تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۰:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 164138

آکادمی فیلم اروپا نامزدهای فیلم‌های اروپایی برای به دست آوردن این جایزه معتبر را معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، برای سی وچهارمین دوره این مراسم که در‌ روز ۱۱ دسامبر در برلین برگزار خواهد شد، قرار است ۴۱۰۰ عضو این آکادمی، از بین لیست نامزدها، برنده ها را برگزینند. در میان فیلم‌های اروپایی، تیتان (برنده جایزه کن ۲۰۲۱) از فرانسه، ساخته ژولیا دوکورنو، پدر، ساخته فلوریان زلر، محصول مشترک فرانسه و انگلیس و صدای آیدا، ساخته جاسمیلا زبانیچ، از کشور بوسنی، توانسته اند بیشترین تعدا د نامزدی را به دست آورند.

اسامی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا طی مراسمی در جشنواره اسپانیایی سویل به اطلاع رسانه ها رسید. در بخش بهترین فیلم اروپایی، تیتان، کوپه شماره ۶ (فنلاند)، صدای آیدا، پدر، دست خدا (پائولو سورنتینو) از ایتالیا، قرار دارند.

نامزدهای بهترین کارگردان عبارتند از: ژولیا دوکورنو(تیتان)، پائولو سورنتینو، (دست خدا)، فلوریان زلر (پدر)، رادو ژوده (بداقبالی یا پورن جنون‌آمیز) از کشور رومانی و جاسمیلا زبانیچ (صدای آیدا).

جوایز دیگر این آکادمی در رشته‌های بهترین مستند، بهترین انیمیشن، بهترین فیلم کمدی، بهترین هنرپیشه مرد و بهترین هنرپیشه زن، بهترین سناریو هستند. در رشته بهترین فیلمنامه به جز فیلم‌های یاد شده در بخش کارگردانی، باید نام فیلمنامه‌نویسان «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی و نویسندگی خوآکیم تریر که با نام فرانسوی «ژولی در ۱۲ فصل»، در جشنواره کن حضور داشت را اضافه کرد. این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را در کن به دست آورد و از طرف نروژ به اسکار هم معرفی شده است.

از دیگر رشته‌هایی که نامزدهای آن معرفی شده‌اند، رشته فیلم اول (کشف) است همچنان که پنج فیلم کوتاه اروپایی در این بخش نامزد شده اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها