کند.
فیلمنامه «باردو» را ایناریتو با همراهی نیکلاس جیاکوبونه که پیشتر در فیلم برنده اسکار «مرد پرندهای» یا «بردمن» با وی همکاری کرده بود نوشته و داستانش درباره یک روزنامهنگار و مستندساز مکزیکی است که پس از مدتها به خانه برمیگردد و باید با مساله هویت و روابط خانوادگی روبهرو شود و در یک بحران وجودی به کار بپردازد.
خود ایناریتو هم پس از ۲۰ سال برای ساخت این فیلم به مکزیک بازگشته است. در این فیلم دانیل خیمنز کاچو و گریزلدا سیسیلی ایفای نقش کردهاند. وی از سال ۲۰۰۰ که «عشق سگی» را با بازی گائل گارسیا برنال در مکزیک ساخت، فیلم دیگری در وطنش نساخته بود.
زمان طولانی فیلم به مدت ۱۷۴ دقیقه بیشک برای برخی از بینندگان زیاد است و در فیلم هم سکانسهایی هست که بیدلیل طولانی شده، اما برخی از تاثیرگذارترین صحنههای فیلم نه صحنههای تاریخی یا خیالانگیز فلینیوار، که سکانسهای آرامی است که بین روزنامهنگار ساکن لسآنجلس و دو فرزند او میگذرد و درباره مکزیک و هویتهای متضادشان صحبت میکنند.
«باردو» برای نخستین بار در ونیز دیده شد و دومین فیلم نتفلکیس بود که در این رویداد به نمایش درآمد. پیش از آن «نویز سفید» ساخته نوآ بامباک فیلم افتتاحیه جشنواره امسال، از نتفلیکس روی پرده رفته بود. هفته آینده هم «بلوند» به نمایش درمیآید. هر ۳ فیلم در بخش رقابتی و برای شیر طلای ونیز رقابت میکنند.
ایناریتو با «بازگشته از گور» ۱۲ نامزدی اسکار کسب کرد و جایزه بهترین کارگردانی را برد. «مرد پرندهای» هم در اسکار ۲۰۱۵ موفق به کسب ۹ نامزدی شد و اسکار بهترین فیلم و اولین جایزه کارگردانی را برای ایناریتو کسب کرد. هرچند ایناریتو فیلمهایش را با فیلمبرداری امانوئل لوبسکی میسازد اما این بار داریوش خنجی فیلمبردار وی است.
«باردو» اواخر امسال برای مدت کوتاهی راهی سینماها میشود وبعد در نتفلیکس استریم میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- تام کروز در فیلم جدید ایناریتو بازی میکند
- فیلم جدید کارگردان انگل با فیلمبرداری خنجی اکران میشود
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
- آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز؛ متفاوت، معقول و جذاب
- محمد حقیقت از ونیز گزارش میدهد؛ گمانهزنیها درباره برندگان/ مدیر جدید جشنواره کیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند