کارگردان بریتانیایی با دریافت جایزه کارگردان برجسته از جشنواره کمرایمیج ۲۰۲۴ تجلیل میشود.
به گزارش سینماسینما، استیو مک کویین کارگردانی که جایزه بهترین فیلم اسکار را برای «۱۲ سال بردگی» در کارنامه دارد، با دریافت جایزه کارگردان برجسته در سی و دومین جشنواره بینالمللی کمرایمیج در تورون لهستان تجلیل میشود.
مارک ژیدوویچ مدیر جشنواره کمرایمیج از استیو مککویین به عنوان هنرمندی یاد کرد که مشارکتی سازشناپذیر در مواجهه با مسایل اجتماعی و سیاسی دارد و با فیلمسازی خود به مشکلاتی چون نژادپرستی، خشونت، اعتیاد و نابرابری میپردازد.
اولین فیلم بلند مککویین «گرسنگی» با بازی مایکل فاسبندر در سال ۲۰۰۸، در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده دوربین طلایی شد. مک کویین با دومین فیلم خود «شرم» که بار دیگر با فاسبندر همراه شد در بخش رقابت اصلی کمرایمیج سال ۲۰۱۱ حضور داشت.
وی سال ۲۰۱۳ «۱۲ سال بردگی» را بر اساس داستان واقعی سولومون نورتاپ، سیاهپوست آزادی که ربوده و به بردگی فروخته شد، کارگردانی کرد. این فیلم برنده جایزه اسکار و بفتای بهترین فیلم شد و مککویین جایزه کارگردانی را از انجمن کارگردانها، آکادمی و بفتا دریافت کرد. این فیلم در بخش رقابت اصلی کمرایمیج هم جای داشت.
مک کویین با فیلمبردار یوریک لو ساکس فیلمبردار «زنان کوچک» در سال ۲۰۱۹، در جدیدترین فیلمش «بلیتز» همکاری کرده است. این فیلم درباره جورج با بازی الیوت هفرنان پسر ۹ سالهای است که توسط مادرش ریتا با بازی سیورشا رونان در دوره جنگ جهانی به حومه انگلستان به عنوان مکانی امن فرستاده می شود اما جورج برای بازگشت به خانه دست به ماجراجویی میزند و ریتا باید دنبال پسر گمشدهاش بگردد. «بلیتز» از کمپانی اپل از یکم نوامبر در شماری از سینماها نمایش داده میشود و از ۲۲ نوامبر دراپل تیوی پلاس اکران میشود.
از دیگر آثار این کارگردان میتوان به مجموعه «تبر کوچک» اشاره کرد که جایزه بهترین فیلم را از سوی انجمن منتقدان فیلم لسآنجلس دریافت کرد. وی چندین مستند مانند «شهر اشغال شده»، «قیام» و «سه دقیقه: طولانی شدن» در کارنامه دارد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- کمرایمیج از یرژی اسکولیموفسکی تجلیل میکند/ برنده کن روی صحنه
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- مهدی آزادی در بخش مستند کوتاه جایزه قورباغه طلایی «کمرایمیج» را گرفت
- تجلیل از فیلمبردار برنده اسکار در جشنواره کمرایمیج لهستان
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





