«آنتونی هاپکینز» بازیگر برنده اسکار در سالروز تولد هشتاد و پنج سالگی خود اعلام کرد که ترک الکل زندگیاش را نجات داده است.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر آمریکایی با انتشار ویدئویی در صفحه اجتماعی خود به مناسبت جشن تولد هشتاد و پنج سالگیاش، از مردم خواست تا در صورت اعتیاد به الکل و سایر مواد از دیگران کمک بگیرند.
او در این ویدئو گفت: «امروز ۴۷ سالگی ترک الکل را جشن میگیرم. این پیامی است که قرار نیست خیلی بزرگ باشد، اما امیدوارم مفید باشد. من یک الکلی در حال بهبود هستم و میدانم که افرادی هستند که در حال مبارزه هستند. در این روزگار طرد و نفرت و سازش نکردن و آزار و اذیت کودکان، با خود مهربان باشید. از دایره مسمومیت با مردم دوری کنید، اگر آنها شما را آزار می دهند. زندگی خود را کنید و به زندگیاتان افتخار کنید».
«هاپکینز» ادامه داد: «چهل و هفت سال پیش در موقعیتی ناامیدکنندهای بودم و احتمالاً زمان زیادی برای زندگی نداشتم. یک روز به این موضوع رسیدم که واقعاً مشکلی در من وجود دارد. متوجه نشدم که این یک نوع بیماری روحی، جسمی، عاطفی به نام اعتیاد به الکل است. من متخصص مواد مخدر نیستم، من متخصص هیچ چیز نیستم. من هیچ چیز نمیدانم، جز اینکه زندگیای پیدا کردهام که هیچکس مرا مورد آزار و اذیت قرار ندهد».
او همچنین اعتراف کرد که در اوایل حرفهاش کار با او «بسیار دشوار» بود، زیرا معمولاً خمار بود.
این بازیگر آمریکایی تاکنون دو بار برای بازی در فیلمهای «سکوت برهها» و «پدر» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است و از دیگر فیلمهای سینمایی با نقشآفرینی او میتوان «بازمانده روز» (۱۹۹۳)، «نیکسون» (۱۹۹۵)، »آمیستاد» (۱۹۹۷)، «مرد فیلنما» (۱۹۸۰)، «هواردز اند» (۱۹۹۲)، «دراکولای برام استوکر» (۱۹۹۲)، «سرزمین سایهها» (۱۹۹۳)، «افسانههای خزان» (۱۹۹۴)، «با جو بلک آشنا شوید» (۱۹۹۸)، «نقاب زورو» (۱۹۹۸)، «ثور» (۲۰۱۱)، «ثور: دنیای تاریک» (۲۰۱۳)، «تبدیلشوندگان: آخرین شوالیه» (۲۰۱۷)، «ثور: رگناروک» (۲۰۱۷) و «دو پاپ» (۲۰۱۹) اشاره کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- هفته پایانی فیلسوف/ نگاهی به فیلم «آخرین جلسه فروید»
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- آنتونی هاپکینز در فیلم «چشمان در درختان» بازی میکند
- اهداکنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند
- بیزمان و بیمکان
- هذیان یک ذهن مغشوش؟!/ نگاهی به فیلم «پدر»
- من به چنگیز جلیلوند رای میدهم!
- هزارتوی گُنگ روحی آنتونی؛ طوفانزده و طاقتفرسا
- زین عمرِ به تعجیل دوان سوی زوال/ نگاهی به فیلم «پدر»
- اسکاری برای همه رنجکشیدههای گیتی/ درباره دو بازیگر برنده اسکار
- اسکار ۲۰۲۱، کم بینندهترین مراسم تاریخ آکادمی
- مرور فیلمهای «آنتونی هاپکینز» در تلویزیون
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





