نتایج رایگیری جوایز سالانه انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا اعلام شد و فیلم «پسران نیکل» جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا (NSFC) در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد و از بیش از ۶۰ منتقد از رسانههای ملی تشکیل شده که این روزنامه نگاران نتایج رایگیری سالانه خود را برای شاخههایی مانند بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر نقش اصلی و مکمل مرد و زن، فیلمنامه و فیلمبرداری مشخص کردند.
این جوایز به عنوان معتبرترین جوایز سینمایی منتقدان فیلم در آمریکا شناخته میشود.
رای گیری از طریق یک سیستم رای وزنی پردازش میشود و منتقدان ۳ انتخاب برتر خود را در هر شاخه معرفی میکنند. نامزدی که بیشترین امتیاز را به دست آورد و در لیست بیشترین آرا قرار گیرد برنده میشود. روند رای گیری فقط در صورت لزوم به دور دوم ادامه مییابد و رای گیری تا زمانی که لازم باشد ادامه مییابد تا زمانی که نامزد اکثریت آرا را دریافت کند.
در رایگیری امسال انجمن ملی منتقدان آمریکا، فیلم سینمایی «پسران نیکل» جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و «آنورا» و «همه آنچه به عنوان نور تصور میکنیم» به عنوان نایب قهرمان در شاخه بهترین فیلم شناخته شدند.
کولمن دومینگو برای فیلم «سینگ سینگ» جایزه بهترین بازیگر مرد را در کنار ماریان ژان باپتیست به عنوان بهترین بازیگر زن برای «حقایق سخت» به دست آورد.
در همین حال، «بروتالیست» سه جایزه را برای آدرین برودی به عنوان نایب قهرمان بازیگر نقش اصلی مرد، گای پیرس به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و لول کرولی به عنوان نایب قهرمان در بخش بهترین فیلمبرداری دریافت کرد.
جایزه نخست بهترین کارگردانی نیز به پایال کاپادیا برای فیلم «همه آنچه به عنوان نور تصور میکنیم» رسید.
به گزارش ورایتی، فهرست رسمی برندگان را در زیر مشاهده کنید:
بهترین فیلم: «پسران نیکل» (۴۷ امتیاز)
رتبه دوم: «همه آنچه به عنوان نور تصور میکنیم» و «آنورا» (۳۴ امتیاز)
بهترین کارگردان: پایال کاپادیا (همه ما به عنوان نور تصور می کنیم) (۴۹ امتیاز)
رتبه دوم: رامل راس (پسران نیکل) (۴۲ امتیاز) و شان بیکر (آنورا) (۳۳ امتیاز)
بهترین بازیگر زن: ماریان ژان باپتیست (حقایق سخت) (۷۹ امتیاز)
رتبه دوم: مایکی مدیسون (آنورا) (۳۵ امتیاز) و ایلینکا مانولاچه (از پایان دنیا خیلی انتظار نداشته باش) (۳۲ امتیاز)
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: میشل آستین (حقایق سخت) (۵۵ امتیاز)
رتبه دوم: آنجانو الیس تیلور (پسران نیکل) و ناتاشا لیون (سه دخترش) (۳۹ امتیاز)
بهترین بازیگر مرد: کولمن دومینگو (سینگ سینگ) (۶۰ امتیاز)
رتبه دوم: آدرین برودی (بروتالیست) (۵۱ امتیاز) و رالف فاینس (ملاقات محرمانه) (۴۵ امتیاز)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: کایران کالکین (درد واقعی) (۵۲ امتیاز)
رتبه دوم: گای پیرس (بروتالیست) (۵۰ امتیاز) و ادوارد نورتون (یک ناشناخته کامل) و آدام پیرسون (مردی متفاوت) (۴۱ امتیاز)
بهترین فیلمنامه: جسی آیزنبرگ (یک درد واقعی) (۴۷ امتیاز)
رتبه دوم: رادو ژوده (از پایان دنیا خیلی انتظار نداشته باش) (۴۶ امتیاز) و شان بیکر (آنورا) (۴۵ امتیاز)
بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان: همه ما به عنوان نور تصور می کنیم (۴۹ امتیاز)
رتبه دوم: از پایان دنیا خیلی انتظار نداشته باشید (۴۱ امتیاز) و دانه انجیر معابد (۲۸ امتیاز)
بهترین فیلم غیرداستانی: «سرزمین دیگری نیست» (۷۰ امتیاز)
رتبه دوم: داهومی (۵۱ امتیاز) و موسیقی متن یک کودتا (۲۴ امتیاز)
بهترین فیلمبرداری: جومو فری (پسران نیکل) (۸۰ امتیاز)
رتبه دوم: لول کراولی (بروتالیست) (۳۸ امتیاز) و یارین بلاشکه (نوسفراتو) (۲۱ امتیاز)
بهترین فیلم تجربی: تصنیف سوزان سزر
جایزه میراث فیلم:
اسکات ایمن، برای کتابهای برجستهاش در مورد هنرمندان سینما و تحولات تاریخی در فیلمسازی و کتاب اخیرش «چارلی چاپلین در برابر آمریکا: وقتی هنر، جنسیت و سیاست با هم برخورد کردند»؛ مطالعهای درباره پیوند سیاست آمریکا و فرهنگ پاپ آمریکا.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آکادمی فیلم آلمان برگزیدگانش را شناخت؛ «دانه انجیر معابد» لولای نقرهای گرفت/ میثاق زارع بهترین بازیگر شد
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
- با پیشتازی «آنورا» در جوایز؛ برندگان جوایز اسپریت معرفی شدند
- برگزیدگان بفتا ۲۰۲۵ اعلام شد
- «شوگان» بیشترین جایزه را گرفت؛ اعلام برندگان انجمن نویسندگان آمریکا
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- اعلام برندگان جوایز انتخاب منتقدان؛ «آنورا» بهترین فیلم ۲۰۲۵ شد
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





