وبسایت نشریه سینمایی ورایتی به اشتباه خبر درگذشت تری گیلیام کارگردان نامزد اسکار را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، ورایتی روز سهشنبه خبری با تیتر «تری گیلیام از گروه مانتی پایتن و کارگردان «برزیل» در XXX درگذشت» منتشر کرد.
در لید خبر آمده بود: «تری گیلیام، کارگردان، تنها عضو آمریکایی گروه کمدی مانتی پایتن که برای فیلمنامه فیلم «برزیل» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شد، درگذشت.»
اینکه مطبوعات و خبرگزاریها خبر درگذشت افراد معروف را از قبل تهیه کنند، کار نامعمولی نیست و با توجه اینکه روز گذشته شایعه درگذشت گیلیام ابتدا در بعضی از شبکههای اجتماعی مطرح شده بود، ظاهراً کارکنان ورایتی خود را برای انتشار خبر رسمی درگذشت او آماده کرده بودند، اما به اشتباه خبر را منتشر کردند.

ورایتی
ورایتی دقایقی بعد با حذف خبر منتشر شده به خاطر اشتباه خود عذرخواهی کرد و نوشت: «ورایتی به اشتباه مطلبی منتشر کرد که در آن آمده بود تری گیلیام کارگردان از دنیا رفته است. ما برای این اشتباه عمیقاً عذرخواهی میکنیم.»
گیلیام ۷۴ ساله کارگردان فیلمهایی چون «۱۲ میمون» با بازی براد پیت و بروس ویلیس، «ترس و نفرت در لاس وگاس» با بازی جانی دپ و «خیالخانه دکتر پارناسوس» با بازی هیث لجر است. او فیلم «برزیل» را با بازی رابرت دونیرو براساس فیلمنامهای از تام استوپارد نمایشنامهنویس مشهور بریتانیایی کارگردانی کرد. گیلیام همچنین ستاره سری فیلمهای «مانتی پایتن» است.
برای اولینبار نیست که خبر درگذشت یک چهره سینمایی معروف به اشتباه منتشر میشود. سال گذشته نیز وبسایت مجله آمریکایی پیپل خبر درگذشت کرک داگلاس بازیگر صاحبنام آمریکایی را که از قبل تنظیم شده بود، منتشر کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





