تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۸:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183948

سینماسینما، پاریس: نکته‌ای قابل تامل در مورد نامزدهای جوایز مهم «اسکار» و «سزار» در میان مطبوعات خارجی بحثی را بوجود آورده است.

چند منتقد نکته‌سنج در فرانسه، بعد از معرفی شدن نامزدهای جوایز اسکار، و همچنین سزار، به این مساله پرداخته اند که در بین فیلمهای برگزیده از سوی این دو ارگان سینمایی، هیچ فیلمی ساخته فیلمسازان زن، در رشته بهترین فیلم سال انتخاب نشده است.

نشریه لو فیگارو در مقاله اش با عنوان «زنان سینماگر چرا غایبند؟!» این پرسش را بشکل انتقاد آمیزی مطرح کرده است. امسال فیلمسازان زن در فرانسه حضور مهمی در صنعت و هنر سینما داشتند و در جشنواره های گوناگون نیز جوایزی بدست آورده بودند. منتقد پرسشگر از آکادمی سزار و همچنین اسکار با دلخوری این سوال را مطرح می‌کند که ماجرا چیست؟ در توئیتر از سوی سینماشناسان و تماشاگران کنجکاو هم این مورد بسیار سر و صدا به راه انداخته و منتقدی اضافه کرده درحالیکه لویی گارل، بازیگر و کارگردان با فیلمش «معصوم» یا با ترجمه دقیق تر «بی گناه» در یازده رشته نامزد سزار شده از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان و غیره. در مورد اسکار نیز در این رشته های مهم، بحث نامزد نشدن زنان وجود دارد اگر چه در بین ۱۰ نامزد بهترین فیلم، تنها یک کارگردان زن حضور دارد! همین سوال در بخش نامزدهای بهترین فیلم خارجی سال نیز در هر دو جایزه سزار و اسکار، مطرح است که کارگردانان زن در آن ها حضور ندارند. آیا این نکته به عمد صورت گرفته یا تنها یک فراموشی از سوی برگزار کنندگان این دو مراسم است؟!

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها